Benziene Verbruik Erg Hoog!!! 416si

414 416 418 420 45
Albin

Bericht door Albin »

ik heb net ff de boekjes van me Rover tevoorschijngehaald en volgens de boekjes is de tankinhoud van een 416si 55 liter :shock:
Järv
Moderator
Berichten: 4430
Lid geworden op: ma nov 18, 2002 6:51 pm
Woonplaats: Botlek
Contacteer:

Bericht door Järv »

Ja? ..... staat daar ook dat je eerst alle 55 liters op moet rijden voordat je 'm weer vol mag gooien? :lol:
You can go fast ... but I can go anywhere.
Albin

Bericht door Albin »

jah ik ben het nu aan het testen, ik heb hem helemaaaal volgegooid en ga hem helemaal leeg rijden tot dat ik ergens stil kom te staan, en dan maar zien hoeveel km ik kan afleggen :lol: jullie horen nog hoe en wat ;)
Järv
Moderator
Berichten: 4430
Lid geworden op: ma nov 18, 2002 6:51 pm
Woonplaats: Botlek
Contacteer:

Bericht door Järv »

Pas wel op dat je daardoor niet in een tunnel stil komt te staan en een ongeluk veroorzaakt :idea:
You can go fast ... but I can go anywhere.
Albin

Bericht door Albin »

hahaha die vind ik goed :!: maar ik hoop het niet :lol: Thenx voor de tip :D
416sí señor

Bericht door 416sí señor »

Ik haal tegenwoordig altijd meer dan 1 op 14. Ik moest met mijn aanhoudende studentschap en de stijgende benzineprijzen wel iets aan mijn verbruik doen, en nu rijd ik dus een stuk rustiger, maar nog echt niet als het prototype roverrijder hoor! :lol:
Ik heb gemerkt dat naast het vermijden van al te veel korte stukjes vooral het minder hard rijden(met constante snelheid dus) op de snelweg, je verbruik enorm kan laten dalen. Ik rij tegenwoordig ook nog maar amper 120 op de snelweg, voorheen gewoon 140, en daarmee haalde ik ook maar 1 op 11/12.

En het is zelfs nog toegestaan om af en toe je eens kort uit te leven met je rechtervoet, heb net de vader van mijn vriendin er dmv een stoplichtsprintje laten zien dat een 416 een heeel stuk sneller is dan een senic 2.0 :mrgreen:

Gr. Tomas
Albin

Bericht door Albin »

nou jah dat zal het probleem wel wezen bij mij, want ik rij alleen op en neer naar me werk, en das totaal 12km(heen en terug)



:!: nou je noemt wel een merk hoor! een Renault Senic :!: dat is niet te vergelijken met een Rover :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :P
Albin

Bericht door Albin »

en jahooor! ik heb hem eindelijk leeg gereden! 532km met een volle tank dus 55 liter! Ben stil komen te staan net voor de stoplichten :lol:



het verbruik is dus te veel :!: :?:
Dutch
MG-R Core
Berichten: 3387
Lid geworden op: vr aug 08, 2003 10:00 am
Woonplaats: Hengelo (ov)

Bericht door Dutch »

Hoeveel kon je er weer ingooien dan bij de pomp??
Dan weet je pas hoeveel er werkelijk ingaat.
Met mijn eerste Metro (volgens boekje 35litertank) ook een keer gehad. volgens de berekening had ik nog over maar kwam stil te staan en er ging maar 33,5 liter in de tank toen ik bij de pomp stond, en dat was echt tot het randje vullen.
Idiots are so much fun... no wonder every village wants one!
Afbeelding
Albin

Bericht door Albin »

er ging 53 liter dus das nog behoorlijk wat ie verbruikt :cry:
klaas

Bericht door klaas »

Das gewoon omdat je alleen maar korte stukkies rijdt, dan verbruikt ie altijd meer vanwege koude motor enzo he.
Royke

Bericht door Royke »

Hoihoi,

ik ben hier nieuw, aangezien ik mijn rover ook pas nieuw heb. Heb een 416SI. Verlaagd, licht metaal, remus.

Maar ik wilde graag reargeren op jullie bezine-'probleem'. Ik heb m nu 3 weken en wam erachter dat hij ook aardig zoop. Dus ik rijd nu max. 3000 tr/min. EN DAT WERKT! Dus probeer te schakelen bij 3000 en dan rijd ie echt een stuk zuiniger.

IK haal nu +- 1/14,15. En rijd ik gem. 40km heen en weer naar mijn werk.
Ik heb wel een probleem met starten: maakt een raar geluid als hij al loopt. Volgens mij de startmotor.

Is hier ook een mini-forumpje waar gezellig gebabbeld kan worden over 416'tjes?
Järv
Moderator
Berichten: 4430
Lid geworden op: ma nov 18, 2002 6:51 pm
Woonplaats: Botlek
Contacteer:

Bericht door Järv »

Royke schreef:Is hier ook een mini-forumpje waar gezellig gebabbeld kan worden over 416'tjes?
eh ... je zit hier op een Rover forum in de categorie 400/45 .... wat wil je nog meer ? :roll:
iets van www.R416-only.nl ofzo? en dan de 200/25 eigenaren bannen en R75ers dissen? :lol:

.... :rofl:
You can go fast ... but I can go anywhere.
Royke

Bericht door Royke »

Hey,

jij lijkt me vele te weten hier, aangezien je veel voorkomt in dit forum.
Weet jij waar ik die gas-klep kan krijgen/wat ie kost en hoe te monteren?
Järv
Moderator
Berichten: 4430
Lid geworden op: ma nov 18, 2002 6:51 pm
Woonplaats: Botlek
Contacteer:

Bericht door Järv »

Wie? ik? ..... hoe kom je daar nu bij? :fiew:

Staat al in je topic trouwens ... 't gaat in dit topic over brandstof verbruik ;)
You can go fast ... but I can go anywhere.
Dutch
MG-R Core
Berichten: 3387
Lid geworden op: vr aug 08, 2003 10:00 am
Woonplaats: Hengelo (ov)

Bericht door Dutch »

Royke schreef:Hey,

jij lijkt me vele te weten hier, aangezien je veel voorkomt in dit forum.
Veel voorkomen wel ja maar nuttige info :?: :?: :?: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Idiots are so much fun... no wonder every village wants one!
Afbeelding
Plaats reactie