Ombouwen van 1.1 naar 1.4gti mpi

111 114 Metro Mini
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Boekie
MG-R Core
Berichten: 1271
Lid geworden op: di nov 07, 2006 5:29 pm
Woonplaats: Ede

Ombouwen van 1.1 naar 1.4gti mpi

Bericht door Boekie »

Een vriend van me heeft een Rover111 (van '97 als ik me niet vergis) Hij zou graag wat meer snelheid in dat wagentje van hem willen zien.

Kan je een 1.4gti blok gemakkelijk in een 111 plaatsen? Of moet er heel veel worden aangepast..

Hoe zit het bijvoorbeeld met:
- de bekabeling?
- dynamo
- brandstofpomp
- ecu

en ga maar door...

Heeft iemand hier ervaring mee?

Mvg
Rover 111
Rover 45
Rover 220TC
Dutch
MG-R Core
Berichten: 3387
Lid geworden op: vr aug 08, 2003 10:00 am
Woonplaats: Hengelo (ov)

Bericht door Dutch »

is het een 97er mpi 8v 1.1? Zo ja dan is het een kwestie van ecu, motorkabelboom uuitlaatspr. inlaatspr. en motor over zetten. Als het een spi is dan moet je ook nog de pomp vervangen dor een mpi pomp
Idiots are so much fun... no wonder every village wants one!
Afbeelding
Gebruikersavatar
Boekie
MG-R Core
Berichten: 1271
Lid geworden op: di nov 07, 2006 5:29 pm
Woonplaats: Ede

Bericht door Boekie »

Het is een mpi.

Maar (voor de zekerheid) zijn de motorsteunen wel het zelfde?

En de aansluiting van blok op versnellingsbak? Het blok 1.1 blok ziet er namelijk wel iets anders uit.

Alvast bedankt
Rover 111
Rover 45
Rover 220TC
Dutch
MG-R Core
Berichten: 3387
Lid geworden op: vr aug 08, 2003 10:00 am
Woonplaats: Hengelo (ov)

Bericht door Dutch »

Aansluiting op de bak is hetzelfde, blok ziet er anders uit doordat er geen twin cam kop op- zit. Motorsteun van de gti kun je er gewoon voor gebruiken
Idiots are so much fun... no wonder every village wants one!
Afbeelding
Gebruikersavatar
Boekie
MG-R Core
Berichten: 1271
Lid geworden op: di nov 07, 2006 5:29 pm
Woonplaats: Ede

Bericht door Boekie »

Ok ga het aan em doorgeven. Welicht een leuk projectje. Die wagen van hem ziet er namelijk erg strak uit. Het enige minpuntje is de motor. (en hij mist natuurlijk de stabilisatiestangen)

Bedankt
Rover 111
Rover 45
Rover 220TC
Gebruikersavatar
118GTR
MG-R Core
Berichten: 4198
Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
Woonplaats: Nijmegen - Hierden
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

Zoals gezegt past het blok gewoon op de originele steunen, de onderblokken zijn dan ook min of meer identiek, dus past ook je dynamo.

Waar ik een beetje mee zit is de startonderbreker van een auto, een gti ecu heeft daar geen ondersteuning voor en dus zal de auto altijd starten als de sleutel wordt omgedraait. Opzich geen probleem maar het zou kunnen dat omdat er een alarm zit de draadboom verbinding tussen de auto en de motordraadboom niet past.

Een kwestie van kijken
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Gebruikersavatar
Boekie
MG-R Core
Berichten: 1271
Lid geworden op: di nov 07, 2006 5:29 pm
Woonplaats: Ede

Bericht door Boekie »

Hij heeft er inderdaad wel een alarm op.

Hier moet idd nog even na gekeken worden.
Rover 111
Rover 45
Rover 220TC
Dutch
MG-R Core
Berichten: 3387
Lid geworden op: vr aug 08, 2003 10:00 am
Woonplaats: Hengelo (ov)

Bericht door Dutch »

Als je de kabelboom van een 218 pakt of van een MGf is dat iig niet het geval, pak dan gelijk het blok en de 1.8 ecu :twisted:
Idiots are so much fun... no wonder every village wants one!
Afbeelding
Gebruikersavatar
118GTR
MG-R Core
Berichten: 4198
Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
Woonplaats: Nijmegen - Hierden
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

Nou de kans is aanwezig dat een ECU+draadboom van een willekeurige 200 of 400 van na 95 inderdaad makkelijker is. 218 zou kunnen, maar een 214 of 216 is natuurlijk een stuk goedkoper.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Dutch
MG-R Core
Berichten: 3387
Lid geworden op: vr aug 08, 2003 10:00 am
Woonplaats: Hengelo (ov)

Bericht door Dutch »

Dat weet ik maar dat is vooral omdat Jimmy dan een 1.8 heeft voor in zijn MPI :twisted:
Idiots are so much fun... no wonder every village wants one!
Afbeelding
Dino

Bericht door Dino »

Tomcat schreef:Ik zeg: verlengen die neus en er een 2.5 V6 in hangen ;)
eindelijk een goed idee ;)
Gebruikersavatar
Boekie
MG-R Core
Berichten: 1271
Lid geworden op: di nov 07, 2006 5:29 pm
Woonplaats: Ede

Bericht door Boekie »

Dutch schreef:Dat weet ik maar dat is vooral omdat Jimmy dan een 1.8 heeft voor in zijn MPI :twisted:
Haha goed ID. Maar dat zijn (Vere) toekomst plannen. First things First :lol: ik heb nog een hele verlang lijst die eerst afgewerkt moet worden.
Ik zeg: verlengen die neus en er een 2.5 V6 in hangen
Ook leuk maar iets te veel werk en te zwaar. 1.8 blokkie is snel genoeg 8)
Rover 111
Rover 45
Rover 220TC
Plaats reactie