rover 114 si trager met optrekken als de motor warm is

111 114 Metro Mini
Plaats reactie
Baltas

rover 114 si trager met optrekken als de motor warm is

Bericht door Baltas »

hallo mensen.

mijn rovertje 114 si is als de motor koud is sneller met optrekken dan wanneer de motor warm is. bakkie heeft al wel es een flinke opneuker gehad. zie foto...
was al een tijd geleden dit.. is inmiddels wel weer gefixed. maar weet dat daar voorin zo'n klep zit om inlaatlucht langs de warme uitlaat te laten gaan. kan dit hiermee te maken hebben of is dit normaal dat ie warm trager is?
kan iemand mij hiermee helpen?

alvast bedankt
Afbeelding

nu weer zo:
Afbeelding
Gebruikersavatar
118GTR
MG-R Core
Berichten: 4198
Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
Woonplaats: Nijmegen - Hierden
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

Yep, dat klepje is om de motor tijdens de eerste koude minuten van warme lucht te voorzien dat makkelijker ontbrand. Als de motor op temperatuur is gaat het klepje dicht.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Baltas

Bericht door Baltas »

kan het dan ook zijn dat deze klep nu kapot is en dat hij altijd warme lucht blijft aanzuigen? ook als de motor al warm is?
tomsta1488

Bericht door tomsta1488 »

Dat zou Ik niet kunnen bevestigen eigenlijk,maar het klinkt wel logisch.
Weet 118GTR vast wel.
Die schade heb je mooi gefikst trouwens!
Baltas

Bericht door Baltas »

dank je.. was in een week weer gemaakt..
motorkap zit op deze foto nog wel wat te ver omhoog maar die is nu door middel van buigen en trekken ook weer netjes aangesloten.

zit nu alleen te denken dat t ook kan komen omdat ik de luchtslang heb verwijderd en dat hij nu automatisch warme lucht achter de radiateur wegzuigt.. weer iets om te proberen dus..
Plaats reactie