Rover 114 gti motorsteun vervangen

111 114 Metro Mini
Dutch
MG-R Core
Berichten: 3387
Lid geworden op: vr aug 08, 2003 10:00 am
Woonplaats: Hengelo (ov)

Bericht door Dutch »

burny schreef:ok, maar als ik de motor moet laten zakken, dan zou het betekenen dat ik de andere 2 motorsteunen ook los moet draaien? In ieder geval bedankt voor alle reacties, heb er super veel aan dus!
Als je hem laat zakken kun je er nog niet bij, je zult hem zoals eerder beschreven iets op moeten krikken.(als je er echt niet bijkunt)

Denk dat als je de steun bij het rubber loshaald en dan de 2 bouten die het boven deel van de steun aan de onderkant bevestigen dan moet het met een kleine hand te doen zijn.
Idiots are so much fun... no wonder every village wants one!
Afbeelding
burny

Bericht door burny »

ik haal de auto waarschijnlijk zaterdag op..dus dan volgen er meer foto's.. het blok hangt nu wat scheef dus kan helaas niet rijden :(..
Gebruikersavatar
118GTR
MG-R Core
Berichten: 4198
Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
Woonplaats: Nijmegen - Hierden
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

Hoe haal je de auto op? Als het met een ambulance is, dan kun je even langs Hierden rijden met hem, ik ben morgen thuis.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
burny

Bericht door burny »

eeey, bedankt voor het aanbod, maar het is alleen even ophalen.. behoorlijk weinig tijd... je hoort nog van me, als je voor mij even die motorsteun apart wil houden dan ben ik al blij :D
burny

Bericht door burny »

heb je een mailtje gestuurd 118gtr.. 8)
Dutch
MG-R Core
Berichten: 3387
Lid geworden op: vr aug 08, 2003 10:00 am
Woonplaats: Hengelo (ov)

Bericht door Dutch »

Heb hem op MP zien staan :shock: Maar wel voor weinig.

Veel plezier ermee
Idiots are so much fun... no wonder every village wants one!
Afbeelding
burny

Bericht door burny »

Nou jongens, ik heb de auto.. en ik kan je zeggen,.. wat een mooi blokkie zeg.. heb ereven een krik onder gedraaid, en gekeken of de auto liep.. 1ste keer starten stond de brandstofpomp voluit.. vond die niet zo heel cool :P.. maar toen we die op laag hadden gezet.. liep als een zonnetje! Ik heb dus een goede aankoop gedaan en het blijkt dat het autotje in Lelystad op circuit heeft gereden, en iedereen hem uitlachte.. maar wie won er uiteindelijk.. juist de Rover ;).. Het was erg donker vanavond.. dus geen foto's..

Het probleem met de motorsteunen valt waarschijnlijk wel mee.. toen ik het blok omhoog had gekrikt kreeg je veel meer ruimte en overzichtelijkheid..

Trouwens heeft iemand nog een kap om die riem af te dekken? Hoe noem je zoiets.. ? distributie kap? Hij zit er nu niet op namelijk.. en met al dat zand op die autocross banen.. gaat um niet worden! In ieder geval.. volgende cross word 30 April in Biddinghuizen! Jullie zijn van harte uitgenodigd.. voor 118 gtr is het echt een kippestukje

Jullie horen nog van me! hoiiiii
Gebruikersavatar
118GTR
MG-R Core
Berichten: 4198
Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
Woonplaats: Nijmegen - Hierden
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

Kom zeker een keertje kijken, en die kappen neem ik ook wel mee. (mis je ook de onderste trouwens? (in totaal zijn het 3 kappen)
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
burny

Bericht door burny »

uum, ik heb geen idee.. volgens mij zit er totaal geen kap meer op.. als je toch komt kijken :) kan je dan die motorsteun niet proberen te maken ? haha.. er is genoeg gereedschap daaro :P
Gebruikersavatar
118GTR
MG-R Core
Berichten: 4198
Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
Woonplaats: Nijmegen - Hierden
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

Ah, geef ze een vinger.......
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
burny

Bericht door burny »

en dan neem ik je hele hand :) hehe, jongens ik ga lekker op vakantie en zodra ik terug ben.. ga ik een keer bezig met de auto.. fijne jaarwisseling en fijne kerst
Plaats reactie