Vraagjes over 114 GTI MPI
Vraagjes over 114 GTI MPI
Hallo allemaal,
Ik zou me eerst even voorstellen. Mijn naam is Jimmy Boekhorst. Ik ben student marketing&communicatie en mijn grootste hobby zijn auto's Tijdens mijn zoektocht naar een leuke maar vooral ook originele auto kwam ik het fenomeen Rover 100 tegen.
Ik zit al een tijdje te azen op een Rovertje 100. Ik ben vandaag langs geweest bij de eigenaar om het beest(je) in het echt te aanschouwen.
http://auto.marktplaats.nl/rover/766719 ... g-mpi.html
De auto ziet er in het echt netjes uit. Hier en daar een klein beetje roest op de bekende rover 100 plekken maar niets ernstigs.
Tijdens en na de testrit vielen me een aantal dingen op waar ik graag jullie mening/ervaring over zou willen weten.
-Het remmen in de 100 ging aan de zware kant. Hoort dit? (veel tegendruk op het rempedaal)
-Toen ik terug kwam van de testrit maakte ik per ongelijk te weinig toeren waardoor de auto afsloeg. De auto starte weer meteen maar liep zo'n 10 seconden vrij onregelmatig. Daarna herstelde de rover zich weer. Kan dit kwaad?
-Daarna maakte ik de motorklep los en hoorde een zacht tikkend geluid. Ik vermoed dat het uit de injectie komt maar mijn oude auto (fordje Eskrot "94 ) tikt aanzienlijk zachter. Hoe weet ik dat het niet de kleppen zijn die ik hoorde?
-Na nog een rondje om de auto heen te lopen ontdekkte ik dat deze geen gefentileerde remschijven heeft. Kan dit iets betekenen? of was dit waarschijnlijk gewoon besparing op de kosten?
Ik heb deze auto al voor een deel aanbetaald. Maar wil hier toch nog graag opheldering over.
Alvast Bedankt
Ik zou me eerst even voorstellen. Mijn naam is Jimmy Boekhorst. Ik ben student marketing&communicatie en mijn grootste hobby zijn auto's Tijdens mijn zoektocht naar een leuke maar vooral ook originele auto kwam ik het fenomeen Rover 100 tegen.
Ik zit al een tijdje te azen op een Rovertje 100. Ik ben vandaag langs geweest bij de eigenaar om het beest(je) in het echt te aanschouwen.
http://auto.marktplaats.nl/rover/766719 ... g-mpi.html
De auto ziet er in het echt netjes uit. Hier en daar een klein beetje roest op de bekende rover 100 plekken maar niets ernstigs.
Tijdens en na de testrit vielen me een aantal dingen op waar ik graag jullie mening/ervaring over zou willen weten.
-Het remmen in de 100 ging aan de zware kant. Hoort dit? (veel tegendruk op het rempedaal)
-Toen ik terug kwam van de testrit maakte ik per ongelijk te weinig toeren waardoor de auto afsloeg. De auto starte weer meteen maar liep zo'n 10 seconden vrij onregelmatig. Daarna herstelde de rover zich weer. Kan dit kwaad?
-Daarna maakte ik de motorklep los en hoorde een zacht tikkend geluid. Ik vermoed dat het uit de injectie komt maar mijn oude auto (fordje Eskrot "94 ) tikt aanzienlijk zachter. Hoe weet ik dat het niet de kleppen zijn die ik hoorde?
-Na nog een rondje om de auto heen te lopen ontdekkte ik dat deze geen gefentileerde remschijven heeft. Kan dit iets betekenen? of was dit waarschijnlijk gewoon besparing op de kosten?
Ik heb deze auto al voor een deel aanbetaald. Maar wil hier toch nog graag opheldering over.
Alvast Bedankt
Hoi Jimmy,
Dat rovertje ziet er tof uit
Dat het remmen nogal zwaar gaat, heb ik in mijn 111 ook een beetje.
Bij mij is het echter niet echt opvallend erg, + wen je vrij snel aan vind ik.
Wat betreft die niet-geventileerde remschijven, volgens mij hebben de meeste ,wat oudere, remschijven geen ventilatie toch? Althans de rover 100's zowiezo niet denk ik.
Maar dat durf ik verder ook niet echt te zeggen.
Van tikkende geluiden uit je motor heb ik weinig verstand, zou je bijv. "118GTR" eens kunnen vragen?
Dat rovertje ziet er tof uit
Dat het remmen nogal zwaar gaat, heb ik in mijn 111 ook een beetje.
Bij mij is het echter niet echt opvallend erg, + wen je vrij snel aan vind ik.
Wat betreft die niet-geventileerde remschijven, volgens mij hebben de meeste ,wat oudere, remschijven geen ventilatie toch? Althans de rover 100's zowiezo niet denk ik.
Maar dat durf ik verder ook niet echt te zeggen.
Van tikkende geluiden uit je motor heb ik weinig verstand, zou je bijv. "118GTR" eens kunnen vragen?
Wat is zwaar? Persoonlijk vind ik mijn GTI beter remmen dan bijvoorbeeld mijn volvo. Als je echt hard moet trappen is mogelijk de vacuümslang lek of rembekrachtiger.
Geen aanval hoor, maar weet je wel wat geventileerde remschijven zijn?
Dit is geventileerd, kun je aan de buitenkant dus niet zomaar zien.
Gaatjes in het remoppervlak wordt drilled, of geboorde schijven genoemd. Persoonlijk vind ik dit niet echt geweldig.
Dat hij onregelmatig liep na het afslaan kan ik zogauw niks over zeggen, heeft mijn gti iig geen last van.
Het tikken onder de motorkap zal inderdaad de injectoren zijn. Je moet het geluid eigenlijk kennen, maar als je goed luistert kan je horen waar het geluid vandaan komt. Een kleptik klinkt anders. vaak ook harder, bovendien kan je dat ook vaak tijdens het rijden horen.
Groeten
Geen aanval hoor, maar weet je wel wat geventileerde remschijven zijn?
Dit is geventileerd, kun je aan de buitenkant dus niet zomaar zien.
Gaatjes in het remoppervlak wordt drilled, of geboorde schijven genoemd. Persoonlijk vind ik dit niet echt geweldig.
Dat hij onregelmatig liep na het afslaan kan ik zogauw niks over zeggen, heeft mijn gti iig geen last van.
Het tikken onder de motorkap zal inderdaad de injectoren zijn. Je moet het geluid eigenlijk kennen, maar als je goed luistert kan je horen waar het geluid vandaan komt. Een kleptik klinkt anders. vaak ook harder, bovendien kan je dat ook vaak tijdens het rijden horen.
Groeten
Weer wat geleerd
Ja over die gefentileerde schijven: Ben nooit te oud om te leren
Dat weet ik nu dus ook weer.
Ik heb trouwens nog wel specifiek naar de injector geluisterd en meende te horen dat het tikkende geluid daar vandaar kwam. Maar zeker weten doe ik het helaas niet. Ik heb het getik niet tijdens het rijden gehoord. Maar dat kan natuurlijk ook komen omdat de vorige eigenaar de motorruimte aardig had gedempt.
Mijn Brembo's op mijn Fordje Eskrot zien er ook zo uit als op de foto. Maar dat is dus geventileerd! Je kan het dus niet zien met een zaklampje in het donker als de velgen er nog opzitten.Gaatjes in het remoppervlak wordt drilled, of geboorde schijven genoemd.
Dat weet ik nu dus ook weer.
Ik heb trouwens nog wel specifiek naar de injector geluisterd en meende te horen dat het tikkende geluid daar vandaar kwam. Maar zeker weten doe ik het helaas niet. Ik heb het getik niet tijdens het rijden gehoord. Maar dat kan natuurlijk ook komen omdat de vorige eigenaar de motorruimte aardig had gedempt.
Heb de rover gekocht
Ik heb de rover gekocht en heb nog eens (voor het kopen) goed geluisterd naar het tikken. Het tikken kwam gelukkig van het injectie systeem.
Over het remmen: ik rij er nu al twee dagen mee en het went heel snel. ik merk al niet eens meer dat het zwaar gaat. Hij remt gelukkig goed.
Over het remmen: ik rij er nu al twee dagen mee en het went heel snel. ik merk al niet eens meer dat het zwaar gaat. Hij remt gelukkig goed.
fotos
Dit zijn foto's van mijn rovertje. Inmiddels heb ik er (wannabe)Xenon verlichting ingezet. De radio heb ik verwisselt met mijn oude radio en ik heb een 7" schermpje gemonteerd voor het kijken van DVD's
Wat goed op de bovenste foto is te zien is dat de motorkap nog iets gesteld moet worden. Er zit namelijk een andere op want de originele motorkap zat vol met steenslag.