Piepend geluid koppelingspedaal tijdens warme motor
Piepend geluid koppelingspedaal tijdens warme motor
Hey, k ben lang van weg geweest...
Ik heb weer een probleempje... Als ik een warmere motor heb dan begint mijn koppelingspedaal te piepen (best hard) wanneer ik hem indruk en loslaat. Lijkt mij iets van een veer ofzo (tenminste zo klinkt t)...
Is dit makkelijk op te lossen.
Ik heb weer een probleempje... Als ik een warmere motor heb dan begint mijn koppelingspedaal te piepen (best hard) wanneer ik hem indruk en loslaat. Lijkt mij iets van een veer ofzo (tenminste zo klinkt t)...
Is dit makkelijk op te lossen.
- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
tja er zitten veren in de koppelingsplaat. Maar ik kan me niet voorstellen dat je die kunt horen, wat er ook aan de hand is met die veren.
Het zou wel iets kunnen zijn me de hulp-cilinder die de koppeling bedient.
Het zou wel iets kunnen zijn me de hulp-cilinder die de koppeling bedient.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
jawel, maar die veer zou dan altijd piepend d8 ik zo, niet alleen als de motor warm is.klaas schreef:Nee, er zit ook een veer aan het pedaal(onder, mechaniek), dat kan droog zijn en dan gaat het piepen.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Piepen
Zoals mijn voorganger al zei DRUKLAGER en zo te horen aan jou verhaal weet ik het bijna voor 100 % zeker.
Je trap je pedaal in en je hoor niks meer en als je hem loslaat wel dat duid idd op een probleem met het druklager.
Zoals al gezegd werd blijven rijden (NOT) totdat je er door heen trap en dan is het leed niet te overzien meer dat word dan druklager drukgroep koppelingsplaten vernieuwen.
Dus mijn advies is ga even langs de garage en laat die mannen ff kijken die weten er het fijne van.
En mijn advies is zeker NIET mee blijven rijden en het is zelf op te lossen maar dan wens ik je veel succes.
IK heb ff haynes auto boek er op na geslagen de bak moet helemaal los en misschien er zelfs wel helemaal uitgehaald worden in ieder geval moet je je wiel aan de des betreffende kant verwijderen en de steekas de fuseekogels losmaken oftewel de wielophanging moet helemaal los anders kan je onmogelijk bij.
SUCCES.
Ps
Nu wens je zeker wel dat het een achterwiel aangedreven auto was.
Daar bij is het iets makkelijker dan doe je het ff langs de kant van de weg.
Pss
Achterwiel aangedreven is het de bak losmaken naar achteren schuiven op de krik en de platen,lager drukgroep wisselen bak naar voren alles vast zetten en klaar.
Je trap je pedaal in en je hoor niks meer en als je hem loslaat wel dat duid idd op een probleem met het druklager.
Zoals al gezegd werd blijven rijden (NOT) totdat je er door heen trap en dan is het leed niet te overzien meer dat word dan druklager drukgroep koppelingsplaten vernieuwen.
Dus mijn advies is ga even langs de garage en laat die mannen ff kijken die weten er het fijne van.
En mijn advies is zeker NIET mee blijven rijden en het is zelf op te lossen maar dan wens ik je veel succes.
IK heb ff haynes auto boek er op na geslagen de bak moet helemaal los en misschien er zelfs wel helemaal uitgehaald worden in ieder geval moet je je wiel aan de des betreffende kant verwijderen en de steekas de fuseekogels losmaken oftewel de wielophanging moet helemaal los anders kan je onmogelijk bij.
SUCCES.
Ps
Nu wens je zeker wel dat het een achterwiel aangedreven auto was.
Daar bij is het iets makkelijker dan doe je het ff langs de kant van de weg.
Pss
Achterwiel aangedreven is het de bak losmaken naar achteren schuiven op de krik en de platen,lager drukgroep wisselen bak naar voren alles vast zetten en klaar.
- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
De bak moet in dat geval idd los, maar ik denk(eigenlijk weet ik wel zeker) dat alles wel in de auto kan blijven.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
waaaaaahhh, dat klinkt niet best!!
Hij piept ook als ik em intrap, en als ik em loslaat.
Ik dacht zelf aan een of andere veer o.i.d. niet onder het koppelingspedaal maar dieper in de motor.
Jullie verhalen klinken mij behoorlijk eng in de oren. Ik ga zeker effe langs bij de garage...
Bedankt in ieder geval!!
- Sander02
- MG-R Freak
- Berichten: 700
- Lid geworden op: ma mei 10, 2004 11:08 am
- Woonplaats: Alphen a/d Rijn
Ik heb sinds een tijdje ook zo'n piepje wat je bij het schakelen hoort. Niet altijd, maar wel regelmatig. Ook als je de auto start en wegrijd hoor je op het moment dat je koppelings pedaal los laat een piepje. Mijn broer herkende dat geluid van zijn auto en toen was het de koppeling die aan het slijten was.