toerental loopt op bij intrappen koppeling
toerental loopt op bij intrappen koppeling
het probleem is al volgt:
zodra ik de koppeling intrap stijgt het toerental naar 1500-2000 toeren, en na ongeveer 10 seconden zakt het weer. ook als die in zijn vrij staat en ik geef een beetje gas, dan loopt ie op tot 2000 toeren en zakt vervolgens naar 1000. ook weer na pas 10 seconden
wat kan het probleem zijn?
ik heb al gemekrt dat als het vaccuum slangetje los is van de ecu, het toerental wel gelijk zakt als ik de koppeling intrap.
rara,
ik hoop dat er iemand is die me kan helpen.
zodra ik de koppeling intrap stijgt het toerental naar 1500-2000 toeren, en na ongeveer 10 seconden zakt het weer. ook als die in zijn vrij staat en ik geef een beetje gas, dan loopt ie op tot 2000 toeren en zakt vervolgens naar 1000. ook weer na pas 10 seconden
wat kan het probleem zijn?
ik heb al gemekrt dat als het vaccuum slangetje los is van de ecu, het toerental wel gelijk zakt als ik de koppeling intrap.
rara,
ik hoop dat er iemand is die me kan helpen.
dat heb ik idd al geprobeert,
ook heb ik de veer goed ingespoten met wd 40,
het ziet er naar uit dat de klep verder goed dicht gaat,
hij schiet gelijk hard terug als ik het met de hand probeer.
toevallig na het vervangen van de koppeling zijn we na het terug plaatsen van de versnellingsbak , vergeten om die vaccuum slang te monteren, hij liep wel beroert, maar het toerental zakte toen wel zoals het hoort.
ook heb ik de veer goed ingespoten met wd 40,
het ziet er naar uit dat de klep verder goed dicht gaat,
hij schiet gelijk hard terug als ik het met de hand probeer.
toevallig na het vervangen van de koppeling zijn we na het terug plaatsen van de versnellingsbak , vergeten om die vaccuum slang te monteren, hij liep wel beroert, maar het toerental zakte toen wel zoals het hoort.
- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
Die vacuum slang is er omdat je MAP-sensor in de ECU zit. Mijn VVC liep echt ontzettend beroerd zonder een MAP-signaal
overgens MAP= Manifold Absolute Pressure, oftewel de luchtdruk in spruitstuk. Als de luchtdruk hoog is dan zal de motor bij gelijke zuigkracht meer lucht aanzuigen, dus moet er meer brandstof bij, dus moeten de injectoren eerder en langer open.
Eigenlijk niet ontzettend noodzakelijk, want aan de hand van de gasklep stand en het toerental heeft de ECU een redelijk goed idee hoeveel brandstof erin moet.
In de manual staat dan ook dat het alleen terug te vinden is in emissieswaarden en foutmeldingen in de ecu. Alsook door ervaren chauffeurs. Echter mijn VVC liep buitengewoon beroerd, maar misschien was dat ook vanwege een aantal niet originele onderdelen.
overgens MAP= Manifold Absolute Pressure, oftewel de luchtdruk in spruitstuk. Als de luchtdruk hoog is dan zal de motor bij gelijke zuigkracht meer lucht aanzuigen, dus moet er meer brandstof bij, dus moeten de injectoren eerder en langer open.
Eigenlijk niet ontzettend noodzakelijk, want aan de hand van de gasklep stand en het toerental heeft de ECU een redelijk goed idee hoeveel brandstof erin moet.
In de manual staat dan ook dat het alleen terug te vinden is in emissieswaarden en foutmeldingen in de ecu. Alsook door ervaren chauffeurs. Echter mijn VVC liep buitengewoon beroerd, maar misschien was dat ook vanwege een aantal niet originele onderdelen.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
gister nog even aan het klooien geweest,
ik heb dat zwarte tonnetje (waar de vaccuum slangen op gaan)
ff losgehad en schoon geblazen,
en hier en daar ff aan wat stekkers gefrummelt en wat contactspray op gedaan, moet bekennen dat het nu al een heelstuk minder is.
ik zal eens kijken of ik de ecu ergens kan laten uitlezen, misschien geeft die wat aan.
ik heb dat zwarte tonnetje (waar de vaccuum slangen op gaan)
ff losgehad en schoon geblazen,
en hier en daar ff aan wat stekkers gefrummelt en wat contactspray op gedaan, moet bekennen dat het nu al een heelstuk minder is.
ik zal eens kijken of ik de ecu ergens kan laten uitlezen, misschien geeft die wat aan.
het probleem is nu verholpen
alleen als de motor koud is doet ie het af en toe nog,
hebben het gasklephuis grondig gereinigd/ uit elkaar gehaald.
het kastje wat op de ECU zat is er nu vanaf,
de eerste dag moest de computer wel ff hard nadenken om alles bij te regelen, misschien dat dat ding tog ook wel een beetje ervoor zorgde dat ie stationair hoger liep?
alleen als de motor koud is doet ie het af en toe nog,
hebben het gasklephuis grondig gereinigd/ uit elkaar gehaald.
het kastje wat op de ECU zat is er nu vanaf,
de eerste dag moest de computer wel ff hard nadenken om alles bij te regelen, misschien dat dat ding tog ook wel een beetje ervoor zorgde dat ie stationair hoger liep?
ik denk niet dat het specefiec aan dat kastje lag...mr x schreef:
het kastje wat op de ECU zat is er nu vanaf,
de eerste dag moest de computer wel ff hard nadenken om alles bij te regelen, misschien dat dat ding tog ook wel een beetje ervoor zorgde dat ie stationair hoger liep?
omdat ik er soms ook last van heb de laatste weken...
naar de 2000 toeren gaan/blijven hangen..
schommelend. en na een tijdje zaken na de 1000 toeren....