aanschaffen rover 416si
aanschaffen rover 416si
Is de rover 416si uit 1999 een goede aanschaf? hij heeft 57.000 KM gelopen en heeft alle opties.
Moet ik nog ergens opletten?
Zijn er rare dingen te verwachten? lees veel over koppakkingen die er ineens uitliggen??????
alvast bedankt voor jullie info!
Moet ik nog ergens opletten?
Zijn er rare dingen te verwachten? lees veel over koppakkingen die er ineens uitliggen??????
alvast bedankt voor jullie info!
- Striker
- MG-R Freak
- Berichten: 4729
- Lid geworden op: ma feb 24, 2003 1:49 am
- Woonplaats:
- Locatie: Dordrecht
Ja, de koppakking is inderdaad een minpunt van de K-serie motor. Tot 2000 werd een koppakking gebruikt van een slechte kwaliteit, dat probleem is inmiddels (grotendeels) opgelost. Ik heb dit probleem zelf inmiddels gehad , maar mijn broer rijdt nu al 4 jaar in een 416Si (uit '97) en die kijkt echt NOOIT naar zijn koelvloeistof en olie en die heeft er nog nooit problemen mee gehad.
Let er verder op of de gasklep niet blijft hangen. Tot 2000 werd er namelijk een plastic gasklep gemonteerd, die wil nog weleens blijven hangen. Dan blijft de motor stationair te veel toeren draaien.
Maar buiten dat is het gewoon een hele fijne auto, ieder merk heeft wel zo zijn problemen. 57K is bovendien heel netjes.
BTW Welkom op het forum .
Let er verder op of de gasklep niet blijft hangen. Tot 2000 werd er namelijk een plastic gasklep gemonteerd, die wil nog weleens blijven hangen. Dan blijft de motor stationair te veel toeren draaien.
Maar buiten dat is het gewoon een hele fijne auto, ieder merk heeft wel zo zijn problemen. 57K is bovendien heel netjes.
BTW Welkom op het forum .
-
- Moderator
- Berichten: 4430
- Lid geworden op: ma nov 18, 2002 6:51 pm
- Woonplaats: Botlek
- Contacteer:
Hya,
Ik heb hier een 416Si voor m'n huis staan.
Rijd heerlijk.
Elke auto heeft zo z'n dingetjes .. en bij deze is dat dat je echt bij 80.000km je distributieriem moet vervangen.
Voor de rest is het als bij elke andere wagen.
Van de koppakking heb ik wel vaak gehoord, maar bij mij hiero met 126.000km nog geen enkel probleem.
Cheers,
Dennis
Ik heb hier een 416Si voor m'n huis staan.
Rijd heerlijk.
Elke auto heeft zo z'n dingetjes .. en bij deze is dat dat je echt bij 80.000km je distributieriem moet vervangen.
Voor de rest is het als bij elke andere wagen.
Van de koppakking heb ik wel vaak gehoord, maar bij mij hiero met 126.000km nog geen enkel probleem.
Cheers,
Dennis
You can go fast ... but I can go anywhere.
Ik ben sinds een jaar de trotse eigenaar van een 416 uit 1999 (full option...) (gekocht aan 45.000km nu 65.000km)
Geen enkel probleem mee gehad en het is niet dat ik de wagen spaar als ik op de baan ben!
Mijn moeder heeft een 214 uit 1998 (zelfde k-motor, maar kleinere boring)
en heeft inderdaad een koppakking moeten laten vervangen na 75.000km (600€ kosten). Dit is echter normaal daar Rover toegeeft een foute pakking te hebben gebruikt (tot 06/1999 geloof ik), maar na vervanging van de koppakking houdt de motor het vlot 200.000km en meer vol.
(kijk maar naar de okkasies op autoweek.nl) Ook van de forums uit engelands krijg ik dezelfde geluiden te horen.
Vader heeft een 825 en ook over deze wagen zijn we meer dan tevreden.
Groetjes en hopelijk rijd je binnenkort ook Rover,
Tom
Geen enkel probleem mee gehad en het is niet dat ik de wagen spaar als ik op de baan ben!
Mijn moeder heeft een 214 uit 1998 (zelfde k-motor, maar kleinere boring)
en heeft inderdaad een koppakking moeten laten vervangen na 75.000km (600€ kosten). Dit is echter normaal daar Rover toegeeft een foute pakking te hebben gebruikt (tot 06/1999 geloof ik), maar na vervanging van de koppakking houdt de motor het vlot 200.000km en meer vol.
(kijk maar naar de okkasies op autoweek.nl) Ook van de forums uit engelands krijg ik dezelfde geluiden te horen.
Vader heeft een 825 en ook over deze wagen zijn we meer dan tevreden.
Groetjes en hopelijk rijd je binnenkort ook Rover,
Tom
ditributieriem
goede avond .
ik ben sinds vandaag eigenaar van een rover 416 si van 1998 ,maar nou las ik elders een bericht van iemand die gereageerd had op iemand anders z,n vraag dat je de ditributieriem moest vervangen bij ongeveer 80.000 km ,maar volgens mijn boekje [ zit een speciale sticker in geplakt ] rond de 150.000 km.
wat is nou waar???
ik heb al eens die probleem gehad en dat wil ik echt niet weer hebben,want zoveel verdien ik ook weer niet.
je kunt er beter een pilsje van kopen
ik ben sinds vandaag eigenaar van een rover 416 si van 1998 ,maar nou las ik elders een bericht van iemand die gereageerd had op iemand anders z,n vraag dat je de ditributieriem moest vervangen bij ongeveer 80.000 km ,maar volgens mijn boekje [ zit een speciale sticker in geplakt ] rond de 150.000 km.
wat is nou waar???
ik heb al eens die probleem gehad en dat wil ik echt niet weer hebben,want zoveel verdien ik ook weer niet.
je kunt er beter een pilsje van kopen
-
- Moderator
- Berichten: 4430
- Lid geworden op: ma nov 18, 2002 6:51 pm
- Woonplaats: Botlek
- Contacteer:
Re: ditributieriem
Hya,
YES! nog een 416 rijder
Van harte
Maar als je distributieriem al vervangen bij de 70.000 km dan moet ie inderdaad bij km-stand 150.000 vervangen worden
Maar als je met de af-fabriek riem de 150.00 wil gaan halen krijg je gegarandeerd pijn in je portemonaie.
Cheers,
Dennis
YES! nog een 416 rijder
Van harte
De 80.000 km !! is waar !! geloof meh.kuik schreef:de ditributieriem moest vervangen bij ongeveer 80.000 km ,maar volgens mijn boekje rond de 150.000 km.
wat is nou waar???
Maar als je distributieriem al vervangen bij de 70.000 km dan moet ie inderdaad bij km-stand 150.000 vervangen worden
Maar als je met de af-fabriek riem de 150.00 wil gaan halen krijg je gegarandeerd pijn in je portemonaie.
Cheers,
Dennis
You can go fast ... but I can go anywhere.
Distributieriem
Chips de mijne heeft 98000 gedraaid. Ik heb hem nu al weer 4 dagen in mijn bezit. Dan mag ik dus wel snel zorgen dat er een nieuwe riempje op komt. Volgens mij zit er geen stikker onder de motorkap