Rover 45 hapert in tweede versnelling onder de 2000 toeren
ik kreeg p0300 en p0313
misfire in cil 1
misfire with low feul
bobines omgewisseld omdat van cill 1 de {nieuwe}bougie zwart was.
benziene voldoende
benzine pomp oke
nieuw benzienefilter
na bobine wissel loopt hij iets beter maar stottert nog steeds bij optrekken vanuit lage toeren.
op hogere toeren niks aan de hand.
bougies weer nagekeken ,en nu alle 4 licht bruin /grijs.
geen storing na uit lezen
stotteren blijft.
ik ben ff uitgevogeld.
arjen ??
misfire in cil 1
misfire with low feul
bobines omgewisseld omdat van cill 1 de {nieuwe}bougie zwart was.
benziene voldoende
benzine pomp oke
nieuw benzienefilter
na bobine wissel loopt hij iets beter maar stottert nog steeds bij optrekken vanuit lage toeren.
op hogere toeren niks aan de hand.
bougies weer nagekeken ,en nu alle 4 licht bruin /grijs.
geen storing na uit lezen
stotteren blijft.
ik ben ff uitgevogeld.
arjen ??
dit probleem ontstaat bij diverse mensen die een k-serie 1.8 hebben.
op diverse fora word dit probleem aangekaart.
op dit moment heeft maar 1 persoon het probleem aangepakt door zijn injectors te testen.
er bleek op cill 1 een weigerende injector te zitten.
na alleen maar te reinigen liep zijn 1.8 weer als tevoren.
op diverse fora word dit probleem aangekaart.
op dit moment heeft maar 1 persoon het probleem aangepakt door zijn injectors te testen.
er bleek op cill 1 een weigerende injector te zitten.
na alleen maar te reinigen liep zijn 1.8 weer als tevoren.
De 1.6 heeft er ook last van. In mijn 25 liep hij op een gegeven moment in zijn twee ook niet lekker.
Wat bleek het geval te zijn, inlaatspruitstuk lekte aan de zijkant waardoor de pakking niet gat afdichtte.
Daarnaast waren de injectoren ook redelijk op hun retour maar da mag wel na 350.000 km.
Nadat dit alles vervangen was liep hij weer als een zonnetje.
Wat bleek het geval te zijn, inlaatspruitstuk lekte aan de zijkant waardoor de pakking niet gat afdichtte.
Daarnaast waren de injectoren ook redelijk op hun retour maar da mag wel na 350.000 km.
Nadat dit alles vervangen was liep hij weer als een zonnetje.
@Marvon.
Aangezien je een fout specifiek op 1 cilinder krijgt zou je ook de injector van die cilinder met een andere kunnen wisselen. Dan zou de foutcode nu op een andere cilinder moeten komen.
OT
Vind het wel vreemd dat de motor van de topicstarter enkel in de 2e versnelling stottert. Zou verwachten dat het dan in iedere versnelling zou moeten gebeuren.
Aangezien je een fout specifiek op 1 cilinder krijgt zou je ook de injector van die cilinder met een andere kunnen wisselen. Dan zou de foutcode nu op een andere cilinder moeten komen.
OT
Vind het wel vreemd dat de motor van de topicstarter enkel in de 2e versnelling stottert. Zou verwachten dat het dan in iedere versnelling zou moeten gebeuren.
MG TF wannahave