Benziene Verbruik Erg Hoog!!! 416si

414 416 418 420 45
Albin

Benziene Verbruik Erg Hoog!!! 416si

Bericht door Albin »

Hallo

Bijdeze wil ik aan de Rover-rijders vragen wat een gemiddeld verbruik is van een Rover 416si.
Want ik heb zoo een idee dat ie veelste veel zuipt.
Het is een 416si uit 1996 met een moter 1.6.


Ik hoor van jullie, alvast Bedankt :)
Gebruikersavatar
Striker
MG-R Freak
Berichten: 4729
Lid geworden op: ma feb 24, 2003 1:49 am
Woonplaats:
Locatie: Dordrecht

Bericht door Striker »

Afhankelijk van je rijstijl en de soort ritten die je maakt ergens tussen de 1:9 en 1:15 (van zware rechtervoet tot erg lichte rechtervoet :) ).

Met een normale rijstijl en snelwegritten zal het rond de 1:13 zitten.
Afbeelding

Wil je weten hoe je een afbeelding in je post plaatst?? Lees dan hier!!
Albin

Bericht door Albin »

Striker schreef:Afhankelijk van je rijstijl en de soort ritten die je maakt ergens tussen de 1:9 en 1:15 (van zware rechtervoet tot erg lichte rechtervoet :) ).

Met een normale rijstijl en snelwegritten zal het rond de 1:13 zitten.
Dan is er iets niet in orde bij mij, :( met een normale rijstij haal ik miss net aan de 1:10 :shock:
klaas

Bericht door klaas »

Rijdt je veel korte stukkies? Ikke voornamelijk snelweg en dan ist met rustig aan 1 op 13. Ik zou het gewoon ff aankijken.
Enne.... ach, als je zo'n bak kunt rijden, wat maakt die paar liter dan nog uit :mrgreen: .
Järv
Moderator
Berichten: 4430
Lid geworden op: ma nov 18, 2002 6:51 pm
Woonplaats: Botlek
Contacteer:

Bericht door Järv »

1:10 is een redelijk normaal verbruik met een 416.

Het gekke is dat als je er een 1800VVC in hangt je er én sneller mee kan rijden én hij minder verbruikt :idea: :D
You can go fast ... but I can go anywhere.
mgron
MG-R Freak
Berichten: 541
Lid geworden op: wo feb 11, 2004 9:35 pm
Woonplaats: Surhuisterveen

Bericht door mgron »

lange afstand 1 op 14
kort ritten 1 op 11
Greets mgron

Driving à FIAT Punto Evoluzione 2 van 2012
Met een verbruik van 1 op 23 :thumb:
Texron

Bericht door Texron »

Meestal rij ik korte stukjes en dan is het verbruik 1 op 11 als ik langere afstanden rij kom ik rond de 1 op 12 (als ik dat al haal zwaar rechtervoetje)

Groeten van Texel
Gebruikersavatar
Sander02
MG-R Freak
Berichten: 700
Lid geworden op: ma mei 10, 2004 11:08 am
Woonplaats: Alphen a/d Rijn

Bericht door Sander02 »

Ik had laatst voor het eerste een even de dagteller op 0 gezet na het tanken. Heb uiteindelijk tot het lichtje nog niet brandde (ja lichtje 1 keer op tijdens laatste ritje) iets van 568 KM gereden ofzo. Ben het nu weer opnieuw aan het bekijken, maar dat kan nog wel wat weken duren, want ik rijd niet zo veel.

Hie groot is de tank 45 of 50 liter?
klaas

Bericht door klaas »

55l natuurlijk, maar dat lampje van reserve brand wel gauw hoor. Als ie bij mij oplicht dan rijdt ik nog rustig een kilometertje of 80. Daarna is ie natuurlijk wel echt leeg(3liter ofzo). Maar ik haal zo'n 650 km uit ongeveer 48liter zag ik laatst. Ik was toen nogal snel met tanken bedenk ik net. :roll:
Albin

Bericht door Albin »

maar bij mij zuipt ie echt veel, ik rij miss net aan 400km op een volle tank, ik rij telkens korte afstande, dagelijks 6 km naar me werk en 6 km weer terug? Ik denk dat dat niet normaal is!
Järv
Moderator
Berichten: 4430
Lid geworden op: ma nov 18, 2002 6:51 pm
Woonplaats: Botlek
Contacteer:

Bericht door Järv »

Die korte afstand is het probleem .... na 6km isie nog amper warm.
Je zal dan ook wel aardig wat eindpotten (gaan) verslijten.

... een voordeel ... dit zal je niet alleen met een rover hebben, maar met elke auto ;)
You can go fast ... but I can go anywhere.
LeSheep

Bericht door LeSheep »

ik zelf heb geen probleem met een groot benzine verbruik met mijn 416 Ik doe ongeveer een jaar met een tank benzine ;)
Gebruikersavatar
Striker
MG-R Freak
Berichten: 4729
Lid geworden op: ma feb 24, 2003 1:49 am
Woonplaats:
Locatie: Dordrecht

Bericht door Striker »

6 km heen en terug? Dan zou ik de fiets nemen :P.
LeSheep schreef:ik zelf heb geen probleem met een groot benzine verbruik met mijn 416 Ik doe ongeveer een jaar met een tank benzine ;)
Lol, jij wel ja :lol:. Maar gas is om op te koken ;).
Afbeelding

Wil je weten hoe je een afbeelding in je post plaatst?? Lees dan hier!!
hsrico

Bericht door hsrico »

ik haal er ook nogsteeds niet veel uit :( .Ook met jullie schakeltips kom ik nog steeds niet zo ver. Ik heb het vermoeden dat de tank kleiner is gemaakt?????????? tot op heden wel eens erg leeg gereden maar nog mooi de max van 55l erin mogen gooien???en mijn tanklampje werkt ook niet trouwens(makkelijk te vervangen??)geldt ook voor klokje lichtje werkt ook niet :( . Voor de rest gaat mijn 420si als je jekko :lol: :lol: ben er nog steeds :D mee.
groet hsrico
Albin

Bericht door Albin »

nou jah ik haal der net aan 400km uit met een volle tank? wat is eigelijk de tankinhoud van een 416si??
Järv
Moderator
Berichten: 4430
Lid geworden op: ma nov 18, 2002 6:51 pm
Woonplaats: Botlek
Contacteer:

Bericht door Järv »

hsrico schreef:..... Voor de rest gaat mijn 420si als je jekko :lol:
Mja ... en dan klagen over een hoog verbruik :roll:

btw ... als ik ga tanken is het hooguit 40ltr wat erin gaat ....
You can go fast ... but I can go anywhere.
Plaats reactie