Lekkage passagierskant

414 416 418 420 45
Plaats reactie
Rizz

Lekkage passagierskant

Bericht door Rizz »

Ik heb sinds even een lekkage aan de passagierskant in m'n 45. De voetenbak is kleddernat, verder ook niets. Ik heb het afvoerslangetje van de climate control al gecheckt, die zit vast, is niet geknikt en druppelt netjes aan de motorzijde.

Ik zie ook verder nergens water vandaan komen.. I'm at a loss.. Het enige wat ik nog kan verzinnen is de deurrubbers, maar die zijn ook droog, heb m'n deurbekleding er al af gehaald, ook niets.. Het lijkt alsof het van binnenuit komt, wat natuurlijk gek is..

Had al ergens iets gelezen van de parafaanplaat of de kachelradiateur, maar die laatste begin ik zelf niet aan.. Verder nog mogelijkheden?
Gebruikersavatar
MARTIN
MG-R Core
Berichten: 9049
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 4:27 pm
Woonplaats: in de loods

Re: Lekkage passagierskant

Bericht door MARTIN »

:mrgreen: via de paravaan komt niks naar binnen, wel via een lekke aansluiting van het voorraam.{ kit ergens los door bv roest wat je nog niet ziet}
via deurrubber komt in principe ook niks naar binnen.
kachel radiateur die in het interieur lekt gaat gepaard met een lucht van koelvloeistof
Afbeelding
Rizz

Re: Lekkage passagierskant

Bericht door Rizz »

Dan is het niet de kachelradiateur. :)

Hoe kan ik uitvinden of het iets met het raam is? Gewoon sproeien en kijken waar het naar beneden komt? En wat is dan de vereiste reparatie? Raam eruit en roest behandelen?

Ik heb wel op een engels forum gelezen dat er wel degelijk lekkages onder de paraf(v)aanplaat (scuttle) kunnen zitten. De lasnaden kunnen nog wel eens lekken.
Gebruikersavatar
MARTIN
MG-R Core
Berichten: 9049
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 4:27 pm
Woonplaats: in de loods

Re: Lekkage passagierskant

Bericht door MARTIN »

:mrgreen: raam of paravaan, de beste methode is inderdaad in de auto met zaklamp, en laat een ander ,onder diverse hoeken het raam afgaan met de waterstraal.
indien het raam lekt , demonteren en opnieuw laten plakken.
Afbeelding
Rizz

Re: Lekkage passagierskant

Bericht door Rizz »

Pff, dure grap gaat dit worden.. Ik had vrij snel de kachel, de airco en het raam uitgesloten.. toe werd het te moeilijk.. het uitbouwen van de kachel werd me toch teveel, heb m weggebracht... Lek is gevonden, onder de paravan in de rechter bovenhoek. helaas kan je daar moeilijk bij. Alles afgekit, nog steeds lek, nu komt het er 10 cm verderop uit.. Nu moet het voorscherm er af, blijkbaar zit daar ook nog een lek.. Ben m'n auto al een week kwijt.. :(

Ook zoiets raars, 1 van de remblokken achter was uit de beveiliging geschoten en scheef gaan zitten, ws tijdens een noodstop.. Nieuwe remblokken erop, nu maar hopen dat dat niet meer gebeurt, hij remde niet op volle kracht..
Rizz

Re: Lekkage passagierskant

Bericht door Rizz »

Nou ja, dit is dus opgelost. Een hoop kit en gerommel, maar hij is weer waterdicht! Dit had ik zelf niet gekund, m'n monteur heeft zelfs een stukje uit de carrosserie moet slijpen om er goed bij te kunnen. En weer op z'n plek gelast natuurlijk.. Soms is het jammer dat ik dit soort dingen niet zelf kan, mis ook het inzicht, maar ben blij dat het opgelost is!
fkoper
MG-R Fanatic
Berichten: 105
Lid geworden op: za okt 24, 2015 11:01 pm
Woonplaats: Beuningen

Re: Lekkage passagierskant

Bericht door fkoper »

ik heb het ook gehad in mijn groene hatch
hier was het probleem dat het water dat afgevoerd moet worden bij je paravan niet weg kon lopen water stand werd te hoog en liep dan via aanjager naar binnen
Plaats reactie