ventilator radiateur

111 114 Metro Mini
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Johnny_D
MG-R Freak
Berichten: 5202
Lid geworden op: za jun 23, 2007 12:17 pm
Woonplaats: Alblasserdam

ventilator radiateur

Bericht door Johnny_D »

de ventilator bij m'n radiateur heeft de geest gegeven dus m;n metrotje wort nu alleen nog maar gekoelt op rijwind. is niet zo er maar je moed niet in de file komen te staan. gewoon vervange die hap dus.
nu is mijn vraag

is het moeilijk en zijn er dinge waar ik op moed letten? en kan ik hem gewoon vervange door elke wilekeurige ventilator(dus 1 uit een andere auto met meer schoepen voor meer lucht verplaatsing)
aangezien er uit de meeste ventilatoren 3 draden kome en ik het bij m'n metro zo snel niet kan zien

alvast bedankt
Dino

Bericht door Dino »

jhe ik heb precies dezelfde vraag als hem.
want zodra ik voor de stoplicht/file sta loopt men warmte meter echt helemaal op
Gebruikersavatar
Johnny_D
MG-R Freak
Berichten: 5202
Lid geworden op: za jun 23, 2007 12:17 pm
Woonplaats: Alblasserdam

Bericht door Johnny_D »

HELP ONS :shock: ;)
Gebruikersavatar
118GTR
MG-R Core
Berichten: 4198
Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
Woonplaats: Nijmegen - Hierden
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

@green-acid: Ik heb een rover 100 fan liggen. Maar de temp hoort opzich gewoon op te lopen, totdat de fan aanslaat meestal pas net voor het rood.

@Johnny_D: Als je een fan pas kunt maken is het goed natuurlijk, maar de hoeveelheid bladen zegt niets over de lucht verplaatsing.

Waar zit de radiateur trouwens bij een metro? Net zoals de mini aan de zijkant/wielkast of zoals de meeste auto's recht aan de voorkant.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Gebruikersavatar
Johnny_D
MG-R Freak
Berichten: 5202
Lid geworden op: za jun 23, 2007 12:17 pm
Woonplaats: Alblasserdam

Bericht door Johnny_D »

gewoon aan de voorkant net als de meeste auto's. zou het ook zo kunne zijn dat de senzor in de radiateur kapot is?

heb hem trouwens nog niet tot het rode laten lopen, is het gebruikelijk bij austin modelle dat hij dan pas aan slaat?
Gebruikersavatar
118GTR
MG-R Core
Berichten: 4198
Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
Woonplaats: Nijmegen - Hierden
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

Als het net zo is als bij de rover 100, dan kun je de 2 draadjes tegen elkaar aanhouden van de sensor, de fan moet dan direct gaan draaien. (geen weerstand => sensor signaal "heel heet")
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Gebruikersavatar
bam
MG-R Core
Berichten: 5974
Lid geworden op: vr dec 20, 2002 8:36 pm
Woonplaats: Almere-Buiten

Bericht door bam »

Gewoon een keer proberen.
Na een lange rit als je thuis komt gewoon de motor laten draaien en zet de motorkap open.
Let op je meter en de fan als hij in het rode gaat kan je hem meteen uitzetten zonder schade en anders weet je of je fan werkt.
Als je er een nieuwe inzet die net zo laat aangaat weet je nog niets.

Bam.

Jaguar XE
MG ZS 120 MKII
Dino

Bericht door Dino »

118GTR schreef:@green-acid: Ik heb een rover 100 fan liggen. Maar de temp hoort opzich gewoon op te lopen, totdat de fan aanslaat meestal pas net voor het rood.
aha wel hij slaat ook aan net voor het rood..
en koeld dan af tot half..
dus dit is normaal.
hoef me nergens druk over te maken...

:roll: mooi eigenlijk want ik schiet elke x in paniek...
heb ik eigenlijk nog vraagje..
als ik men gas padaal ineens vol indruk. heb ik een doodpunt was hier aan te doen?
en hoe kan ik nou kijken of men koppaking kapot is. waar merk ik dat aan..

sorry Johnny_D alsk een beetje off topic ga? als je er last van heb edit ikhet wel weg :)
Gebruikersavatar
Johnny_D
MG-R Freak
Berichten: 5202
Lid geworden op: za jun 23, 2007 12:17 pm
Woonplaats: Alblasserdam

Bericht door Johnny_D »

Green-acid schreef: aha wel hij slaat ook aan net voor het rood..
en koeld dan af tot half..
dus dit is normaal.
hoef me nergens druk over te maken...

:roll: mooi eigenlijk want ik schiet elke x in paniek...
heb ik eigenlijk nog vraagje..
als ik men gas padaal ineens vol indruk. heb ik een doodpunt was hier aan te doen?
en hoe kan ik nou kijken of men koppaking kapot is. waar merk ik dat aan..

sorry Johnny_D alsk een beetje off topic ga? als je er last van heb edit ikhet wel weg :)
maakt niet uit hor ik kwam er vandaag achter dat die van mij ook pas op het laatste moment aanslaat(wist ik veel :roll: ) tog bedankt
Dino

Bericht door Dino »

haha hetzelfde dus :mrgreen:
D. Buijs

Bericht door D. Buijs »

Als de radiator aan de zijkant zou zitten (mini) dan draait de fan toch altijd ?! :roll:

Die zit toch vast op de waterpomp?
tomsta1488

Bericht door tomsta1488 »

@ GREEN ACID
heb ik eigenlijk nog vraagje..
als ik men gas padaal ineens vol indruk. heb ik een doodpunt was hier aan te doen?


Je dode punt bij het vol indrukken van het gaspedaal klinkt mij zeer bekend in de oren.
Ik heb heb/had er namelijk ook last van met de 111C.
Ik kreeg altijd het idee dat het niet helemaal hoorde,t helemaal wegzakken bij vol gas geven in lage toeren.

Ik heb toen een vriend van mij(automonteur) de auto laten afstellen(Ontstekingstiming).
Hierna had hij er aanzienlijk minder last van, wanneer ik nu met lage toeren in de 2 gas geef pakt hij hem wat lekkerder op.

Dit kun jij ook proberen? Dit verhaal van mij geldt alleen wel voor een carburateur versie. Maar met een injectie werkt het volges mij z.g.a. hetzelfde :?: denk ik :?:

Papieren met hoe dat afstellen te werk gaat heb ik van 118GTR gekregen,en het is prima gelukt eigelijk.
Het wegzakken is niet helemáál weg, maar aanzienlijk minder.
Misschien is t ook niet zo raar dat zo'n klein motortje niet direct wegspurt wanneer je vol de benzineklep open doet als t ware. Hou daar ook rekening mee.

Verder zijn er vast nog wel andere zaken die meespelen met dat ie een beetje verzuipt of iets dergelijks, zoals een beetje smerigheid ergens ofzo?
Dino

Bericht door Dino »

dank je wel...
ik had al een light vermoeden dat het zoiets was...
an dus in princiepe niet zoveel kwaad...
dank u
Plaats reactie