kunstof onderdelen spuiten??

111 114 Metro Mini
Plaats reactie
Allard

kunstof onderdelen spuiten??

Bericht door Allard »

Heeft er iemand ervaring met het spuiten van de kunstof onderdelen op de 114? Zoals op de motorkap de luchttoevoerders, achterraamspoilers en misschien zelfs die gare verkleurde grijze bumpers?

Groet, Allard
Gebruikersavatar
MoRaX
MG-R Freak
Berichten: 1315
Lid geworden op: do okt 30, 2003 12:42 am
Woonplaats: IJsselstein

Bericht door MoRaX »

Die grijze bumpers zijn wel te verhelpen door een beetje natuurwax....
Dit is zonder kleurstoffen/verf en verdwijnt weer naar verloop van tijd...

Dan krijg je onderstaand idee....

Afbeelding
2003/2005 - 1990 Rover 111L @ GTI-looks
2005/02-2009 - 1994 Rover 623Si (154.5hp @ Wheels)
2009-02 - 1999 Rover 200 BRM (129,2pk / 167.9nm @ Wheels)
2009-05 - 2005 Honda CBR 600rr
tomsta1488

Bericht door tomsta1488 »

Ik geloof dat de dakspoiler van dat gladde kunststof is toch?
Ik geloof dat dat al in elk geval een stuk makkelijker spuit dan plastic met een wat grover patroon er in, (zoals de bumpers geloof ik).

Als bijv. 118gtr hier nog ergens rondzwerft kan hij het je vast vertellen hoe je het mooi krijgt.
Hij heeft 100series in alle kleuren van de regenboog gehad volgens mij.
tomsta1488

Bericht door tomsta1488 »

@ Morax : Natuurwax??? gaat dat beter dan Cockpitspray en/of bumperspray?? by the way, wat is het?

Ik hou namelijk ook wel van een mooi zwartgepoetste klont kunststof onder de 111
Gebruikersavatar
Johnny_D
MG-R Freak
Berichten: 5202
Lid geworden op: za jun 23, 2007 12:17 pm
Woonplaats: Alblasserdam

Bericht door Johnny_D »

die ervaring heb ik wel. ik ben namelijk industrieel lakverwerker (spuiter)
van beroep. als je kunstof gaat spuiten is het noodzakelijk dat je het heel goed voorbehandelt anders komt de verf er met de zelfde gang weer afzetten als het er op gaat.

stap 1: zorg er voor dat je het schuurt met scots bricht(is een matje van een soort van schuurwol waar je ze wel nat als droog me kan schuren) en niet met schuurpapier.

stap 2: ontvet je bumper, lucht happer, spoiler of wat je ook gaat spuiten, heel goed. gebruik hier voor geen tinner, wasbenzine, terpetine of iets dergelijks maar haal bij een verf winkel acrysol. dit is een echte ondvetter de hiervoor genoemde zijn verdunners, en werke dus totaal niet als ondvetter(op de tinner na maar dat vreet ook gelijk het kunststof weg)

stap 3: neem een goeie grond verf. het liefst gebruik ik altijd 2 komponete verf maar omdat je waarschijnlijk gebruik maakt van spuitbusse, kan je het prima af met een bus van motip. let er wel op welke kleur je pakt want de lak laag is hier erg gevoelig voor(even na vragen dus welke kleur er orgineel onder je lak laag van je auto zit, is meetstal wit of grijs). spuit het opjekt en horizontale en verticale bane helemaal dekend, en schuur het vervolgens licht op met een natte scots bricht.

stap 4: ontvet het opjekt (doe dit maal de acrysol eerst op het doekje. want ik weet niet hoe motip verf reageert op acrysol) veeg voor je de lak gaat suiten het opjekt af met een kleefdoekje(ook te verkrijgen bij een verfwinkel).

stap 5: lak spuiten. zorg er voor dat je het in 1 keer afspuit en niet elke keer late drogen, want dan krijg je alleen maar een lelijk efeckt me.
rustig in horizontale en verticale bane de verf over het opejekt vernevelen tot hij dekent is en netjes in elkaar overvloeit. vervolgens weer goed late droge.

stap 6: voor een lang behoud van de verf doe je er blanke lak overheen. dit werkt het zelfde als kleur lak dus gewoon stap 4 en 5 herhalen. let alleen wel extra goed op want blanke lak spuiten is erg lastig en vaak moeilijk te zien. zorg er dus voor dat je tijdens het spuiten. het opjekt van alle kante goed aanlicht.

veel suc6.
mocht je vragen hebben stuur maar een pm-etje. en mocht je er echt niet uitkome of er geen bal van snappe dan kan je me ook ff op msn aanmelde Johnny_D1234@hotmail.com
Austin metro Spyder GT
Rover 45IDT Club


Afbeelding
rover coupe register nl
Allard

Bericht door Allard »

bedankt voor de snelle reacties!
Ik denk dat natuurwax wel het mooiste resultaat opleverd, afgaande op die foto. Leuk plaatje hoor...
Wat een wijsheid allemaal, kan er een hoop van leren hoor thnx :shock:
Baltas

Bericht door Baltas »

heb zelf een hele voorbumper gespoten.
had deze wel eerst voorgeschuurd met grof en daarna met fijn schuurpapier..
daarna transparante plasticprimer erop en toen de rooie lak in een paar keer..
toen afgewerkt met blanke lak..
moet zeggen dat t er aardig goed uitziet voor een niet-spuiter..
lak zit er ook nog steeds op :P
Allard

Bericht door Allard »

ziet er goed uit hoor. We hebben ook nog dezelfde kleur.
De mijne is nogal "schurftig" op de kap.
Ik heb de juiste kleur lak, dus nu nog even goed voorbehandelen.
Gebruikersavatar
Johnny_D
MG-R Freak
Berichten: 5202
Lid geworden op: za jun 23, 2007 12:17 pm
Woonplaats: Alblasserdam

Bericht door Johnny_D »

Beaviz schreef:net nog gedaan:

Afbeelding

wel goed voorbehandelen!
ziet er wel aardig uit van af de foto. helemaal zwart was denk ik mooier geweest (maar dat is smaak natuurlijk :mrgreen: )
Austin metro Spyder GT
Rover 45IDT Club


Afbeelding
rover coupe register nl
Gebruikersavatar
Boekie
MG-R Core
Berichten: 1271
Lid geworden op: di nov 07, 2006 5:29 pm
Woonplaats: Ede

Bericht door Boekie »

MoRaX schreef:Die grijze bumpers zijn wel te verhelpen door een beetje natuurwax....
Dit is zonder kleurstoffen/verf en verdwijnt weer naar verloop van tijd...
Dat lijkt mij ook wel mooi spul. Ik heb namelijk het zelfde probleem als Allard. Maar ik heb er niet eerder van gehoord. Is het gewoon overal verkrijgbaar?
Rover 111
Rover 45
Rover 220TC
Baltas

Bericht door Baltas »

heb zelf al eens iets gehoord over gewone olijfolie of zonnebloemolie of andere huishoudelijke olie en een fohn erop..dan trekt de olie in het kunststof..
werd me door een spuiter verteld dat dat ook goed werkt..
iemand hier ervaring mee?
wil t wel een keer proberen..

gewone rubber/kunststof spray werkt ook goed trouns..gewoon erop spuiten en uitwrijven met een doek..
Jai
MG-R Freak
Berichten: 861
Lid geworden op: zo nov 27, 2005 9:30 pm
Woonplaats:
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Jai »

Bloemetjes :lol:
Jai

........Rover 216 I 16V Cabrio........
.....................'93.........................
Plaats reactie