MG-Rover Club Nederland

Dé MG-RoverClub voor MG's en Rovers van na 1990 (ouderen ook welkom)
Het is nu do nov 23, 2017 7:22 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do mei 04, 2017 9:52 am 
Offline
MG-R Newbie

Geregistreerd: wo apr 26, 2017 4:08 pm
Berichten: 4
Woonplaats: Limburg
Hoi,

Ik ben eigenlijk een Toyota liefhebber en rijder, maar altijd al gecharmeerd geweest van de Rovers. Vorige week ben ik wezen kijken naar een 200 BRM in 't Harde maar die had toch wel wat meer roest dan verteld en dan dat ik zelf wil. Vind het model prachtig maar ik ben toch uitgeweken naar de 45.

Nu heb ik er een paar op het oog en eentje is een mkii met 160k op de teller geloof ik. Die heeft in 2011 bij 140k km een nieuwe koppakking, waterpomp en riem gekregen, dus dat is gunstig. Alleen de riem zal weer aan de beurt zijn gezien dat het nu 6j geleden is voordat deze voor het laatst is vervangen en ondanks dat er dus maar 15k km gedraaid heeft. De waterpomp kan wel blijven zitten neem ik aan?
Moet ik bij de 45 ook nog letten op roest of speelt dat probleem bij een 45 veel minder?

Wat is het verschil tussen een mki en mkii behalve de optische verandering en dat de mkii volgens mij altijd climate control heeft?

Verder heb ik ook nog een mki gezien met 122k km op de teller en waarbij de riem in 2013 is vervangen. Over de koppakking heb ik nog niet geïnformeerd. Moet ik bij de mki op meer specifieke problemen letten?

Zijn er sowieso zaken waar ik op moet letten?

Zag bij die mkii dat het klokje in het dashboard het niet helemaal goed doet ;-)

Dit zijn de links:

Mkii: http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=309950336

Mki: https://www.autotrack.nl/tweedehands/rover/45/33159405


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do mei 04, 2017 4:56 pm 
Offline
Beheerder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr feb 06, 2004 3:29 pm
Berichten: 16706
Woonplaats: het MG-R Forum
welkom mede Toyota liefhebber en rijder :)

Een BRM is wel heel leuk of de Rover 45 die je aangeeft maar heb je ook eens gekeken naar MG ZR (de veel sportievere versie van de Rover 25/200 ) of een MG ZS (de sportievere versie van de Rover 400/45)?

als je zo een dikke P7 hebt gehad ;) wil je vast wel iets sportiever toch :P

de MK1 en MK2 verschillen gewoon van de buitenkant en stoelen zijn bij sommige anders.
facelift zijn van bj 2004/2005 en de MK1 is daarvoor.

Zelf heb ik een Rover 45 MK2 sterling sedan diesel uit 2004 maar die lijkt op een MG ZS MK2 180 met bodykit en extreme spoiler van een MG ZS.
Ondanks dat het ik hem al teveel keren heb gered, blijf ik het een leuke auto vinden om te zien en heerlijk om in te rijden.

_________________
LVD R416 2003-2011 viewtopic.php?t=8236
LQW R200 Vi 2009-2013 viewtopic.php?f=1&t=14952
PBT R45 MK2 2011- viewtopic.php?t=19620

Facebook MG-R.nl ! https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do mei 04, 2017 6:25 pm 
Offline
MG-R Newbie

Geregistreerd: wo apr 26, 2017 4:08 pm
Berichten: 4
Woonplaats: Limburg
Een ZS of ZR zou ik nog liever hebben, alleen de 25 is wat ik begreep toch wel echt roestgevoeliger dan de 45. En een 1.8 rijdt toch ook net wat lekkerder dan een 1.4 of 1.6 :-)

De ZS is daarnaast toch een stukje duurder en wil nu voor weinig geld een mooie auto rijden ;-) Volgens mij is de wegligging van een 45 best wel goed standaard.

Heb ik voor vervangen van de driem nog speciale tools nodig?

Ik dacht al Dr Doggystyle komt me heel bekend voor :-)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do mei 04, 2017 11:37 pm 
Offline
Beheerder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr feb 06, 2004 3:29 pm
Berichten: 16706
Woonplaats: het MG-R Forum
of de 25 wat roest gevoeliger is weet ik niet, maar hier hebben we een topic met de zwakke plekken van een 45 / ZS
viewtopic.php?f=2&t=23749

Inderdaad een 1.8 rijdt ook een stuk lekkerder.
Er bestaat ook een MG ZR160 met een 1.8 vvc met 160 pk erin
das ook wel leuk.

voor de 45 en ZS past een civic schroefset ook, kijk maar naar die van Nathan, hier zie je wat foto's :
viewtopic.php?f=18&t=23950&start=192

en wat betreft de distributie, kan ik geen antwoord op geven, heb het altijd laten doen :)

en ja jou forumnaam kwam me ook heel bekend voor :)

_________________
LVD R416 2003-2011 viewtopic.php?t=8236
LQW R200 Vi 2009-2013 viewtopic.php?f=1&t=14952
PBT R45 MK2 2011- viewtopic.php?t=19620

Facebook MG-R.nl ! https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do mei 04, 2017 11:45 pm 
Offline
MG-R Addict
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di dec 20, 2016 6:19 am
Berichten: 210
Woonplaats: Mg-r forum, te Breda
Ik kan je niet zeggen wat de voors en tegens zijn van de modellen. Zowel de 45 mk1 als mk2 vind ik mooi. Zelf heb ik een mk2 en kan hem alleen maar aanraden. Voor meer sportiviteit zou ik ook gaan voor een zs.

_________________
:bangin: ROVER 45 MK2 :bangin:


:+ :+ :+ :+ :+ :+ :+ :+ :+ :+


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr mei 05, 2017 3:20 pm 
Offline
MG-R Core
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jul 04, 2013 9:46 pm
Berichten: 1658
Woonplaats: Leeuwarden
Persoonlijke mening is een erg belangrijke. Als je toch wat sportiever wil, koop dan de ZR/ZS, maar pak die dan gelijk met een goed blok, zoals de 2.5 V6 bij de ZS of de 1.8 VVC bij de ZR. Ik heb zelf een 1.8 ZS gehad en los van dat het fijn rijdt, mis je toch de trekkracht die je bij het uiterlijk van de auto verwacht. Ook qua interieur trouwens, met z'n halflederen kuipstoelen. Als je gaat voor meer comfort, pak dan 1.4 of 1.6 of bij de 45 evt een 2.0 V6. Daar zijn ook automaten in te vinden. Ja, een V6 verbruikt wat meer, maar daar krijg je ook wat voor terug. Bij de ZR 1.8 VVC overigens is het verbruik nagenoeg hetzelfde, dus ja, wat zegt het ;).

MK1 of MK2 is ook weer persoonlijk. Ik vond een paar jaar terug de MK1 altijd mooier, maar dat heb ik na verloop van tijd bijgesteld. Mijn MK1 ZS V6 staat op het moment te koop en ik speel met het idee om een MK2 ZR/25 te kopen als deze weg is.

Denk er wel om dat goedkoop niet altijd goed is. De auto's gaan tegenwoordig voor dood geld weg, maar check altijd onderhoudshistorie. Hoe meer, hoe beter.

Distributieriem bij de 4 cilinders is volgens mij vrij standaard, maar dat weet ik niet zeker. Bij de V6 heb je wel een speciale lock nodig.

_________________
had Rover 214si
had MG ZS 120
had MG ZS 180
heeft VW Golf IV


The full fat, high caffeine, maximum strength MG ZS

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr mei 05, 2017 4:46 pm 
Offline
The Big Boss
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do mei 06, 2004 1:16 pm
Berichten: 9789
Woonplaats: Tilburg
Koop altijd de beste die je je kunt veroorloven, op de langere termijn betaald zich dat dubbel en dwars terug.

Voor weinig geld een mooie (gepoetste) auto kopen kan prima, een goede auto daarentegen...

_________________
2003 MG ZT 190+
1997 Honda Civic Cup Racer
You can be a child once, but immature all your life... :twisted:

"You don't park a ZT, you simply allow it to rest until next time."

https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr mei 05, 2017 8:47 pm 
Offline
MG-R Core
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr jun 26, 2009 5:28 am
Berichten: 7229
Woonplaats: Barneveld
Mijn (onze) vvc160 is anders geen zuipschuit.. ruim 400 km op een halve tank met 5 man.. en dan steeds zo 120-140 rijden..

ZS hoeft niets duurder te zijn dan een 45, verder zie Bart.
Ook de ZS met 1.8 is een fijne wagen, zonder hoge vleugel is ie niet opvallend, tenzij je een gele aanschaft ;)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za mei 06, 2017 11:34 am 
Offline
MG-R Newbie

Geregistreerd: wo apr 26, 2017 4:08 pm
Berichten: 4
Woonplaats: Limburg
Als ik de prijzen op internet zie is er toch wel degelijk een prijsverschil tussen de ZS of 45. De ZR is vaak zelfs nog iets duurder maar ik vind ze zeker mooier. Ik heb nu alleen een bepaald budget en daarom vallen de zs'en af en al helemaal de v6. Ik wil ook wat budget overhouden voor onvoorzien onderhoud.

Ik ga nog eens goed nadenken, ook een Corolla is nog steeds een optie maar dan betaal je veel meer voor een ouder model met vaak ook logischerwijs meer kilometers.

Tot nog toe vind ik die 45 bij de Renault nog de beste optie...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za mei 06, 2017 7:00 pm 
Offline
MG-R Addict
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di dec 20, 2016 6:19 am
Berichten: 210
Woonplaats: Mg-r forum, te Breda
Mijn tip; ga kijken en rijden. Maak op basis van eigen ervaring een beslissing.

_________________
:bangin: ROVER 45 MK2 :bangin:


:+ :+ :+ :+ :+ :+ :+ :+ :+ :+


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron

! .. ! .. ! .... HIER KAN OOK UW ADVERTENTIE STAAN .... ! .. ! .. !
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling