Irritant dood punt !
Irritant dood punt !
Hi!
Al sinds in mijn bezit, heeft mijn Rover 111C last van een "dood punt"
Wanneer ik vanuit een laag toerental gas geef, zakt hij in !
Dit is op een goed-warme motor iets minder, maar het probleem gaat ook weer niet helemaal weg.
Wanneer ik dus een beetje vroeg vanaf de 1 naar de 2e schakel, zakt hij weer in bij het gas geven.
Dit voorkom ik altijd door iets meer toeren te maken OF geleidelijker gas te geven.
Dus Als ik vanuit een enigzins laag toerental in de 2e versnelling het gas in'trap ' doet hij eerst een paar seconden niets, en daarna gaat de motor wèl z'n ding doen.
't is vrij irritant als je met een btje koude motor voor het stoplicht staat en je wil weg rijden, dat ie dan eerst weg zakt en daarna pas naar wat hogere toeren klimt.
Wat kan dit zijn?? Is dit een vaker voorkomend iets? Ik zat te denken aan bougies of iets dergelijks???
Al sinds in mijn bezit, heeft mijn Rover 111C last van een "dood punt"
Wanneer ik vanuit een laag toerental gas geef, zakt hij in !
Dit is op een goed-warme motor iets minder, maar het probleem gaat ook weer niet helemaal weg.
Wanneer ik dus een beetje vroeg vanaf de 1 naar de 2e schakel, zakt hij weer in bij het gas geven.
Dit voorkom ik altijd door iets meer toeren te maken OF geleidelijker gas te geven.
Dus Als ik vanuit een enigzins laag toerental in de 2e versnelling het gas in'trap ' doet hij eerst een paar seconden niets, en daarna gaat de motor wèl z'n ding doen.
't is vrij irritant als je met een btje koude motor voor het stoplicht staat en je wil weg rijden, dat ie dan eerst weg zakt en daarna pas naar wat hogere toeren klimt.
Wat kan dit zijn?? Is dit een vaker voorkomend iets? Ik zat te denken aan bougies of iets dergelijks???
- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
carb
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Ik heb voorheen alleen echt inhouden/bokken/stotteren gehad. Dit kwam vooral voor als ik in me 1 wou wegrijden en over schakelde naar zijn 2. Dan moest ik echt koppelling en gas inrukken om hem aan de praat te houden. En dat was ook met dit vochtige weer.
Naar mijn mening lag het aan mijn openluchtfilter. Op de onderzijde van mijn motorkap vormde zich condens. Deze kwam dan in het filter etc.
Dat was mijn gedachtengang erover. Dus in de winter met het orginele luchtfilterhuis gereden. (verder geen problemen dan)
Naar mijn mening lag het aan mijn openluchtfilter. Op de onderzijde van mijn motorkap vormde zich condens. Deze kwam dan in het filter etc.
Dat was mijn gedachtengang erover. Dus in de winter met het orginele luchtfilterhuis gereden. (verder geen problemen dan)
2003/2005 - 1990 Rover 111L @ GTI-looks
2005/02-2009 - 1994 Rover 623Si (154.5hp @ Wheels)
2009-02 - 1999 Rover 200 BRM (129,2pk / 167.9nm @ Wheels)
2009-05 - 2005 Honda CBR 600rr
2005/02-2009 - 1994 Rover 623Si (154.5hp @ Wheels)
2009-02 - 1999 Rover 200 BRM (129,2pk / 167.9nm @ Wheels)
2009-05 - 2005 Honda CBR 600rr