temperatuur meter en een updatje

111 114 Metro Mini
Plaats reactie
burny

temperatuur meter en een updatje

Bericht door burny »

Hooi jongens! daar was ik weer..

Ik ben degene met een rover 114 gti crossauto.. jaja is weer een keer wat anders..

Inmiddels heb ik de motorsteun vervangen, 118gtr bedankt ! Erg makkelijk trouwens!

Hieronder de foto zoals ik hem kocht.. hij zit er nu al een stuk beter uit..

Afbeelding


28-03-07

Gister al de hele dag bezig geweest om te starten.. allemaal slechte accu's dachten wij.. dus nieuwe ( 2de hands accu ) opgehaald en aangesloten.. en ja weer NIX.. alleen een tikje en een halve slag..

De massakabels bleken niet goed te gaan met verroeste boutjes.. startkabels erbij.. en ja hoor.. er kwam leven in het ding.. alleen hij viel stationair uit..

Startkabels opgeruimd en ik wou even uitstappen.. laat het gas los.. en huh? hij valt uit.. nou lekker dan.. toen nog maar een keer startkabels erbij en een stukje gaan rijden..

Jongens.. wat een mooi gevoel! het is echt een rap bakkie.. en een ziek mooi geluid.. en het mooie was.. toen de auto warm was.. bleef die perfect stationair draaien.. dus ik denk dat we even de gaskabel wat spannen om de auto ook koud stationnair te laten draaien..



Nu komt mijn vraag over de temperatuur meter:

De auto is gebruikt voor circuit racen.. nu hebben ze het complete dashbord en zekerings kast eruit gehaald.. hij is echt helemaal kaal van binnen..

Ik kan dus ook niet zien hoe warm de auto wordt.. en dat bevalt mij totaal niet.. Ik weet wel waar de stekker zit van de temperatuur..

Afbeelding


Weten jullie of ik rechtstreeks op die draadjes.. een temperatuur meter kan aansluiten?



Als ik compleet dashbord met tellers en meters zou halen.. is dit dan zonder zekering aan te sluiten?


Alvast bedankt!

Greetz Ben
Gebruikersavatar
Gerald-17
MG-R Core
Berichten: 3021
Lid geworden op: zo aug 10, 2003 1:10 pm
Woonplaats: Zuidwolde (DR)
Contacteer:

Bericht door Gerald-17 »

effe n vraagje tussendoor waar cross je zoal en zit je ook in omgeving Drenthe / Overijssel? ik ben erg benieuwd hoe dat gaat met n 114...
Groeten, Gerald.
burny

cross

Bericht door burny »

uum.. nou ik cross in Biddinghuizen.. maar ben van plan om ook Nijkerk mee te pakken, en misschien Nunspeet.. Emmeloord probeer ik ook.. maar daar doen ze vaak regionale rijders..
Gebruikersavatar
Smurfing
MG-R Freak
Berichten: 1104
Lid geworden op: zo aug 28, 2005 7:40 pm
Woonplaats: Meppel

Bericht door Smurfing »

Je haalt het niet in je hoofd he Gerald? ;) dan zoek ik wel een leuk nieuw plekje voor als ik 18 wordt :P Voor de 114 dan he ;) sorry voor de off topic

Greetz,


KK
2005/2006 Rover 114 GTi MPi '94
2008/2009 Rover 114 si '94
2009/2010 Rover 114 GTi MPi '92
2013/.... Rover 200 BRM '99


Echte mannen eten geen honing, die kauwen op bijen
Facebook MG-R.nl ! https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland" onclick="window.open(this.href);return false;
burny

zien hoe het gaat

Bericht door burny »

als je wilt zien hoe het gaat, kijk op http://www.benwracing.nl en ga naar de foto en video pagina.

Groetjes Bernhard,

Iemand toevallig nog een bericht wat wel lijdt tot de oplossing van die probleem?
Gebruikersavatar
Boekie
MG-R Core
Berichten: 1271
Lid geworden op: di nov 07, 2006 5:29 pm
Woonplaats: Ede

Bericht door Boekie »

Goed id om een rovertje 114 als cros auto te gebruiken.

Maar het lijkt mij sowieso niet onverstandig om als je de temperatuur meter weer aan wil sluiten er een zekering tussen te zetten. Gewoon een simpele steekzekering doet het al prima want zoveel Ampere komt er ook weer niet op te staan.
Gebruikersavatar
Gerald-17
MG-R Core
Berichten: 3021
Lid geworden op: zo aug 10, 2003 1:10 pm
Woonplaats: Zuidwolde (DR)
Contacteer:

Bericht door Gerald-17 »

ik heb een apart knopje zitten om de fan aan te zetten, mss wel handig om zo te doen en dan tijdens de cross je fan aan laten en natuurlijk aantal minuutjes na de cross om af te koelen
Gebruikersavatar
118GTR
MG-R Core
Berichten: 4198
Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
Woonplaats: Nijmegen - Hierden
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

Dat heeft hij al, maar hij wil gewoon ook graag zien hoe heet de motor nou daadwerkelijk word.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
burny

meter

Bericht door burny »

klopt 118gtr, die fan kan ik zo al met een knopje aanzetten, Ik haal misschien wel ff een dashbord op van de sloop, dan ga ik wel testen of het werkt.

Kan iemand kijken hoe dit bij hun staat aangesloten? Of ik uberhoud wel goed zit zoals de afbeelding in mijn 1ste bericht..

In ieder geval bedankt voor de reacties.

Hier nog wat foto's voor de liefhebbers:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Greetz Burny
burny

Meters

Bericht door burny »

Nou goed nieuws jongens, temperatuur meter zit erin.. en ook meteen een toerenteller erbij gedaan..

foto's komen snel!

Groetjes Ben
burny

foto's

Bericht door burny »

ff wat foto's voor de mensen die dat leuk vinden!



Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding
Gebruikersavatar
Boekie
MG-R Core
Berichten: 1271
Lid geworden op: di nov 07, 2006 5:29 pm
Woonplaats: Ede

Bericht door Boekie »

Hej is dat een KNAF gekeurde rolkooi wat je erin heb?
burny

kooi

Bericht door burny »

Ja, volgens mij voldoet de kooi aan de knaf eisen.. hoezo dan :)?
Gebruikersavatar
Boekie
MG-R Core
Berichten: 1271
Lid geworden op: di nov 07, 2006 5:29 pm
Woonplaats: Ede

Bericht door Boekie »

Nee omdat ik zelf in de toekomst ook wil gaan crossen :mrgreen:

Maar ik neem aan dat je de kooi zelf gemaakt heb? Of kan je die dingen kant en klaar kopen?
burny

kooi

Bericht door burny »

nou, normaal maak ik mijn kooien zelf.. alleen deze zat er al in.. deze is trouwens wel erg strak .. dus diegene die dat heeft gemaakt was goed bezig,

maar gaaf man, nog een crosser erbij, um mocht je eraan beginnen stuur me ff een PB.. kijken of ik je kan helpen met wat advies ofzo..
Gebruikersavatar
Boekie
MG-R Core
Berichten: 1271
Lid geworden op: di nov 07, 2006 5:29 pm
Woonplaats: Ede

Bericht door Boekie »

Nou voorlopig zoek ik nog sponsoren :mrgreen: dus het zit er nog even niet in. Ik moet ook nog een stalling enz. enz. hebben. Maar iig bedankt ik laat het zeker even weten!
Plaats reactie