kaalschuren of toplaag verwijderen...

111 114 Metro Mini
Plaats reactie
Jai
MG-R Freak
Berichten: 861
Lid geworden op: zo nov 27, 2005 9:30 pm
Woonplaats:
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Jai »

Tomcat schreef:Goeie vraag: wat is er aan te doen, anders dan laten zandstralen en opnieuw laten spuiten voor meer geld dan de auto waard is :?: :?: :?:
Gwn een groep van die graffiti-jongeren benaderen en een spuitbus voor ze kopen :lol:
Jai

........Rover 216 I 16V Cabrio........
.....................'93.........................
Gebruikersavatar
Striker
MG-R Freak
Berichten: 4729
Lid geworden op: ma feb 24, 2003 1:49 am
Woonplaats:
Locatie: Dordrecht

Bericht door Striker »

Die auto komt uit Echt hè?

Heb ik 3 weken geleden een proefrit mee gemaakt. De luchtfilters (lees: meervoud :? ) zijn erg interessant.
Laatst gewijzigd door Striker op do jul 19, 2007 11:59 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

Wil je weten hoe je een afbeelding in je post plaatst?? Lees dan hier!!
Gebruikersavatar
Striker
MG-R Freak
Berichten: 4729
Lid geworden op: ma feb 24, 2003 1:49 am
Woonplaats:
Locatie: Dordrecht

Bericht door Striker »

Ah, hij lijkt sprekend op de GTa die ik heb gereden, ook een bordeaux GTa uit '92 waar de blanke laklaag losliet.

Nee, die had geen dubbele carbs, gewoon een SPi waar aan het begin van de luchttoevoer nog een extra openluchtfilter was gemonteerd :?.
Afbeelding

Wil je weten hoe je een afbeelding in je post plaatst?? Lees dan hier!!
Gebruikersavatar
Johnny_D
MG-R Freak
Berichten: 5202
Lid geworden op: za jun 23, 2007 12:17 pm
Woonplaats: Alblasserdam

Bericht door Johnny_D »

wat je beste kan doen is hem hele maal strak schuren (zodat je zeker weet dat de blanke lak er af is. daarna kleur lak er over. de kleur lak kan op 2 verschilende maniere
1. een lak die gelijk af is en dus geen blanke lak nodig heeft
2. een lak waar naar blanke lak overheen moed.

bij de eerste kan je het beste gebruik maken van 2k lak (2 komponente) op polyurethane basis (word ook gebruikt om onderandere stoplichte me te spuiten en verliest nooit zijn glans)
het kleurtje kan je in laten meten bij elke verf leveransier.

de 2e is het duurste omdat je 2 soorte lak moed kope die allebij vrij prijzig zijn

wat je ook kan dan is proberen de rande van plekken waar de lak is losgelaten strak te schuren en de rest van de moter kap opschuren zodat de rode laag blijft zitten.
en vervolgens alleen blanke lak er over.

(optie 2 natuurlijk wel als eerste proberen ;) )

suc6 er me

Johnny_D
tomsta1488

Bericht door tomsta1488 »

Jo Beavis ! wait up!!

Heb je al gedacht aan een motorkappie van de sloop???
Ik weet niet hoe het in de rest van nederland zit,maar hier in/om Deventer staan toch nog wel redelijk wat 100 series, waaronder ook rode op de sloop.

Een rood motorkappie,in fatsoenlijke staat, is vast wel zonder al te veel moeite te vinden voor een paar tientjes toch??

Scheelt volgens mij geld, maar vooral ook een hoop moeite!
Maar moet je zelf maar even kijken natuurlijk :!:
succes! :!:
tomsta1488

Bericht door tomsta1488 »

:mrgreen: whehe ok!
In principe ook begrijpelijk wanneer je naar de clown-blauwe luchthappertjes kijkt :D
Gebruikersavatar
Boekie
MG-R Core
Berichten: 1271
Lid geworden op: di nov 07, 2006 5:29 pm
Woonplaats: Ede

Bericht door Boekie »

Hej Beaviz ga je met de hand spuiten (spuitbus) of ga je het met een compressor doen?
Rover 111
Rover 45
Rover 220TC
tomsta1488

Bericht door tomsta1488 »

als je daar een beetje gevoel voor hebt, kun je nog wel iets fatsoenlijks fiksen
Gebruikersavatar
Johnny_D
MG-R Freak
Berichten: 5202
Lid geworden op: za jun 23, 2007 12:17 pm
Woonplaats: Alblasserdam

Bericht door Johnny_D »

sorry voor het kritiek maar hij is niet goed genoeg geschuurt de plekke die je uitgeschuurt hebt ga je blijve zien je had ze veel gladder uit moeten schuren
Gebruikersavatar
Johnny_D
MG-R Freak
Berichten: 5202
Lid geworden op: za jun 23, 2007 12:17 pm
Woonplaats: Alblasserdam

Bericht door Johnny_D »

zit is inderdaat een goed ideey om het langer goed te houden maar wat je dan beter had kunne doen is hem eerst helemaal kaal maken (geen verf meer)

dus kale moterkap
daar over zink.
daar over spuitplamuurt dat vervolgens strak schuren
daar over je verf lage

owja je lak laag moed je btw in 1 keer afspuiten. dat is de beste manier om hem strak te spuiten en niet zoals op de bius staat om de 10 min een laagje.
stuk of 3 kruis lage is meestal wel zat

(kruis laag is van links naar rechts bane spuiten en dan van bove naar onder. dat net zo lang blijven herhalen totdat de verf netje inelkaar overvloeit en dus strak trekt. wel nevelent spuiten en niet in 1 keer dikke strepe zette)

de zink laag zou ik als ik jou was nu gewoon late zitte en niet aan gaan schuren. gewoon spuitplamuur(goeie dikke laag) er over en dat strak schuren.

suc6
Baltas

Bericht door Baltas »

heb zelf ook geprobeerd mn dak te fixen door de afbladderende randen af te schuren en zo strak mogelijk te maken en dan weer spuiten met blanke lak..
bij mij gaat de blanke-loslaat-lak gewoon weer verder zonder zich iets aan te trekken van de nieuwe blanke lak..
heb nu aangeboden gekregen om er een grote sticker op te laten plakken door iemand van een grafische school..
die zou dan wel een leuk ontwerp maken voor het dak(en misschien motorkap ook)
lijkt me wel wat dus kan k wel even proberen..
foto's zullen dan zeker komen..
Plaats reactie