draagarmpjes

111 114 Metro Mini
Plaats reactie
ikdiederik

draagarmpjes

Bericht door ikdiederik »

Ik zit achter met een camber waar je u tegen zegt. Ziet dr stoer uit, maar sniegoe he :roll: Nu lees ik her en der over het vervangen van complete draagarmen in dit geval maaruh.... waarom zou je dat doen :?: :?: :?: kan je niet gewoon alleen de rubberts vervangen? Ik zit namelijk te denken om rondom alle ophangings rubbers te vervangen door exemplaren van een hardere compound voor meer stuitercomfort :bangin: .
Gebruikersavatar
118GTR
MG-R Core
Berichten: 4198
Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
Woonplaats: Nijmegen - Hierden
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

er zijn maar twee opties wat dat te gaat.

Of je vervangt de complete armen of je maakt gebruik van een revisie-set. Maar dat kan alleen als de assen niet al te ver doorgesleten zijn.

De slijtage is trouwens verwaarloosbaar als er regelmatig doorgesmeerd wordt.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
ikdiederik

Bericht door ikdiederik »

En een revisieset houdt in nieuwe rubbers? Zoals gezegd haal ik die dan liever van een stuggere compound als ik toch bezig ben.
Gebruikersavatar
118GTR
MG-R Core
Berichten: 4198
Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
Woonplaats: Nijmegen - Hierden
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

Nee, veel meer dan alleen een paar rubbers.
Er loopt een as door de draagarm die de draagarm aan het subframe verbind, dat is de as die echt beschadigt is. Die moet ook echt vervangen worden.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
ikdiederik

Bericht door ikdiederik »

Damn... het camber wordt dus veroorzaakt door een kromme as en niet per see door versleten rubbers? Maar zit die as dan ook niet gewoon met rubbers aan arm en het frame? Zal het ding dan toch maar eens op een brug zetten om het van dichtbij te bekijken, Kan me niet echt een beeld van hoe dat er uit moet zien. Zal nog een hoop gepuzzel worden dat gebakje op een van onze bruggen te krijgen... die zijn meer geschikt voor de volvo's :wall:
Gebruikersavatar
118GTR
MG-R Core
Berichten: 4198
Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
Woonplaats: Nijmegen - Hierden
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

Die as is niet krom, hij is ingesleten. Dat maakt het ook gevaarlijk en daarom moet hij vervangen worden.

zo ziet zo'n set eruit.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
ikdiederik

Bericht door ikdiederik »

Omgerekend nog geen 3 tientjes voor een setje... valt mee. Zijn er ook bedrijven in NL die dat leveren?
ikdiederik

Bericht door ikdiederik »

Maar verders is dat sub-frame toch hetzelfde? Dan zit je na een tijdje dus mogelijk weer met hetzelfde probleem. Nee, dan doe ik liever nieuw... |:)
Gebruikersavatar
118GTR
MG-R Core
Berichten: 4198
Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
Woonplaats: Nijmegen - Hierden
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

ikdiederik schreef:Maar verders is dat sub-frame toch hetzelfde? Dan zit je na een tijdje dus mogelijk weer met hetzelfde probleem. Nee, dan doe ik liever nieuw... |:)
En met een nieuwe zit je ook na een tijdje met hetzelfde probleem.

Gewoon doorsmeren, dan heb je geen/nauwelijks slijtage.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
ikdiederik

Bericht door ikdiederik »

Goed, maar dan blijft de vraag of je zin hebt om op een sloop in de modder te gaan liggen rollen om daar uiteindelijk ook 60 tientjes voor een frame neer te leggen. Als je zo'n ding uberhaupt kan vinden, wat mij in zuid-nl nog niet is gelukt ondanks het systematisch afbellen van de telefoongids.
ikdiederik

Bericht door ikdiederik »

Weet zelf de nipple's meestal ook wel te vinden :fiew: of ik moet wel heel veel hebben ge :biertje:
Plaats reactie