Rover 114 gti motorsteun vervangen

111 114 Metro Mini
burny

Rover 114 gti motorsteun vervangen

Bericht door burny »

Hallo jongens,

Nou ik heb me net aangemeld op dit forum. Ik doe fanatiek aan racerij en mijn oog is nu gevallen op een Rover 114 gti 104 pk.

Er is voor de rest niet veel mis met de auto, op wat deuken na, alleen er is een motorsteun afgebroken.

Heeft er iemand ervaring met het vervangen van motorsteunen? Is dit een beetje goed te doen?

Ik hoor het wel

Groetjes Bernhard
Gebruikersavatar
118GTR
MG-R Core
Berichten: 4198
Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
Woonplaats: Nijmegen - Hierden
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

Heel goed te doen, eitje eigenlijk. Alleen de pin van de steun aan de distributiekant is ff lastig, maar desondanks niet veel werk.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
burny

niet moeilijk dus

Bericht door burny »

Hoiiii

Bedankt voor de snelle reactie,

Het is dus niet echt moeilijk, het ligt er alleen aan welke motorsteun het is.

Gaat het vervangen doormiddel van Bouten? of moet ik het lassen, zoals je leest ben ik een aardige leek :roll:

Ik ga de auto dinsdag avond bekijken en dan horen jullie wel welke kant het is...

Nog een vraagje, hoe kom ik aan een andere motorsteun, ik heb gehoord dat je die zelf kan maken.. maar kan ik ze ook kant en klaar ophalen bij de sloop? kosten enzo,

Ik hoor het wel... hoooooiiii
Dutch
MG-R Core
Berichten: 3387
Lid geworden op: vr aug 08, 2003 10:00 am
Woonplaats: Hengelo (ov)

Bericht door Dutch »

Kosten voor de rechtermotorsteun zijn er zogoed als niet.
Als het het losse deel aan het blok betreft, of het deel aan je subframe dan kun je zo op de sloop op bij 118GTR hierboven zo'n steun voor weinig kopen.

Mocht het je motorsteun aan de achterkant van het blok zijn dan zou 118GTR of de sloop die ook wel moeten hebben aangzien die na mijn weten voor elke 100 serie gelijk is.

Aleen als die gescheurt is dan kan het zijn dat je moet lassen als ie uitgescheurd is waar die aan je koets zit. Maar dit verwacht ik niet.


Wel ff foto's maken en posten he!!!
Idiots are so much fun... no wonder every village wants one!
Afbeelding
burny

Bericht door burny »

ik ga woensdag avond kijken en foto's maken.. jullie zien het vanzelf wel
burny

Bericht door burny »

heeey, nou het is de motorsteun bij de riem..

Ik heb even wat foto's gemaakt met me telefoon.. camera vergeten :oops: .. ook moet de vering even opgekomt worden.. kan iemand dit voor mij doen?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Let op het is wel een crossauto.. kunnen jullie wat wijzer worden uit de plaatjes?
Dutch
MG-R Core
Berichten: 3387
Lid geworden op: vr aug 08, 2003 10:00 am
Woonplaats: Hengelo (ov)

Bericht door Dutch »

motorsteun idd, waarschijnlijk moet daarvoor je motor eruit.
Zet onder je blok ff een krik of een stapel houtblokken.
Daarna die 2 17/19? bouten losmaken en dan pak je zowiezo het afgescheurde deel eraf.

Voor die andere steun heb je meen ik 4 a 5x sleuteltje 10 of 11 nodig om los te halen.

Mocht het willen met het blok erin dan kun je dat deel aan het blok eraf halen en vervangen voor een betere.(je hebt je distri kap er al af dus dat is niet meer nodig iig, kijk wel ff of de onderte bout waar je kap insteekt er nog zit aangezien de waterpomp daar ook mee vast zit)
Laatst gewijzigd door Dutch op wo dec 20, 2006 10:44 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Idiots are so much fun... no wonder every village wants one!
Afbeelding
burny

Bericht door burny »

gut a gut, blok eruit, das niet lief.. 118 gtr zei dat het niet nodig was.. temminste, hij zei dat het makkelijk is en dat ik alleen moet opletten naar een pin ofzo..

hmm lastig.. ben niet zo heel technisch, hahaha, :oops:
Dutch
MG-R Core
Berichten: 3387
Lid geworden op: vr aug 08, 2003 10:00 am
Woonplaats: Hengelo (ov)

Bericht door Dutch »

Dat zei ik later ook,
Dutch Vitesse schreef: Mocht het willen met het blok erin dan bla bla hoop gelul bla bla
Bedacht me ineens dat dit bij de vvc niet lukte doordat de distriebutie tandwielen in de weg zaten tussen om de steun tussen blok en subframe door te halen. Dus kan denk ik met de 1.4 wel.
Idiots are so much fun... no wonder every village wants one!
Afbeelding
burny

Bericht door burny »

hahhahah,

wat is het nou dan:

- blok eruit wel of niet?
- is het erg moeilijk ?
Dutch
MG-R Core
Berichten: 3387
Lid geworden op: vr aug 08, 2003 10:00 am
Woonplaats: Hengelo (ov)

Bericht door Dutch »

Geen idee dus of het blok eruit moet hiervoor durf ik niet zeker te zeggen.

Grote kans van niet. Mocht je niet bij de onderste bouten kunnen komen kun je altijd nog het blok iets opkrikken als je het op blokken zet. Misschiend at je dan bij de onderste bouten kunt.
Idiots are so much fun... no wonder every village wants one!
Afbeelding
burny

Bericht door burny »

als ik de auto op een heftruck zet, is dat dan makkelijker werken? ik hoef toch geen andere steunen los te halen? ik wil alleen deze vervangen.. de rest is allemaal nog goed ;)
Dutch
MG-R Core
Berichten: 3387
Lid geworden op: vr aug 08, 2003 10:00 am
Woonplaats: Hengelo (ov)

Bericht door Dutch »

Nee gewoon met de wielen op de grond laten staan je gaat deze steun nl via de bovenkant verwijderen. Als de wielen opd e grond staan zet je een krik met een blok hout onder je carter en krik je dat iets op(zodat je je steun los kunt maken zonder dat je blok naar beneden donderd met alle gevolgen van dien.
Idiots are so much fun... no wonder every village wants one!
Afbeelding
Gebruikersavatar
118GTR
MG-R Core
Berichten: 4198
Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
Woonplaats: Nijmegen - Hierden
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

Ik moet zeggen dat ik verwacht had dat het bovenste gedeelte gebroken was.

De motorsteun bestaat uit een gedeelte dat tegen het blok geschoeft zit en uit een gedeelte dat met 1 bout aan het subframe zit. Deze twee zitten dan weer met 2 bouten tegen elkaar.

Nu blijkt dat de eerste van die twee kapot is, moet ik zeggen dat het meer werk is. Ik had het mijn email ook over rubbers, deze zitten dan ook in het bovenste gedeelte(de tweede)

Ik zou proberen de motor te laten zakken dan wel te verhogen(denk dat het eerste meer kans maakt) om bij de bouten te kunnen komen.
Laatst gewijzigd door 118GTR op do dec 21, 2006 1:09 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
burny

Bericht door burny »

ok, maar als ik de motor moet laten zakken, dan zou het betekenen dat ik de andere 2 motorsteunen ook los moet draaien? In ieder geval bedankt voor alle reacties, heb er super veel aan dus!
burny

Bericht door burny »

en 118gtr jij had die motorsteunen wel liggen toch?
Plaats reactie