Beginnersvragen over Rover 45 (2004)

414 416 418 420 45
Plaats reactie
Sawii
MG-R Newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: di sep 22, 2020 9:37 am
Woonplaats: Enschede

Beginnersvragen over Rover 45 (2004)

Bericht door Sawii »

Hallo allen,

Ik ben sinds kort de trotse eigenaar van een Rover 45 1.6Club bouwjaar 2004. Ik heb er echter geen boekje bij gekregen en ik kon niet het boekje van precies mijn type auto vinden online. Ook ben ik geen autokenner en zodoende moet ik toch zeggen dat ik tegen een aantal bijzonder simpele vragen aanloop.

Dus bij deze:
Zou ik eventueel e10 kunnen tanken? (ik begrijp dat e5/premium in principe de voorkeur heeft)

Is er een manier om het alarmsysteem permanent uit te zetten? Ik maak mij geen zorgen dat er wat met de auto gebeurt, maar maak mij wel zorgen dat het alarmsysteem onterecht af gaat. Ik woon in een stadscentrum en kan mijn auto niet voor de deur parkeren, hierdoor heb ik het toch niet door als het alarm af gaat. Daarnaast kost het alarmsysteem natuurlijk stroom en ik zal af en toe de auto een paar weken niet gebruiken waardoor de accu misschien leeg loopt.

Hoe werkt de cruise control... (ja echt waar, sorry) Ik heb een foto upgeload hier van de besturing: https://imgur.com/a/U1vtErw
Het lampje brand als ik hem op On zet en logischerwijs zou ik zeggen dat je daarna de knop in druk aan het uiteinde. Dit werkt echter niet. Daar naast heb ik elke mogelijke combinatie geprobeerd die ik kon bedenken van meerdere keren drukken, langer vasthouden, etc. etc. maar is het me nog niet gelukt hem aan te zetten.

Bij voorbaad bedankt voor de hulp,

Sjoerd
Bart-K
The Big Boss
Berichten: 8398
Lid geworden op: do mei 06, 2004 1:16 pm
Woonplaats: Steenbergen NB

Re: Beginnersvragen over Rover 45 (2004)

Bericht door Bart-K »

Welkom bij de club 8)

Je 45 zal wel lopen op E10, maar op lange termijn gaat dit interne schade aan je motor en brandstofsysteem opleveren, ik zou het dus zo veel mogelijk proberen te vermijden en waar mogelijk E5 tanken.

Lang geleden had ik zo'n zelfde cruise control en volgens mij moet je na het activeren met de 0n-off schakelaar de hendel naar je toe halen om de cruise control in te schakelen.

Als je weet dat je de auto enkele weken niet gebruikt kun je de accu beter loskoppelen dan het alarm deactiveren.
Ook zonder alarm is de kans groot dat je na die paar weken niet genoeg stroom meer hebt om te kunnen starten.
'03 MG ZT 190+ -> My forever car :inlove:
'03 MG ZS 180 -> Tracktoy

"You don't park a ZT, you simply allow it to rest until next time."

https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland
Sawii
MG-R Newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: di sep 22, 2020 9:37 am
Woonplaats: Enschede

Re: Beginnersvragen over Rover 45 (2004)

Bericht door Sawii »

Bedankt voor de hulp!

Er zit inderdaad veel beweging in die cruise control hendel, maar ik had het idee dat hij meer los zat dan dat ik er wat mee moest doen (hij beweegt niet netjes 1 richting op bijvoorbeeld)
Ik ga proberen of ik hem in een positie kan krijgen zodat de cruise control het doet!

Ga ik niet tegen problemen aanlopen met het loskoppelen van de accu? Ik kan mij voorstellen dat het alarmsysteem afgaat als ik hem loskoppel en werken de sleutels nog wel daarna? En is het simpelweg een kwestie van de - en + pool loshalen of zit er meer achter?
Gebruikersavatar
MARTIN
MG-R Core
Berichten: 9046
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 4:27 pm
Woonplaats: in de loods

Re: Beginnersvragen over Rover 45 (2004)

Bericht door MARTIN »

Gewoon de plus er af, geen probleem
Afbeelding
Plaats reactie