Vraagje over benzinemeter

111 114 Metro Mini
Plaats reactie
tomsta1488

Vraagje over benzinemeter

Bericht door tomsta1488 »

Hello,

Ik heb een irritant probleempje met mijn 111C.
De benzinemeter heeft kuren.
Hij doet het nog wel, alleen hij zakt heel snel terug.
Bij een volle tank staat hij wel netjes helemaal naar rechts, alleen tegen de tijd dat hij in het rood staat, zitten er nog liters en liters benzine in.

Wanneer de meter al behoorlijk in het rode streepje staat, kan ik nog zo minstens 50 tot 100 km rijden.

Hoe werkt dat hele metertje eigenlijk? is er een sensor kapot/lam of iets dergelijks :?: Ik zou heel graag het probleem verhelpen want het kan flink irritant zijn, en ik heb al een aantal keren zonder benzine gestaan ;) :oops:

Iemand??? :?:

b.v.d * groetjes . Tom
Gebruikersavatar
118GTR
MG-R Core
Berichten: 4198
Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
Woonplaats: Nijmegen - Hierden
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

om heel eerlijk te zijn vind ik 50 kilometer helemaal niet veel, dat is amper 4 liter, zoveel marge is dat niet.

Anderzijds heb je gelijk, die benzinemeters zijn erg onnauwkeurig. Bij mij blijft hij vrij lang boven de 90% om dan veel te snel te dalen.

Het signaal komt uit de tank, waar een drijver in zit. De hoogte van de drijver bepaald de weerstand van de drijver. Door er vervolgens een signaal doorheen te sturen, wordt aan de hand van die weerstand de tankinhoud bepaald.

Niet echt iets waar je zelf wat aan kan doen, waarom tank je niet gewoon binnen 50Km nadat er voor het eerst rood wordt aangegeven. Misschien een jerrycannetje meenemen, maar de kilometerteller is wel precies, je kunt ook gewoon elke 350 km tanken(of iets dergelijks)
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
tomsta1488

Benz. Meter

Bericht door tomsta1488 »

Haj Jouke, t klopt dat het probleem ook nog wel meevalt.
Inderdaad een jerrycan in de achterbak en de km-teller gebruiken doe ik ook.

Echter aangezien ik een arm studentje ben :( en vrij vaak op de laatste druppels rijdt, vroeg ik me af of de benzinemeter misschien makkelijk te fiksen was.

Toch bedankt :!:
Gebruikersavatar
Boekie
MG-R Core
Berichten: 1271
Lid geworden op: di nov 07, 2006 5:29 pm
Woonplaats: Ede

Bericht door Boekie »

Volgens mij zijn ben je niet de enige met dat probleem. De benzine meter van mijn rover is ook best onnauwkeurig. Het verschilt per bocht (en hoe hard ik daar door heen ga :D ) hoeveel benzine de meter aangeeft. Daarom zet ik naar elke tankbeurt voor de zekerheid gewoon de dagteller op nul
tomsta1488

Bericht door tomsta1488 »

Whehehe, grappig dat juist vandaag weer geantwoord wordt, op dit bericht.
Ik heb de 111 namelijk net een half uurtje geleden een paar honderd meter van mijn huis vandaan moeten achterlaten :lol: :oops:

Ja het is weer zo laat. Ik ga ff een jerrycan pakken.
Gebruikersavatar
Boekie
MG-R Core
Berichten: 1271
Lid geworden op: di nov 07, 2006 5:29 pm
Woonplaats: Ede

Bericht door Boekie »

Ow daar wordt je ook niet vrolijk van :shock:
Dutch
MG-R Core
Berichten: 3387
Lid geworden op: vr aug 08, 2003 10:00 am
Woonplaats: Hengelo (ov)

Bericht door Dutch »

Tank leeg rijden kan slecht zijn voor je motor, beter altijd iets in de tank laten zitten. Of iig eerder je benzine filter vervangen
Idiots are so much fun... no wonder every village wants one!
Afbeelding
Hardcore

Bericht door Hardcore »

idd, dit is gewoon je reserve zoals het hoort dus er is niets aan te verranderen, is bij elke auto zo.

gewoon elke keer je dagteller resetten en bijhouden hoeveel je kan rijden tot je tank leeg is, vrij noukeurig |:)
Gebruikersavatar
Boekie
MG-R Core
Berichten: 1271
Lid geworden op: di nov 07, 2006 5:29 pm
Woonplaats: Ede

Bericht door Boekie »

Tank leeg rijden kan slecht zijn voor je motor, beter altijd iets in de tank laten zitten. Of iig eerder je benzine filter vervangen
Kan het zijn dat een auto met carb gevoeliger is voor vuil in de benzine leiding dan een auto met injectitie? of ligt dat aan wat het benzine filter doorlaat?
Hardcore

Bericht door Hardcore »

jep het is dus gevaarlijk omdat dan makkelijker je benzinefilter verstopt raakt waardoor er dus totaal geen benzine meer doorkomt
Plaats reactie