Piepend geluid koppelingspedaal tijdens warme motor

414 416 418 420 45
Plaats reactie
marsrover

Piepend geluid koppelingspedaal tijdens warme motor

Bericht door marsrover »

Hey, k ben lang van weg geweest...

Ik heb weer een probleempje... Als ik een warmere motor heb dan begint mijn koppelingspedaal te piepen (best hard) wanneer ik hem indruk en loslaat. Lijkt mij iets van een veer ofzo (tenminste zo klinkt t)...

Is dit makkelijk op te lossen. :cry:
klaas

Bericht door klaas »

Mmm.. niet boeiend lijkt mij zo. Mijn rover heeft dit al zolang ik um heb. En dat is ruim 3jr.

Klaas
Gebruikersavatar
118GTR
MG-R Core
Berichten: 4198
Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
Woonplaats: Nijmegen - Hierden
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

tja er zitten veren in de koppelingsplaat. Maar ik kan me niet voorstellen dat je die kunt horen, wat er ook aan de hand is met die veren.

Het zou wel iets kunnen zijn me de hulp-cilinder die de koppeling bedient.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
klaas

Bericht door klaas »

Nee, er zit ook een veer aan het pedaal(onder, mechaniek), dat kan droog zijn en dan gaat het piepen.
Gebruikersavatar
118GTR
MG-R Core
Berichten: 4198
Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
Woonplaats: Nijmegen - Hierden
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

klaas schreef:Nee, er zit ook een veer aan het pedaal(onder, mechaniek), dat kan droog zijn en dan gaat het piepen.
jawel, maar die veer zou dan altijd piepend d8 ik zo, niet alleen als de motor warm is.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
klaas

Bericht door klaas »

Oh ja, zat ik toch verkeerd dan want dat piept bij mijn wagen(Detail :mrgreen: ). Verder piept of kraakt er niks en het motortje loopt als een zonnetje.
Beko

Bericht door Beko »

Piept het in de zomer ook zoals in de winter en piept die als je lange stukken hebt gereden ook :?:
Dat kwaaltje had ik met mijn vorige auto ook is gewoon de veer die aan je pedaal zit, tenminste dat was bij mij het geval probeer die eens te smeren of te vervangen.

Groet
Beko
Gebruikersavatar
MARTIN
MG-R Core
Berichten: 9049
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 4:27 pm
Woonplaats: in de loods

Bericht door MARTIN »

:mrgreen: druklager misschien?
ik heb zelf een jaar rongereden met een piepende koppeling als je hem intrapte.
totdat ie plof zei. :D
Afbeelding
Rover416gsi

Piepen

Bericht door Rover416gsi »

Zoals mijn voorganger al zei DRUKLAGER en zo te horen aan jou verhaal weet ik het bijna voor 100 % zeker.
Je trap je pedaal in en je hoor niks meer en als je hem loslaat wel dat duid idd op een probleem met het druklager.
Zoals al gezegd werd blijven rijden (NOT) totdat je er door heen trap en dan is het leed niet te overzien meer dat word dan druklager drukgroep koppelingsplaten vernieuwen.
Dus mijn advies is ga even langs de garage en laat die mannen ff kijken die weten er het fijne van.
En mijn advies is zeker NIET mee blijven rijden en het is zelf op te lossen maar dan wens ik je veel succes.
IK heb ff haynes auto boek er op na geslagen de bak moet helemaal los en misschien er zelfs wel helemaal uitgehaald worden in ieder geval moet je je wiel aan de des betreffende kant verwijderen en de steekas de fuseekogels losmaken oftewel de wielophanging moet helemaal los anders kan je onmogelijk bij.
SUCCES.


Ps
Nu wens je zeker wel dat het een achterwiel aangedreven auto was. :cry:
Daar bij is het iets makkelijker dan doe je het ff langs de kant van de weg.

Pss
Achterwiel aangedreven is het de bak losmaken naar achteren schuiven op de krik en de platen,lager drukgroep wisselen bak naar voren alles vast zetten en klaar.
Gebruikersavatar
118GTR
MG-R Core
Berichten: 4198
Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
Woonplaats: Nijmegen - Hierden
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

De bak moet in dat geval idd los, maar ik denk(eigenlijk weet ik wel zeker) dat alles wel in de auto kan blijven.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
marsrover

Bericht door marsrover »

:shock: :blink: :beuh:


waaaaaahhh, dat klinkt niet best!!

Hij piept ook als ik em intrap, en als ik em loslaat.

Ik dacht zelf aan een of andere veer o.i.d. niet onder het koppelingspedaal maar dieper in de motor.

Jullie verhalen klinken mij behoorlijk eng in de oren. Ik ga zeker effe langs bij de garage...

Bedankt in ieder geval!! ;)
Gebruikersavatar
Sander02
MG-R Freak
Berichten: 700
Lid geworden op: ma mei 10, 2004 11:08 am
Woonplaats: Alphen a/d Rijn

Bericht door Sander02 »

Ik heb sinds een tijdje ook zo'n piepje wat je bij het schakelen hoort. Niet altijd, maar wel regelmatig. Ook als je de auto start en wegrijd hoor je op het moment dat je koppelings pedaal los laat een piepje. Mijn broer herkende dat geluid van zijn auto en toen was het de koppeling die aan het slijten was.
klaas

Bericht door klaas »

ehm.. als ik heel rustig rijdt poetst ie geen tandjes, anders wel, bij schakelen. Maar toch komt ie goed vrij..... :?: :!:
klaas

Bericht door klaas »

en dat wordt over een paar weekjes ook weer opgelost. Zo'n storingkje mag wel na 30.000km in een 8 maandjes.....
Als dat alles is, en dat is zo :D :lol: :P :mrgreen:
Plaats reactie