Wel of niet APK-goedkeur?

111 114 Metro Mini
Plaats reactie
dubke

Wel of niet APK-goedkeur?

Bericht door dubke »

Ik zit nogal met een probleem, mijn auto moet binnekort voor APK naar de garage, nu is het probleem dat ik niet zkr weet of een uitlaat aan de zijkant APK-goedkeur is of dat ie daarop afgekeurt kan worden..
De uitlaat zit aan de linkerzijde van de auto, net voor het achterwiel...

Iemand die dit wel weet?

BVD!
Gebruikersavatar
118GTR
MG-R Core
Berichten: 4198
Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
Woonplaats: Nijmegen - Hierden
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

ff googlen levert op:

http://www.rangerovertrust.nl/extra/APK ... an-rdw.pdf

Lijkt me dus dat het mag, de enige eis is immers dat hij niet mag lekken.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
dubke

Bericht door dubke »

Ik heb ook al in 't APK-boek zitten te kijken, maar veel staat er niet in.. en
wat er in staat is weer zo ingewikkeld geformuleerd dat je ervan in de war raakt (tenminste ik dan :( )
Iemand anders vertelde me juist dat als ze kunnen aantonen waar de uitlaat behoort te lopen/zitten het dan afkeur is..

Wel fijn om te weten, want als het afkeur is kan ik goed gaan sparen! :(
henkboshart

Bericht door henkboshart »

Is voor de A.P.K absoluut geen afkeur, Het A.P.K boek schrijft voor dat een uitlaat gasdicht moet zijn en deugdelijk bevestigd,
Gebruikersavatar
Silly CVT
MG-R Freak
Berichten: 2551
Lid geworden op: ma nov 25, 2002 10:35 am
Woonplaats:
Locatie: Spaarndam!!!
Contacteer:

Bericht door Silly CVT »

Staat me vaag iets van bij dat ie niet aan de straatkant mag zitten mag dat kan ook iets met grote wagens te maken hebben... :?

Ik gok dat het geen afkeur is en anders rij je ff bij de dichtsbijzijnde APK boer langs en vraag je het ff... ;)
Officieel bericht:
Afbeelding
Klik de groene balk.:mrgreen:
dubke

Bericht door dubke »

heb het APK boek er nog maar eens op nagespit, maar staat niks in over uitlaat aan 'n zijkant..
Toch weet ik weer zkr dat een APK-keurmeester mij heeft gezegd dat het geen afkeur is...

Kortom! Vaag verhaal, wachtte het gewoon af. Moet binnekort toch naar een garage voor APK af te spreken kunnen we het dan direkt goed navragen!

Wel bedankt voor de reacties!!
henkboshart

Bericht door henkboshart »

Ik ben zelf a.p.k keurmeester, voor de a.p.k is het geen afkeur, een uitlaat moet gasdicht zijn en deugdelijk bevestigd.
Waar de uitlaat uitkomt maakt niet uit, sterker nog, er zijn verschillende auto's waar de uitlaat aan de zijkant zit b.v Fiat ducato, mercedes Sprinter.
dubke

Bericht door dubke »

Danke, danke!! :D
M'n dag kan niet meer stuk!

Eindelijk wat duidelijk in de zaak! :D
Plaats reactie