Rwd-student's 114 GTI multipoint (Lekke koppaking)

111 114 Metro Mini
rwd-student

Bericht door rwd-student »

Damn, ik heb m'n 114 nog niet eens in mijn bezit en ik ben stiekem aan het kijken naar een 1.8 VCC :lol: (heeft eea. al doorgespit over ziekelijk vermogen in een 100 :))

Maarja, moet zoiezo eerst die auto ophalen. En belangrijker nog, eerst mijn volvo-project afwerken voordat ik aan iets nieuws begin.
rwd-student

Bericht door rwd-student »

ZO, Ik ben sinds vandaag gelukkige eigenaar van de 114 GTI. Het ding rijdt echt super lekker, had ik niet verwacht. Ik was na de testrit meteen verkocht. De auto is echt veel netter dan de foto's doen lijken. Alles werkt etc. Interieur is netjes, exterieur is redelijk netjes. Enkel wat roest bij de wielranden.

Achteras dient nodig gereviseerd te worden. Wie weet waar of wat?


Als hij gepoetst is maak ik wel wat foto's. Ik maak me alleen wat zorgen over de carterdruk.

Nog 2 dagen tot de apk verloopt...
tummeke

Bericht door tummeke »

Je kon t weer niet laten dus :P Maar leuk man.. Nu kunnen we ook een Rover offensief in gaan zetten bij de t HART haha..

En wat de achteras betreft: het gebruikelijke antwoord: Van Noort...
Of je moet 118GTR even lief aankijken of hij nog wat heeft liggen..
rwd-student

Bericht door rwd-student »

Ik heb hem vandaag naar de APK gebracht.. Om te kijken wat ik er allemaal aan moet doen.

-4 punten laswerk (volgens garage)
-remblokken voor
- achteras hebben ze niks van gezegd... Maar moet toch zoiezo vervangen worden.

Weer wat te doen van de week ;)
rwd-student

Bericht door rwd-student »

Maar hoe zit dat eigenlijk met die achteras? Zijn die draagarmen anders dan van de gewone 100 serie?

Zijn er trouwens nog wielranden te krijgen? Of moet je die oude gewoon oplappen?
rwd-student

Bericht door rwd-student »

Gister dus begonnen met de renovatie 8)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Mooie harde dorpel!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Met dank aan Sasie en Brembo voor de technische en geestelijke ondersteuning :mrgreen:

Ik hoop vandaag alles te kunnen lassen. Nieuwe remblokken erin en uitlaat gasdicht maken. Vrijdag wil ik weer terug naar de garage om af te melden.
Edgecrusher

Bericht door Edgecrusher »

Goed bezig hoor..
Maar er zit nog wel aardig wat werk aan.

Maar voor spatbordranden weet Tim (Dutch Vitesse) nog wel een adresje.
(hij heeft er net nieuwe onder laten lassen)
Dutch
MG-R Core
Berichten: 3387
Lid geworden op: vr aug 08, 2003 10:00 am
Woonplaats: Hengelo (ov)

Bericht door Dutch »

Zijn de bekende plekken, binnen en buitenschermen.
Je matten zijn zeker aan de voorkant ook zeiknat? Die met aan de bovenkant die rubber laag en onderkant schuim.

Haal ze even los(iig die voor je voorstoelen) zitten achter je dwarsbalk geklikt die aan de voorzijde van je stoelen loopt. Is eenvoudig los te maken, wel ff je casettebakje loshalen voor die tijd en misschien zelfs je voorstoelen. Daarna kun je bekijken met een tuinslang of en waar de lekkage vandaan komt.

Schermranden kan ik je leveren zowel links als rechts, alleen de rechterkant is alleen nog maar leverbaar van het <88 model dus met uitsparing van je tankklepje.
Waarschijnlijk heb je het tot daar niet nodig aangezien de randen vaak slecht zijn maar daarboven niet.

PM Me maar als je ze nodig hebt.

Verder zou ik zeggen snel wassen en betere foto's
Idiots are so much fun... no wonder every village wants one!
Afbeelding
rwd-student

Bericht door rwd-student »

Alles is klaar, nieuwe APK zit erop. Ik heb helaas nog geen foto's. De wielranden moet ik nog netjes afwerken. Nu nog spullen bestellen voor de achteras.

Ook wil ik distributieriem met spanrol vervangen, de auto nog een onderhoudsbeurd geven en uitzoeken waarom de temperatuur af en toe oploopt (volgens mij slaat de Fan niet aan, maar ik heb nog niet gekeken.)
rwd-student

Bericht door rwd-student »

Zo, ik heb via ebay een rivisie setje voor de achteras besteld.

Weet iemand waar ik spatbordverbreders voor de achterschermen kan krijgen? Of is er iets universeels leverbaar?
Dutch
MG-R Core
Berichten: 3387
Lid geworden op: vr aug 08, 2003 10:00 am
Woonplaats: Hengelo (ov)

Bericht door Dutch »

Dutch Vitesse schreef:
Schermranden kan ik je leveren zowel links als rechts, alleen de rechterkant is alleen nog maar leverbaar van het <88 model dus met uitsparing van je tankklepje.
Waarschijnlijk heb je het tot daar niet nodig aangezien de randen vaak slecht zijn maar daarboven niet.

PM Me maar als je ze nodig hebt.

Verder zou ik zeggen snel wassen en betere foto's
Idiots are so much fun... no wonder every village wants one!
Afbeelding
tummeke

Bericht door tummeke »

Dat zijn toch geen verbreders waar jij het over hebt Tim?

De spatranden zelf heeft hij inmiddels al afgewerkt...
rwd-student

Bericht door rwd-student »

De schermen zelf zijn idd al gelast. Nog wel wel bedankt voor je aanbod Dutch, de tijd drong echter, dus het is inmiddels al gelast. Nou moet ik nog even kijken hoe ik het netjes ga afwerken.


De mat van de voetenbak was idd erg nat. Die moet ik er nog een keer er helemaal uithalen om hem te laten drogen.
Dutch
MG-R Core
Berichten: 3387
Lid geworden op: vr aug 08, 2003 10:00 am
Woonplaats: Hengelo (ov)

Bericht door Dutch »

Als je je schermen al gelast hebt waarom heb je dan nog verbreders oid nodig?

Verbreeders zijn er niet voor de 100 serie wel kun je de verbreders van de metro turbo pas maken. Maar imho is het op die manier een bodgejob.
Idiots are so much fun... no wonder every village wants one!
Afbeelding
rwd-student

Bericht door rwd-student »

Ik heb geen geld om het te laten spuiten. Als ik het zelf verder afwerk wordt het nooit zo netjes als origineel. But I 'll give it a try.

Ik krijg overigens maar geen antwoord van diegene van dat rivisiesetje voor de achteras. :S (ebay) Ik heb het product gewonnen, echter zal hij het wel te druk hebben om de mail te beantwoorden ofzo.. Vreemd.
Gebruikersavatar
118GTR
MG-R Core
Berichten: 4198
Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
Woonplaats: Nijmegen - Hierden
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

vakantietijd natuurlijk.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Plaats reactie