Ombouwen van 1.1 naar 1.4gti mpi
Ombouwen van 1.1 naar 1.4gti mpi
Een vriend van me heeft een Rover111 (van '97 als ik me niet vergis) Hij zou graag wat meer snelheid in dat wagentje van hem willen zien.
Kan je een 1.4gti blok gemakkelijk in een 111 plaatsen? Of moet er heel veel worden aangepast..
Hoe zit het bijvoorbeeld met:
- de bekabeling?
- dynamo
- brandstofpomp
- ecu
en ga maar door...
Heeft iemand hier ervaring mee?
Mvg
Kan je een 1.4gti blok gemakkelijk in een 111 plaatsen? Of moet er heel veel worden aangepast..
Hoe zit het bijvoorbeeld met:
- de bekabeling?
- dynamo
- brandstofpomp
- ecu
en ga maar door...
Heeft iemand hier ervaring mee?
Mvg
Rover 111
Rover 45
Rover 220TC
Rover 45
Rover 220TC
- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
Zoals gezegt past het blok gewoon op de originele steunen, de onderblokken zijn dan ook min of meer identiek, dus past ook je dynamo.
Waar ik een beetje mee zit is de startonderbreker van een auto, een gti ecu heeft daar geen ondersteuning voor en dus zal de auto altijd starten als de sleutel wordt omgedraait. Opzich geen probleem maar het zou kunnen dat omdat er een alarm zit de draadboom verbinding tussen de auto en de motordraadboom niet past.
Een kwestie van kijken
Waar ik een beetje mee zit is de startonderbreker van een auto, een gti ecu heeft daar geen ondersteuning voor en dus zal de auto altijd starten als de sleutel wordt omgedraait. Opzich geen probleem maar het zou kunnen dat omdat er een alarm zit de draadboom verbinding tussen de auto en de motordraadboom niet past.
Een kwestie van kijken
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
Nou de kans is aanwezig dat een ECU+draadboom van een willekeurige 200 of 400 van na 95 inderdaad makkelijker is. 218 zou kunnen, maar een 214 of 216 is natuurlijk een stuk goedkoper.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Haha goed ID. Maar dat zijn (Vere) toekomst plannen. First things First ik heb nog een hele verlang lijst die eerst afgewerkt moet worden.Dutch schreef:Dat weet ik maar dat is vooral omdat Jimmy dan een 1.8 heeft voor in zijn MPI
Ook leuk maar iets te veel werk en te zwaar. 1.8 blokkie is snel genoegIk zeg: verlengen die neus en er een 2.5 V6 in hangen
Rover 111
Rover 45
Rover 220TC
Rover 45
Rover 220TC