wat is dit voor kastje en waar is het voor???

111 114 Metro Mini
Gebruikersavatar
118GTR
MG-R Core
Berichten: 4198
Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
Woonplaats: Nijmegen - Hierden
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

Dat doosje zit toch in de originele stekker gesoldeerd? nou wat zijn de kleuren van de draadjes die de stekker in gaan(originele draadjes dus), met wat zoekwerk denk ik dat ik dan wel bovenwater kan krijgen waar die draadjes oorspronkelijk heen gingen.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
mr x

Bericht door mr x »

ik zal het weekend ff voor je kijken,
de auto staat op dit moment elders :(
mr x

Bericht door mr x »

Dutch schreef:dan wordt het hoog tijd dat je eens mooie picca's plaatst van je 1275GT.
zie topic : "even voorstellen"
mr x

Bericht door mr x »

118GTR schreef: Het eerste wat bij me opkomt is dat het een weerstand is, die de weerstand van de inlaat-lucht-temperatuur-sensor verhoogt waardoor de ECU denkt dat het kouder is en daarom meer benzine inspuit. Het resultaat is iets meer vermogen, en een betere gasrespons. Maar ook een beroerdere verbranding(uitstoot en katalysator gaat eraan) en hogere brandstof verbruik.
:arrow: je gaat door naar de volgende ronde :lol:

het klopt wel zo ongeveer wat je getypt had.
het rovertje is dus voor een apk-tje weggeweest. enige afkeur was een te hoog CO . we hebben toen eerst maar ff de ecu uitgelezen, daar werden we niet echt blij van, hij gaf diverse foutmeldingen van sensors aan. toen hebben we het kastje afgekoppelt van de ecu en opnieuw CO gemeten. Nu wel goed.
gelukkig dus weer een jaartje apk. ondertussen rijd ik nu rond zonder het kastje, en kan niet echt zeggen dat ie langzamer "voelt" . ben nu wel benieuwd of die nog zuiniger gaat rijden, het verbruik viel me nog best mee. wat wel vreemd is vind ik , is dat ie vorig jaar zonder moeite door de 4gastest is gekomen :?:
mr x

Bericht door mr x »

gelukkig was de catalysator ook nog in orde :P
Dino

Bericht door Dino »

ok ok....

dus nu zonder kastje blijven rijden ?
mr x

Bericht door mr x »

waarschijnlijk wel,
ik denk dat ie maximaal 5 pk extra geeft (al is dat misschien al teveel gezegd)
Plaats reactie