Hallo,
Sinds 5 jaar ben ik in het bezit van een Rover 45 1.8 op lpg uit 2001.
Al die jaren heb ik motorisch probleemloos gereden, inmiddels heeft hij 270.000 km op de teller.
Het enige probleem dat die had was olielekkage tussen kop een blok aan distributiezijde. In overleg met een rover deskundige heb ik besloten dat gezien het aantal kilometers een gereviseerde kop gemonteerd ging worden ipv alleen meer een nieuwe koppaking.
Voor de reparatie was het blok stil en verbruikte ondanks de lekkage nagenoeg geen olie. Na de reparatie waarbij de cilinderbussen ook zijn geseald heeft ie bij koude start een rattelende tik die na enkele minuten verdwijnt en verbruikt ie veel olie, 1 op 1000, tevens is er nog steeds enige olielekkage aanwezig.
Volgens de deskundige heb ik pech en heeft het blok nu een kantelende zuiger, heeft niks te maken met de reparatie.
Deze reparatie heeft mij veel geld gekost en heeft de Rover eigenlijk verwoest.
Wat is jullie mening over deze situatie, heb ik echt pech of kan het toch een slechte reparatie geweest zijn.
Alvast bedankt voor de antwoorden,
Groeten,
Jeroen
Motor problemen Rover 45
ik zal zeggen een slechte kop er op gezet.
ratelen is van de klepstoters (hydraulische klepstoters) die leeg lopen met olie en na de start duurt dat even voor ze weer vol gepompt zijn.
olie verbruik komt door de klepseals die olie doorlaten naar de verbrandings kamer.
kantelende zuiger is volgens mijn grote onzin dit gebeurt niet na een nieuwe kop wel na veel KM''s en dat sluipt er stil aan in dus valt niet in een keer op.
door een leek is dit alles niet te testen door de wat ervaren sleutelaar wel.
wanneer heb je het laten doen?
ik zal er anders mee terug gaan en een second opinion laten uitvoeren door EEN ANDER bedrijf.
ratelen is van de klepstoters (hydraulische klepstoters) die leeg lopen met olie en na de start duurt dat even voor ze weer vol gepompt zijn.
olie verbruik komt door de klepseals die olie doorlaten naar de verbrandings kamer.
kantelende zuiger is volgens mijn grote onzin dit gebeurt niet na een nieuwe kop wel na veel KM''s en dat sluipt er stil aan in dus valt niet in een keer op.
door een leek is dit alles niet te testen door de wat ervaren sleutelaar wel.
wanneer heb je het laten doen?
ik zal er anders mee terug gaan en een second opinion laten uitvoeren door EEN ANDER bedrijf.
Een mgb verliest geen olie hij markeert alleen zijn territorium.
-
- MG-R Core
- Berichten: 1647
- Lid geworden op: di jul 03, 2007 6:23 pm
- Woonplaats: Oosterwolde (fr)
Een kantelende zuiger gebeurt meestal bij een lage kilometerstand (te ruime toleranties), maar het is ook mogelijk dat de bussen verdraaid zijn bij het aanbrengen van een nieuwe kitlaag, dan krijg je zoiezo olieverbruik en mogelijk ook een kantelende zuiger.
Wat Roland zegt is ook mogelijk, maar een revisiekop heeft op zijn minst nieuwe klepseals.
Rookt de auto ook blauw bij koude motor?
Rijd anders eens bij ons langs, dan kijk/luister ik even.
Wat Roland zegt is ook mogelijk, maar een revisiekop heeft op zijn minst nieuwe klepseals.
Rookt de auto ook blauw bij koude motor?
Rijd anders eens bij ons langs, dan kijk/luister ik even.
Hallo allemaal,
Bedankt voor reacties, de Rover rookt niet blauw, er is een gereviseerde kop
opgekomen met nieuwe kleppen, zittingen, seals etc.
Ik zelf vind het ook vreemd dat de kantelende zuiger plotseling ontstaat.
Klepstoters maken een ander geluid, een scherpere tik.
Heb altijd met plezier in deze auto gereden maar deze situatie bezorgd me op dit moment grijze haren.
Zal iid binnenkort even ergens langs gaan voor een second opinion.
Gr.
Jeroen
Bedankt voor reacties, de Rover rookt niet blauw, er is een gereviseerde kop
opgekomen met nieuwe kleppen, zittingen, seals etc.
Ik zelf vind het ook vreemd dat de kantelende zuiger plotseling ontstaat.
Klepstoters maken een ander geluid, een scherpere tik.
Heb altijd met plezier in deze auto gereden maar deze situatie bezorgd me op dit moment grijze haren.
Zal iid binnenkort even ergens langs gaan voor een second opinion.
Gr.
Jeroen
- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
Ben benieuwd of er met het aanbrengen van de vloeibare pakking voord e nokasdrager rekening gehouden is met de oliekanalen.
Als die verstopt zijn verklaard dat waarom de klepstoters hard tikken en vanwege de toegenomen oliedruk(de pomp kan het immers lastiger kwijt) ook de grotere olielekkage.
Als die verstopt zijn verklaard dat waarom de klepstoters hard tikken en vanwege de toegenomen oliedruk(de pomp kan het immers lastiger kwijt) ook de grotere olielekkage.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!