aanschaffen rover 416si

414 416 418 420 45
Plaats reactie
marcosimone

aanschaffen rover 416si

Bericht door marcosimone »

Is de rover 416si uit 1999 een goede aanschaf? hij heeft 57.000 KM gelopen en heeft alle opties.
Moet ik nog ergens opletten?
Zijn er rare dingen te verwachten? lees veel over koppakkingen die er ineens uitliggen??????


alvast bedankt voor jullie info!
Gebruikersavatar
Striker
MG-R Freak
Berichten: 4729
Lid geworden op: ma feb 24, 2003 1:49 am
Woonplaats:
Locatie: Dordrecht

Bericht door Striker »

Ja, de koppakking is inderdaad een minpunt van de K-serie motor. Tot 2000 werd een koppakking gebruikt van een slechte kwaliteit, dat probleem is inmiddels (grotendeels) opgelost. Ik heb dit probleem zelf inmiddels gehad :(, maar mijn broer rijdt nu al 4 jaar in een 416Si (uit '97) en die kijkt echt NOOIT naar zijn koelvloeistof en olie en die heeft er nog nooit problemen mee gehad.
Let er verder op of de gasklep niet blijft hangen. Tot 2000 werd er namelijk een plastic gasklep gemonteerd, die wil nog weleens blijven hangen. Dan blijft de motor stationair te veel toeren draaien.
Maar buiten dat is het gewoon een hele fijne auto, ieder merk heeft wel zo zijn problemen. 57K is bovendien heel netjes.
BTW Welkom op het forum ;) .
Afbeelding

Wil je weten hoe je een afbeelding in je post plaatst?? Lees dan hier!!
Järv
Moderator
Berichten: 4430
Lid geworden op: ma nov 18, 2002 6:51 pm
Woonplaats: Botlek
Contacteer:

Bericht door Järv »

Hya,

Ik heb hier een 416Si voor m'n huis staan.
Rijd heerlijk.
Elke auto heeft zo z'n dingetjes .. en bij deze is dat dat je echt bij 80.000km je distributieriem moet vervangen.
Voor de rest is het als bij elke andere wagen.
Van de koppakking heb ik wel vaak gehoord, maar bij mij hiero met 126.000km nog geen enkel probleem.

Cheers,
Dennis :cool:
You can go fast ... but I can go anywhere.
Tommer

Bericht door Tommer »

Ik ben sinds een jaar de trotse eigenaar van een 416 uit 1999 (full option...) (gekocht aan 45.000km nu 65.000km)

Geen enkel probleem mee gehad en het is niet dat ik de wagen spaar als ik op de baan ben!

Mijn moeder heeft een 214 uit 1998 (zelfde k-motor, maar kleinere boring)
en heeft inderdaad een koppakking moeten laten vervangen na 75.000km (600€ kosten). Dit is echter normaal daar Rover toegeeft een foute pakking te hebben gebruikt (tot 06/1999 geloof ik), maar na vervanging van de koppakking houdt de motor het vlot 200.000km en meer vol.
(kijk maar naar de okkasies op autoweek.nl) Ook van de forums uit engelands krijg ik dezelfde geluiden te horen.

Vader heeft een 825 en ook over deze wagen zijn we meer dan tevreden.

Groetjes en hopelijk rijd je binnenkort ook Rover,

Tom
h.kuik

ditributieriem

Bericht door h.kuik »

goede avond .
ik ben sinds vandaag eigenaar van een rover 416 si van 1998 ,maar nou las ik elders een bericht van iemand die gereageerd had op iemand anders z,n vraag dat je de ditributieriem moest vervangen bij ongeveer 80.000 km ,maar volgens mijn boekje [ zit een speciale sticker in geplakt ] rond de 150.000 km.
wat is nou waar???

ik heb al eens die probleem gehad en dat wil ik echt niet weer hebben,want zoveel verdien ik ook weer niet.

je kunt er beter een pilsje van kopen :biertje:
Järv
Moderator
Berichten: 4430
Lid geworden op: ma nov 18, 2002 6:51 pm
Woonplaats: Botlek
Contacteer:

Re: ditributieriem

Bericht door Järv »

Hya,

YES! nog een 416 rijder :D
Van harte ;)
h.kuik schreef:de ditributieriem moest vervangen bij ongeveer 80.000 km ,maar volgens mijn boekje rond de 150.000 km.
wat is nou waar???
De 80.000 km !! is waar !! geloof me :!:

Maar als je distributieriem al vervangen bij de 70.000 km dan moet ie inderdaad bij km-stand 150.000 vervangen worden ;)

Maar als je met de af-fabriek riem de 150.00 wil gaan halen krijg je gegarandeerd pijn in je portemonaie.

Cheers,
Dennis :cool:
You can go fast ... but I can go anywhere.
h.kuik

distributieriem

Bericht door h.kuik »

bedankt voor de waarschuwing,zal er aan denken.

:P
Lauretta

Distributieriem

Bericht door Lauretta »

Chips de mijne heeft 98000 gedraaid. Ik heb hem nu al weer 4 dagen in mijn bezit. Dan mag ik dus wel snel zorgen dat er een nieuwe riempje op komt. Volgens mij zit er geen stikker onder de motorkap
FCU

Bericht door FCU »

geldt dit ook voor de 416 Tourer '98 77000km?
riem is vervangen bij 65000 en betreft koppakking geen verleden.
(Lauretta wat vond je van me liedje?)
Gebruikersavatar
Striker
MG-R Freak
Berichten: 4729
Lid geworden op: ma feb 24, 2003 1:49 am
Woonplaats:
Locatie: Dordrecht

Bericht door Striker »

De Tourer heeft een Honda-blok, die kent het probleem met de koppakking eigenlijk niet.
Afbeelding

Wil je weten hoe je een afbeelding in je post plaatst?? Lees dan hier!!
Plaats reactie