Motor toevoeggingen

414 416 418 420 45
Plaats reactie
JJ86
MG-R Regular
Berichten: 58
Lid geworden op: do sep 17, 2015 6:13 pm
Woonplaats: Assen

Motor toevoeggingen

Bericht door JJ86 »

Iemand ervaring met motor toevoegingen of dit spul werkt zoals injector cleaner enz

Ik heb het idee dat de auto niet optimaal presteerd wou misschien eens injector cleaner proberen of eventueel andere als het helpt
Rover 45 1.8 mk 1 :D 8)
Gebruikersavatar
Docklands
MG-R Core
Berichten: 1438
Lid geworden op: za jul 26, 2003 10:14 pm
Woonplaats: Midwoud

Re: Motor toevoeggingen

Bericht door Docklands »

Zelf gebruik ik weleens de toevoegingen van 5-in-1 en dan lopen de auto's merkbaar beter.
Het kan zoals mij bekend niets kwaad.
Laatst gewijzigd door Docklands op wo apr 06, 2016 9:45 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Bart-K
The Big Boss
Berichten: 8398
Lid geworden op: do mei 06, 2004 1:16 pm
Woonplaats: Steenbergen NB

Re: Motor toevoeggingen

Bericht door Bart-K »

Wanneer heeft de auto voor het laatst onderhoud gehad??
Dat heeft namelijk meer effect dan vage toevoegingen.
'03 MG ZT 190+ -> My forever car :inlove:
'03 MG ZS 180 -> Tracktoy

"You don't park a ZT, you simply allow it to rest until next time."

https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland
JJ86
MG-R Regular
Berichten: 58
Lid geworden op: do sep 17, 2015 6:13 pm
Woonplaats: Assen

Re: Motor toevoeggingen

Bericht door JJ86 »

Bougies worden volgende maand gedaan auto heeft vorig jaar ander blok gekregen en toen zijn de meeste onderdelen vervangen , ik vind dat de auto trekkracht mist lijkt als of de auto niet gelijk injecteerd rond de 2000 toeren had vol gas maar gebeurde niet veel bleef rond de 80 hangen de auto
Rover 45 1.8 mk 1 :D 8)
Gebruikersavatar
Docklands
MG-R Core
Berichten: 1438
Lid geworden op: za jul 26, 2003 10:14 pm
Woonplaats: Midwoud

Re: Motor toevoeggingen

Bericht door Docklands »

Dat spul helpt ook om de injectoren schoon te maken.
En het helpt de motor gezond te houden.
Het is geen vervanger van een grote beurt maar het helpt wel de motor gezond te houden.
JJ86
MG-R Regular
Berichten: 58
Lid geworden op: do sep 17, 2015 6:13 pm
Woonplaats: Assen

Re: Motor toevoeggingen

Bericht door JJ86 »

Heb je een link naar de toevoeging die jij gebruikt het gaat bij mij o een k-serie 1.8 blok benzine
Rover 45 1.8 mk 1 :D 8)
Gebruikersavatar
Docklands
MG-R Core
Berichten: 1438
Lid geworden op: za jul 26, 2003 10:14 pm
Woonplaats: Midwoud

Re: Motor toevoeggingen

Bericht door Docklands »

http://www.5in1power.nl/" onclick="window.open(this.href);return false; op deze pagina vind je informatie over de producten die ze aanbieden.
Ik haal bijvoorbeeld de injectie cleaner voor de ZT diesel en de benzine variant voor de ZR bij Brezan.
Een beetje automaterialen zaak verkoopt deze additieven maar online is er ook genoeg te vinden.
Prijzen liggen zo rond de € 8 á € 9 euro.
JJ86
MG-R Regular
Berichten: 58
Lid geworden op: do sep 17, 2015 6:13 pm
Woonplaats: Assen

Re: Motor toevoeggingen

Bericht door JJ86 »

Dankje docklands ik denk dat ik eerst even hier in Assen langs brezan automaterialen ga als ik op hun product geen effect merk bestelinformatie de 5.1, heb nu van meerdere mensen al begrepen dat het geen kwaad kan voor je blok.

Sommige garage bedrijven gebruiken het ook, sprak een vertegenwoordiger van 1 van de merken maar dat goedje van hun was alleen oor nieuwere auto's ofzo
Rover 45 1.8 mk 1 :D 8)
JD
MG-R Core
Berichten: 5082
Lid geworden op: di okt 07, 2008 6:23 pm
Woonplaats: Gelderland

Re: Motor toevoeggingen

Bericht door JD »

die 5in1 staat wel goed aangeschreven jah.

zag pas die oliestabilisator staan bij brezan, moet je voor de grap eens de opdruk lezen, "helpt tegen kantelende zuigers" :dry: :rofl:
Rover 25 vi 2001

Afbeelding
JJ86
MG-R Regular
Berichten: 58
Lid geworden op: do sep 17, 2015 6:13 pm
Woonplaats: Assen

Re: Motor toevoeggingen

Bericht door JJ86 »

Vandaag eindelijk aan toe gekomen om de toevoeging te halen

5 in 1 injector cleaner koste 8,50 Euro bij brezan (zelfde als van de link)

Ik hou jullie op de hoogte of het daadwerkelijk verschil brengt, volgens de verkoper moet je auto zuiniger zijn na 2x zo'n flacon gebruikt te hebben
(vraag me af of ik mijn rijstijl iets aan zou moeten passen :think: :drive: ) we zullen zien
Rover 45 1.8 mk 1 :D 8)
Gebruikersavatar
Docklands
MG-R Core
Berichten: 1438
Lid geworden op: za jul 26, 2003 10:14 pm
Woonplaats: Midwoud

Re: Motor toevoeggingen

Bericht door Docklands »

Als je wat vaker langs gaat dan betaal je vanzelf iets minder.
Vandaag nog zo'n flesje gehaald en dat koste € 5,93 ;)
Of hij er echt zuiniger van word weet ik niet.
Maar je gaat zeker wel wat verschil merken.
JJ86
MG-R Regular
Berichten: 58
Lid geworden op: do sep 17, 2015 6:13 pm
Woonplaats: Assen

Re: Motor toevoeggingen

Bericht door JJ86 »

Heb nu een hele tank leeg waar 1 flesje door heen zat. Heb gemerkt dat pingelen motor minder is, motor draait stabieler en heb ik lage toeren weer wat meer vermogen bij optrekken. Echt minder verbruik nog niet opgevallen. Dus het heeft effect op het reageren van je motor
Rover 45 1.8 mk 1 :D 8)
Mista T
MG-R Core
Berichten: 2526
Lid geworden op: do dec 19, 2002 12:36 pm
Woonplaats: Nieuwegein
Locatie: NIEUWEGEIN

Re: Motor toevoeggingen

Bericht door Mista T »

Waar tank je meestal? ????
To catch me, you gotta be fast...
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!

DAMN! You must be kidding!

filmpjes op: http://www.youtube.com/rover623Gsi
Gebruikersavatar
bam
MG-R Core
Berichten: 5974
Lid geworden op: vr dec 20, 2002 8:36 pm
Woonplaats: Almere-Buiten

Re: Motor toevoeggingen

Bericht door bam »

Ja dat was ook mijn gedachte, tank je soms alleen bij een bepaald tankstation?
Probeer anders te variëren

Jaguar XE
MG ZS 120 MKII
Gebruikersavatar
Docklands
MG-R Core
Berichten: 1438
Lid geworden op: za jul 26, 2003 10:14 pm
Woonplaats: Midwoud

Re: Motor toevoeggingen

Bericht door Docklands »

Maar mannen, laten we ons niet gek maken door die marketing praat van oliemaatschappijen.
Dat die beter zijn door bepaalde toevoegen dat die beter zijn bla bla bla.
Alle brandstof soorten voldoen aan de eisen die gesteld zijn voor het verkoop hiervan.
Er zal ongetwijfeld verschil zijn maar niet dat een auto er veel slechter of beter door zal gaan lopen.
Op een gegeven moment vervult een motor gewoon.
Af en toe gewoon flink op zijn staart trappen ;-)
Mista T
MG-R Core
Berichten: 2526
Lid geworden op: do dec 19, 2002 12:36 pm
Woonplaats: Nieuwegein
Locatie: NIEUWEGEIN

Re: Motor toevoeggingen

Bericht door Mista T »

@ Docklands,

zeker niet dat ik me gek laat maken, echter hebben ik dusdanig veel ervaring met verschillende auto's en ook bestuurders en pompen dat ik een aantal pompen hier in de buurt hebt doorgestreept en er ook voor mijn partner een verbod op staat om te tanken bij deze pompen.

Klein voorbeeld;
De MG ZR 1.4 lemans die wij hebben rijdt 3x in de week richting Geldermalsen, altijd via dezelfde route en op dezelfde tijdstippen met nagenoeg hetzelfde verkeer, gemiddeld is dit 75 KM per dag, als de dagteller rond de 600 KM staat moet er getankt worden, Wij hebben een periode bij de Tinq e.d. getankt, maar nooit dat we aan de 600 KM was vele malen minder, maximaal 550 dus bijna het feit dat ze dan een dag minder heeft, dus vaker moet tanken.

De 45 Diesel liep met de brandstof van BP veel rustiger dan die met die van de TINQ bijvoorbeeld.

Zeker ben ik het met je eens dat de auto's zo nu en dan eens goed doorgetrapt moeten worden.
Ook hier 2 voorbeelden van:
opel Tigra Automaat, heeft mijn oma jaren in gereden, gedurende haar vakanties had ik deze auto in gebruik, Vmax voor het weekend 170 - 175 (In duitsland) Vmax na een weekend doortrappen (210-215) Door alleen maar de auto goed warm te rijden en toeren te laten maken

Transporter van het werk; vorige bereider reed altijd rustig, auto was zo traag als dikke stront door een trechter, Heb nu 10000 KM gereden met deze bus en niet rustig, af en toe echt lange stukken stevig tempo en is nu vele malen vlotter en zuiniger dan voorheen. Alleen al door het feit dat deze goed doorgetrapt werd.

De brandstoffen voldoen inderdaad aan de eisen, maar die marges zijn dusdanig dat je wel degelijk kwaliteit verschil kan krijgen. In de consumenten markt zie je dat bijvoorbeeld met COLA, de basis is hetzelfde echter de specifieke receptuur is anders, waardoor de smaak en beleving anders wordt ervaart. Er zijn zat mensen die zweren bij een bepaalde keuze op basis van smaak e.d. Dit is met brandstof ook zo.

Stel je rijdt alleen maar in de stad, korte stukjes de auto wordt nooit echt warm, veel stilstaan en optrekken. Waarom zou je dan bijvoorbeeld Euro 98 tanken. Dit verschil met je toch niet, dan zal de motor net zosnel vervuilen als bij een 95 van de Tinq. Maar stel je gaat het circuit op, dan ga je het verschil tussen de Tinq 95 en de 98 wel merken.

Al met al moet iedereen zelf weten wat ze tanken, want ook de kosten spelen hier in mee natuurlijk.
Echter ben ik van mening dan de " Goedkope Witte Pompen" toch een mindere kwaliteit hebben dan de echte merken. Maar ja ook dat is mijn mening :grazy: :rofl: :wall:

Weer even terugkomen on topic, zeker dat die toevoegingen werken.
To catch me, you gotta be fast...
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!

DAMN! You must be kidding!

filmpjes op: http://www.youtube.com/rover623Gsi
Plaats reactie