Nieuwe uitlaat op Rover114GTI MPI
Nieuwe uitlaat op Rover114GTI MPI
Hej,
Ik wil een nieuwe uitlaat onder mijn Rover. Deze uitlaat moet een mooi geluidje gaan produceren maar het mag zeker niet ten koste gaan van mijn vermogen. Ik zit te twijfelen om mijn kat er tussen uit te halen maar weet niet of mij dit vermogen kost. Sommige mensen zeggen dat de auto er beter op gaat lopen en andere zeggen juist het tegenovergestelde. Ook weet ik niet zeker of de kat er wel tussen uit mag vanwege de leeftijd van mijn auto.
Of mischien is het wel helemaal niet nodig om de kat er tussen uit te halen en brult de Rover ook al als alleen de tussendemper en einddemper vervangen worden.
Wat moet kan ik het beste doen met mijn uitlaat??
Mvg
Ik wil een nieuwe uitlaat onder mijn Rover. Deze uitlaat moet een mooi geluidje gaan produceren maar het mag zeker niet ten koste gaan van mijn vermogen. Ik zit te twijfelen om mijn kat er tussen uit te halen maar weet niet of mij dit vermogen kost. Sommige mensen zeggen dat de auto er beter op gaat lopen en andere zeggen juist het tegenovergestelde. Ook weet ik niet zeker of de kat er wel tussen uit mag vanwege de leeftijd van mijn auto.
Of mischien is het wel helemaal niet nodig om de kat er tussen uit te halen en brult de Rover ook al als alleen de tussendemper en einddemper vervangen worden.
Wat moet kan ik het beste doen met mijn uitlaat??
Mvg
Op een MPi scheelt het niet zoveel. Op de SPi hebben ze toen in de UK een model uitgebracht zonder kat, om het verschil tussen de SPi en de MPi te overbruggen. Dit scheelde 5pk, op een MPi mag je blij zijn als je 2pk wint.
Ik had op mijn 114 GTa 16v een rechte pijp als kat en een einddemper van Piper met 76mm outwardly rolled eindstuk. Dit gaf een goed geluid, absoluut niet schel in ieder geval.
Ik heb nog wel ergens filmpjes daarvan maar daar kan ik nu niet bij.
edit: filmpje toch gevonden, rightclick -> save as aub
http://members.lycos.nl/gta16v/R100/ima ... /rover.wmv
het gaat om de zwarte...
brings back memories
Ik had op mijn 114 GTa 16v een rechte pijp als kat en een einddemper van Piper met 76mm outwardly rolled eindstuk. Dit gaf een goed geluid, absoluut niet schel in ieder geval.
Ik heb nog wel ergens filmpjes daarvan maar daar kan ik nu niet bij.
edit: filmpje toch gevonden, rightclick -> save as aub
http://members.lycos.nl/gta16v/R100/ima ... /rover.wmv
het gaat om de zwarte...
brings back memories
You only need 2 things in life: Duct Tape and WD40. If it moves and it shouldn't : Duct Tape. If it doesn't move and it should: WD40.
@Mark16V Geinig filmpje! Is die piper einddemper een universele of is het een demper speciaal voor een 100. En waar kan ik eventueel zoiets in Nederland verkrijgen?
Zon Cat-Back systeem van Janspeed lijkt me ook wel gaaf. Maar is dat eventueel in Nederland te krijgen of alleen in Engeland.
Op de site van Janspeed staan geen uitlaat systemen voor een 100tje. Dus als ik aan zon systeem wil komen moet ik dan een uitlaat systeem van een 200serie aanpassen?
Zon Cat-Back systeem van Janspeed lijkt me ook wel gaaf. Maar is dat eventueel in Nederland te krijgen of alleen in Engeland.
Op de site van Janspeed staan geen uitlaat systemen voor een 100tje. Dus als ik aan zon systeem wil komen moet ik dan een uitlaat systeem van een 200serie aanpassen?
Was wel te krijgen maar tegenwoordig is Gert-Jan ermee gestopt.Boekie schreef: Op de site van Janspeed staan geen uitlaat systemen voor een 100tje. Dus als ik aan zon systeem wil komen moet ik dan een uitlaat systeem van een 200serie aanpassen?
Dus zou je via engeland moeten inkopen.
Daar heet de 100 serie tot 1995 trouwens rover Metro
Dat zoekt wat makkelijker.
Zijn er in 2 uitvoeringen MS en SS uitvoering.
Zelf heb ik toen de SS aangeschaft ivm langere levensduur, ook Gurt heeft deze toen aangeschaft.
Geluid is erg mooi op een standaard 114 GTI
Je kunt trouwens ook kijken naar een Ashley exhaust
http://www.motorsportworld.co.uk/detPro ... PID=363105
niet duur voor 110pnd
Janspeed mild steel system
http://www.motorsportworld.co.uk/detPro ... PID=342230
Back box only
http://www.motorsportworld.co.uk/detPro ... PID=342231
ga ervan uit dat een SS Janspeed systeem ongeveer 80-100euro meer kost
Piper bestaat ook nog itt wat Mark16v zei:
Is er in SS en mild steel en inwardly en outwardly rolled
MS kost ca 75pnd minder dan de SS variant.
http://www.motorsportworld.co.uk/detPro ... &PID=92846
http://www.motorsportworld.co.uk/detPro ... PID=363105
niet duur voor 110pnd
Janspeed mild steel system
http://www.motorsportworld.co.uk/detPro ... PID=342230
Back box only
http://www.motorsportworld.co.uk/detPro ... PID=342231
ga ervan uit dat een SS Janspeed systeem ongeveer 80-100euro meer kost
Piper bestaat ook nog itt wat Mark16v zei:
Is er in SS en mild steel en inwardly en outwardly rolled
MS kost ca 75pnd minder dan de SS variant.
http://www.motorsportworld.co.uk/detPro ... &PID=92846
Kijk DAT is mooie informatie!!! Wat een relaxt forum. Ik denk dat ik hier al wat mee kan. Volgende maand zit er hoop ik een andere uitlaat onder!!!
Uhm ik heb nog nooit iets uit het buitenland besteld. Hoe gaat dat in zijn werk. Kan ik gewoon mijn order en adres doorgeven? en dan sturen ze het op naar Nederland? Of zijn er dingen waar ik op moet letten?
Alvast bedankt iig enuuh nog meer sugesties zijn altijd welkom
Uhm ik heb nog nooit iets uit het buitenland besteld. Hoe gaat dat in zijn werk. Kan ik gewoon mijn order en adres doorgeven? en dan sturen ze het op naar Nederland? Of zijn er dingen waar ik op moet letten?
Alvast bedankt iig enuuh nog meer sugesties zijn altijd welkom
Ja het liefst een cat-back systeem. Dat lijkt me toch het mooiste klinken. Ik wil iig wel een flinke sound. Ik heb ook zitten denken aan een groep N-rally uitlaat. Dit moet waarschijnlijk met de hand gemaakt worden (bij eps of zo)en zou niet goedkoop zijn. Maar het bespaard wel iets gewicht en hopelijk komen er dan (iets) extra pk's vrij.
Of heeft iemand mischien iets leuks 2de hands liggen?
Of heeft iemand mischien iets leuks 2de hands liggen?
Laatst gewijzigd door Boekie op vr mar 23, 2007 1:57 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik kwam net dit tegen op http://www.talonsportscars.com
K3 Stainless Steel Exhaust System (Sports)
Voor maar 120pd. Ik denk wel dat dit brult! Maar is dit aan te raden? en past dit op mijn Rovert?
K3 Stainless Steel Exhaust System (Sports)
Voor maar 120pd. Ik denk wel dat dit brult! Maar is dit aan te raden? en past dit op mijn Rovert?
De onderste is niet geschikt voor een Metro. De andere op de site van gareth(tallon) is wel geschikt.
Groep N is ongeveer hetzelfde als de Janspeed Mildsteel aangezien die in de fabrieks Race en Rally metro's gebouwd werd.
Voor een hard geluid moet je iig bij de Ashley zijn. daarna piper en dan komt de Janspeed kwa "lawaai"
Groep N is ongeveer hetzelfde als de Janspeed Mildsteel aangezien die in de fabrieks Race en Rally metro's gebouwd werd.
Voor een hard geluid moet je iig bij de Ashley zijn. daarna piper en dan komt de Janspeed kwa "lawaai"