Lekkende dakraam :(

111 114 Metro Mini
Plaats reactie
tomsta1488

Lekkende dakraam :(

Bericht door tomsta1488 »

Na de wekenlange droogte ging het gisteren toch even zwaar lang regenen.
Stap ik dus na 't werken mijn 111 in, is de complete bijrijdersstoel één grote spons geworden omdat er flink wat water uit de hoek van 't dakraam komt zetten.

Nu heb ik even gekeken en nu blijkt dat niet het rubber waar de glasplaat op ligt lekt, maar het "kozijn" zelf.
Heeft iemand dit ook eerder gehad met z'n 100-serie? zo ja, wat kan ik er aan doen.

Het complete raam dichtkitten vind ik een beetje erg zonde.
tomsta1488

Bericht door tomsta1488 »

ok, ik kan in elk geval de siliconenspray proberen.

Dan nog iets, de rubbers om m'n gewone ruiten beginnen ook flinke scheurtjes te vertonen.
Ook siliconen op knallen? of is daar iets beters voor, ik heb ook wel van rubberspray gehoord?
Gebruikersavatar
118GTR
MG-R Core
Berichten: 4198
Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
Woonplaats: Nijmegen - Hierden
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

Het water hoort in het kozijn te komen omdan te worden afgevoerd voor 2 buisjes die door de A-stylen heen lopen.

Ik denk dat 1 van die buisjes verstopt zit.(de rechter, ik vermoed dat de auto aan de linkerkant wat hoger stond)

Je kunt het raam er even uithalen, dit is een klein klusje, paar schroefjes losmaken in het handvat en dan pak je hem er zo uit.
En dan die afvoertjes zoeken en zo goed mogenlijk schoonmaken.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
tomsta1488

Bericht door tomsta1488 »

bedankt voor de reacties :idea: dat verhaal over die plens water in je gezicht wanneer je door de bocht gaat geld voor mij ook! ;)
Ik ga direct ff kijken :!:
tomsta1488

Bericht door tomsta1488 »

Afgelopen middag heb ik er even goed de tijd voor genomen.
Raam er uit, en het rubber aan de bovenkant er uit gehaald.

Ik zoeken naar iets van een afvoer, maar het enige wat ik kon vinden waren 2 piepkleine gaatjes aan de bovenkant van het rubber waar de glasplaat op ligt.
Deze 2 gaatjes zitten echter aan de binnenkant als ik het goed zie, de kant die als het goed is niet met water in contact komt.

De goot/kozijn die tevoorschijn komt ,onder 't rubber, zat een beetje onder de witte troep, wat volgens mij met de corrosie van 't kozijn te maken heeft :?: :? (ff gecleaned)

Anywayz, in die goot kon ik niks geen gaatjes ofzo vinden, en er heeft volgens mij ook geen water in gestaan. :| dat water blijft dus in het gootje van 't rubber toch.

Het enige wat ik nog kon bedenken, is dat het water aan de meest buitenste rand van het dak, onder de rand door lekt.
Dit in verband met de vieze ******acties die een paar vandalen me een tijd terug hebben geflikt, toen ze van binnenuit tegen 't dakraam hebben zitten trappen. Je kunt namelijk zien dat de ruimte tussen het dak/lak, en 't kozijn groter is dan aan de onaangetaste kant.

Ik heb maar met wat kit gesmeerd en nu maar wachten op een buitje :cry:

trouwes, wat zijn A-Stylen Jouke??
Plaats reactie