ventilator radiateur
- Johnny_D
- MG-R Freak
- Berichten: 5202
- Lid geworden op: za jun 23, 2007 12:17 pm
- Woonplaats: Alblasserdam
ventilator radiateur
de ventilator bij m'n radiateur heeft de geest gegeven dus m;n metrotje wort nu alleen nog maar gekoelt op rijwind. is niet zo er maar je moed niet in de file komen te staan. gewoon vervange die hap dus.
nu is mijn vraag
is het moeilijk en zijn er dinge waar ik op moed letten? en kan ik hem gewoon vervange door elke wilekeurige ventilator(dus 1 uit een andere auto met meer schoepen voor meer lucht verplaatsing)
aangezien er uit de meeste ventilatoren 3 draden kome en ik het bij m'n metro zo snel niet kan zien
alvast bedankt
nu is mijn vraag
is het moeilijk en zijn er dinge waar ik op moed letten? en kan ik hem gewoon vervange door elke wilekeurige ventilator(dus 1 uit een andere auto met meer schoepen voor meer lucht verplaatsing)
aangezien er uit de meeste ventilatoren 3 draden kome en ik het bij m'n metro zo snel niet kan zien
alvast bedankt
- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
@green-acid: Ik heb een rover 100 fan liggen. Maar de temp hoort opzich gewoon op te lopen, totdat de fan aanslaat meestal pas net voor het rood.
@Johnny_D: Als je een fan pas kunt maken is het goed natuurlijk, maar de hoeveelheid bladen zegt niets over de lucht verplaatsing.
Waar zit de radiateur trouwens bij een metro? Net zoals de mini aan de zijkant/wielkast of zoals de meeste auto's recht aan de voorkant.
@Johnny_D: Als je een fan pas kunt maken is het goed natuurlijk, maar de hoeveelheid bladen zegt niets over de lucht verplaatsing.
Waar zit de radiateur trouwens bij een metro? Net zoals de mini aan de zijkant/wielkast of zoals de meeste auto's recht aan de voorkant.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
Als het net zo is als bij de rover 100, dan kun je de 2 draadjes tegen elkaar aanhouden van de sensor, de fan moet dan direct gaan draaien. (geen weerstand => sensor signaal "heel heet")
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Gewoon een keer proberen.
Na een lange rit als je thuis komt gewoon de motor laten draaien en zet de motorkap open.
Let op je meter en de fan als hij in het rode gaat kan je hem meteen uitzetten zonder schade en anders weet je of je fan werkt.
Als je er een nieuwe inzet die net zo laat aangaat weet je nog niets.
Bam.
Na een lange rit als je thuis komt gewoon de motor laten draaien en zet de motorkap open.
Let op je meter en de fan als hij in het rode gaat kan je hem meteen uitzetten zonder schade en anders weet je of je fan werkt.
Als je er een nieuwe inzet die net zo laat aangaat weet je nog niets.
Bam.
Jaguar XE
MG ZS 120 MKII
aha wel hij slaat ook aan net voor het rood..118GTR schreef:@green-acid: Ik heb een rover 100 fan liggen. Maar de temp hoort opzich gewoon op te lopen, totdat de fan aanslaat meestal pas net voor het rood.
en koeld dan af tot half..
dus dit is normaal.
hoef me nergens druk over te maken...
mooi eigenlijk want ik schiet elke x in paniek...
heb ik eigenlijk nog vraagje..
als ik men gas padaal ineens vol indruk. heb ik een doodpunt was hier aan te doen?
en hoe kan ik nou kijken of men koppaking kapot is. waar merk ik dat aan..
sorry Johnny_D alsk een beetje off topic ga? als je er last van heb edit ikhet wel weg
- Johnny_D
- MG-R Freak
- Berichten: 5202
- Lid geworden op: za jun 23, 2007 12:17 pm
- Woonplaats: Alblasserdam
maakt niet uit hor ik kwam er vandaag achter dat die van mij ook pas op het laatste moment aanslaat(wist ik veel ) tog bedanktGreen-acid schreef: aha wel hij slaat ook aan net voor het rood..
en koeld dan af tot half..
dus dit is normaal.
hoef me nergens druk over te maken...
mooi eigenlijk want ik schiet elke x in paniek...
heb ik eigenlijk nog vraagje..
als ik men gas padaal ineens vol indruk. heb ik een doodpunt was hier aan te doen?
en hoe kan ik nou kijken of men koppaking kapot is. waar merk ik dat aan..
sorry Johnny_D alsk een beetje off topic ga? als je er last van heb edit ikhet wel weg
@ GREEN ACID
Je dode punt bij het vol indrukken van het gaspedaal klinkt mij zeer bekend in de oren.
Ik heb heb/had er namelijk ook last van met de 111C.
Ik kreeg altijd het idee dat het niet helemaal hoorde,t helemaal wegzakken bij vol gas geven in lage toeren.
Ik heb toen een vriend van mij(automonteur) de auto laten afstellen(Ontstekingstiming).
Hierna had hij er aanzienlijk minder last van, wanneer ik nu met lage toeren in de 2 gas geef pakt hij hem wat lekkerder op.
Dit kun jij ook proberen? Dit verhaal van mij geldt alleen wel voor een carburateur versie. Maar met een injectie werkt het volges mij z.g.a. hetzelfde denk ik
Papieren met hoe dat afstellen te werk gaat heb ik van 118GTR gekregen,en het is prima gelukt eigelijk.
Het wegzakken is niet helemáál weg, maar aanzienlijk minder.
Misschien is t ook niet zo raar dat zo'n klein motortje niet direct wegspurt wanneer je vol de benzineklep open doet als t ware. Hou daar ook rekening mee.
Verder zijn er vast nog wel andere zaken die meespelen met dat ie een beetje verzuipt of iets dergelijks, zoals een beetje smerigheid ergens ofzo?
heb ik eigenlijk nog vraagje..
als ik men gas padaal ineens vol indruk. heb ik een doodpunt was hier aan te doen?
Je dode punt bij het vol indrukken van het gaspedaal klinkt mij zeer bekend in de oren.
Ik heb heb/had er namelijk ook last van met de 111C.
Ik kreeg altijd het idee dat het niet helemaal hoorde,t helemaal wegzakken bij vol gas geven in lage toeren.
Ik heb toen een vriend van mij(automonteur) de auto laten afstellen(Ontstekingstiming).
Hierna had hij er aanzienlijk minder last van, wanneer ik nu met lage toeren in de 2 gas geef pakt hij hem wat lekkerder op.
Dit kun jij ook proberen? Dit verhaal van mij geldt alleen wel voor een carburateur versie. Maar met een injectie werkt het volges mij z.g.a. hetzelfde denk ik
Papieren met hoe dat afstellen te werk gaat heb ik van 118GTR gekregen,en het is prima gelukt eigelijk.
Het wegzakken is niet helemáál weg, maar aanzienlijk minder.
Misschien is t ook niet zo raar dat zo'n klein motortje niet direct wegspurt wanneer je vol de benzineklep open doet als t ware. Hou daar ook rekening mee.
Verder zijn er vast nog wel andere zaken die meespelen met dat ie een beetje verzuipt of iets dergelijks, zoals een beetje smerigheid ergens ofzo?