toerental loopt op bij intrappen koppeling

111 114 Metro Mini
Plaats reactie
mr x

toerental loopt op bij intrappen koppeling

Bericht door mr x »

het probleem is al volgt:

zodra ik de koppeling intrap stijgt het toerental naar 1500-2000 toeren, en na ongeveer 10 seconden zakt het weer. ook als die in zijn vrij staat en ik geef een beetje gas, dan loopt ie op tot 2000 toeren en zakt vervolgens naar 1000. ook weer na pas 10 seconden

wat kan het probleem zijn?
ik heb al gemekrt dat als het vaccuum slangetje los is van de ecu, het toerental wel gelijk zakt als ik de koppeling intrap.

rara,
ik hoop dat er iemand is die me kan helpen. ;)
Gebruikersavatar
Johnny_D
MG-R Freak
Berichten: 5202
Lid geworden op: za jun 23, 2007 12:17 pm
Woonplaats: Alblasserdam

Bericht door Johnny_D »

heb je al geprobeert je gas kabel te smere? als daar wat vocht in komt heb je kans op een beetje roest en blijft hij dus hange(gaat wat lastiger en langzaamr terug) en loopt je toere tal op. (kheb het zelfde probleem gehad met een corsa
Austin metro Spyder GT
Rover 45IDT Club


Afbeelding
rover coupe register nl
Dino

Bericht door Dino »

mja das dan wel weer een idee...
als die kabel idd niet meteen terug schiet krijg je dat..

wakkere Johnny :twisted:
mr x

Bericht door mr x »

dat heb ik idd al geprobeert,
ook heb ik de veer goed ingespoten met wd 40,
het ziet er naar uit dat de klep verder goed dicht gaat,
hij schiet gelijk hard terug als ik het met de hand probeer.

toevallig na het vervangen van de koppeling zijn we na het terug plaatsen van de versnellingsbak , vergeten om die vaccuum slang te monteren, hij liep wel beroert, maar het toerental zakte toen wel zoals het hoort.
Gebruikersavatar
118GTR
MG-R Core
Berichten: 4198
Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
Woonplaats: Nijmegen - Hierden
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

Die vacuum slang is er omdat je MAP-sensor in de ECU zit. Mijn VVC liep echt ontzettend beroerd zonder een MAP-signaal

overgens MAP= Manifold Absolute Pressure, oftewel de luchtdruk in spruitstuk. Als de luchtdruk hoog is dan zal de motor bij gelijke zuigkracht meer lucht aanzuigen, dus moet er meer brandstof bij, dus moeten de injectoren eerder en langer open.
Eigenlijk niet ontzettend noodzakelijk, want aan de hand van de gasklep stand en het toerental heeft de ECU een redelijk goed idee hoeveel brandstof erin moet.
In de manual staat dan ook dat het alleen terug te vinden is in emissieswaarden en foutmeldingen in de ecu. Alsook door ervaren chauffeurs. Echter mijn VVC liep buitengewoon beroerd, maar misschien was dat ook vanwege een aantal niet originele onderdelen.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
mr x

Bericht door mr x »

gister nog even aan het klooien geweest,
ik heb dat zwarte tonnetje (waar de vaccuum slangen op gaan)
ff losgehad en schoon geblazen,

en hier en daar ff aan wat stekkers gefrummelt en wat contactspray op gedaan, moet bekennen dat het nu al een heelstuk minder is. :?

ik zal eens kijken of ik de ecu ergens kan laten uitlezen, misschien geeft die wat aan.
mr x

Bericht door mr x »

het probleem is nu verholpen :D :D :D

alleen als de motor koud is doet ie het af en toe nog,
hebben het gasklephuis grondig gereinigd/ uit elkaar gehaald.

het kastje wat op de ECU zat is er nu vanaf,
de eerste dag moest de computer wel ff hard nadenken om alles bij te regelen, misschien dat dat ding tog ook wel een beetje ervoor zorgde dat ie stationair hoger liep?
Dino

Bericht door Dino »

mr x schreef:
het kastje wat op de ECU zat is er nu vanaf,
de eerste dag moest de computer wel ff hard nadenken om alles bij te regelen, misschien dat dat ding tog ook wel een beetje ervoor zorgde dat ie stationair hoger liep?
ik denk niet dat het specefiec aan dat kastje lag...
omdat ik er soms ook last van heb de laatste weken...
naar de 2000 toeren gaan/blijven hangen..
schommelend. en na een tijdje zaken na de 1000 toeren....
mr x

Bericht door mr x »

ik heb echt geen idee,
maar ik ben nu wel van de problemen af :D

zuiniger rijden doet ie voorlopig nog ff niet :(
Plaats reactie