114GTI waar opletten?
- pagan
- MG-R Freak
- Berichten: 1911
- Lid geworden op: di mei 27, 2003 6:27 pm
- Woonplaats:
- Locatie: D-Town - Vlaanderen
114GTI waar opletten?
Ik heb een 114 gti op t oog. De auto is niet gekeurd wegens verstorven voorbanden, maar er staan nog een aantal punten o het schouwingsbewijs als in de gaten te houden.
Daarnaast heb ik ook gezien en gehoord dat de uitlaat lek is (er liep wat condens uit).
Plus als je naast e auto staat (thvd achteras) hoor je iets sissen. Zou dit de lekke uitlaat zijn of iets anders??
Vraagprijs is 800€, wat veel te veel is in de staat dat ie is. Kan iemand me zeggen waar ik moet letten en wat ik maximaal zou kunnen bieden.
Cheers Pagan
Daarnaast heb ik ook gezien en gehoord dat de uitlaat lek is (er liep wat condens uit).
Plus als je naast e auto staat (thvd achteras) hoor je iets sissen. Zou dit de lekke uitlaat zijn of iets anders??
Vraagprijs is 800€, wat veel te veel is in de staat dat ie is. Kan iemand me zeggen waar ik moet letten en wat ik maximaal zou kunnen bieden.
Cheers Pagan
Yo Pagan,
Ik heb er niet veel verstand van maar een sissend geluid lijkt mij inderdaad ook iets van de uitlaat wat niet goed afsluit , want volgens mij kan er ter hoogte van de achter as niet wat anders dit geluid maken
Verdere punten waar je op moet letten zijn gewoon de standaard dingetjes, en waar je verder extra op moet letten bij zo'n 114 zou ik ook niet weten.
Hij ziet er in elk geval wel erg mooi uit ! :P echter ondanks dat is 800 inderdaad te veel naar mijn mening.
Ik heb er niet veel verstand van maar een sissend geluid lijkt mij inderdaad ook iets van de uitlaat wat niet goed afsluit , want volgens mij kan er ter hoogte van de achter as niet wat anders dit geluid maken
Verdere punten waar je op moet letten zijn gewoon de standaard dingetjes, en waar je verder extra op moet letten bij zo'n 114 zou ik ook niet weten.
Hij ziet er in elk geval wel erg mooi uit ! :P echter ondanks dat is 800 inderdaad te veel naar mijn mening.
zag op mp nog wel leuke staan waar naar zeggen uitzonderlijk weinig roest aan zat..
voor als dit te veel mankementen zijn aan deze auto..
http://auto.marktplaats.nl/rover/115633 ... &fta_ind=6
deze stond er ook nog op..
zit ook wel wat werk aan maar denk dat dit makkelijker te repareren is..
prijs is ook wat leuker
http://auto.marktplaats.nl/rover/115971 ... &fta_ind=3
voor als dit te veel mankementen zijn aan deze auto..
http://auto.marktplaats.nl/rover/115633 ... &fta_ind=6
deze stond er ook nog op..
zit ook wel wat werk aan maar denk dat dit makkelijker te repareren is..
prijs is ook wat leuker
http://auto.marktplaats.nl/rover/115971 ... &fta_ind=3
hey. ja ik denk ook een klein gaatje. dan word er onder druk de uitlaatgassen uitgeperst. vandaar een sissend geluid.....
maar zoals op het raport. zeuren ze eigenlijk over de gehele uitlaat.
het subframe. de schroeven roesten vaak ver door..
ook roest op het frame zelf. maar dan moet het wel heel erg zijn. meestal begint het gewoon opervlakkig.. mja ze melden hier iets van...
het is toch niet zo dat de veerbollen ver leeg zijn.
maar als je bij mij kijkt..de drempels hebben hun afdrukken wel achter gelaten.
denk dat ze dat bedoelen met zelfdragend koetswerk. beschadigt.
als je een beetje engels kunt...
http://www.metropower.co.uk/Portal/defa ... id=4&mnu=4
ook op de rest van de site kun je dingen vinden
wat me wel lijkt. is dat er een mpi motor in ligt...
vanwaar de spi wielen ? mja zul jij ook niet weten....
blijft een vette bak man... kooophuu....
wat ik een fatsoenlijke prijs vind. kan ik zo niet zeggen...
ik ben niet bekent met de belse keuring..
maar lijkt me sterk dat heel dat lijstje ook serieusze dingen zijn..
mjha een 500 a 600.
mits de roest mee valt...
dit ivm de banden die vervangen moeten worden..
de apk keuring die overnieuw moet...
kost je alweer snel een dik 200 euro...
wat word bedoelt met het onderste opmerking...
een belangrijk herstelling aan het raam-koetswerk werd vatgesteld??
mjha hou ns op de hoogte..
gr
maar zoals op het raport. zeuren ze eigenlijk over de gehele uitlaat.
het subframe. de schroeven roesten vaak ver door..
ook roest op het frame zelf. maar dan moet het wel heel erg zijn. meestal begint het gewoon opervlakkig.. mja ze melden hier iets van...
het is toch niet zo dat de veerbollen ver leeg zijn.
maar als je bij mij kijkt..de drempels hebben hun afdrukken wel achter gelaten.
denk dat ze dat bedoelen met zelfdragend koetswerk. beschadigt.
als je een beetje engels kunt...
http://www.metropower.co.uk/Portal/defa ... id=4&mnu=4
ook op de rest van de site kun je dingen vinden
wat me wel lijkt. is dat er een mpi motor in ligt...
vanwaar de spi wielen ? mja zul jij ook niet weten....
blijft een vette bak man... kooophuu....
wat ik een fatsoenlijke prijs vind. kan ik zo niet zeggen...
ik ben niet bekent met de belse keuring..
maar lijkt me sterk dat heel dat lijstje ook serieusze dingen zijn..
mjha een 500 a 600.
mits de roest mee valt...
dit ivm de banden die vervangen moeten worden..
de apk keuring die overnieuw moet...
kost je alweer snel een dik 200 euro...
wat word bedoelt met het onderste opmerking...
een belangrijk herstelling aan het raam-koetswerk werd vatgesteld??
mjha hou ns op de hoogte..
gr
- pagan
- MG-R Freak
- Berichten: 1911
- Lid geworden op: di mei 27, 2003 6:27 pm
- Woonplaats:
- Locatie: D-Town - Vlaanderen
Um je moet de Belgische keuring wel een korrel zout nemen (zeg maar zak zout). Ze kunnen enkel afgaan op wat ze kunnen (niks dus) en letten vooral op vlekken en roest. Het interieur is in goede staat. Enkele gaatjes in de stof en de dakhemel is een beetje verkleurd (dat is ie in mijn 600 ook en ik rook geeneens). De andere punten wil ik nog s met een garagist bekijken. Dan neem ik een autokrik mee om m op te heffen.
BVB mijn Ti had geen opmerkingen. En wat een wrak is dat uiteindelijk gebleken.
Cheers Pagan
BVB mijn Ti had geen opmerkingen. En wat een wrak is dat uiteindelijk gebleken.
Cheers Pagan
mja en toch passen ze wel op mijn gti....Gurt schreef:Die punten op dat keurings raport zijn een beetje vreemd.. Als er inderdaad veel roest aan zit laat 'm dan alsjeblieft staan! Wat een ander raar puntje is is dat er Spi wielen opzitten maar het wel een Mpi is. Caribean Blue is niet op Spi's geleverd en ik zie er ook een silverstone interieur inzitten, beetje vaag dus want eigenlijk passen Spi velgen niet op Mpi remmen...
Succes David!
ze gaan er op en draaien rond...niks loopt aan...
dus wat bedoel je daarmee??
idd jij kunt de spi en mpi wielen gewoon erop zettentomsta1488 schreef:Ik wou net zeggen , kan er even duidelijkheid over die velgen gemaakt worden aangezien ik van plan ben spi of mpi -velgen onder mijn 111 te zetten.
Maakt toch geen ene kl**t uit, als het maar dezelfde steek is ?????
het zou erover gaan dat bij gti mpi's, in het bijzonder de voorremmen van de gti's
de remmen te groot zijn voor de velgen.
dan zouden de spi wielen niet op een mpi passen
dus ook als ik die remklauwen over zou zetten
ik snap ook niet helemaal wat word bedoelt...want mijn spi wielen,
passen gewoon om mijn mpi. draaien rond zonder aanloop.