turbo defect 45 dti
turbo defect 45 dti
Vandaag raar geluid uit de 45 20 idt en geen vermogen meer nog tot me werk gekomen vanavond naar huis na 500 mtr motor ophol geslagen contact uit, bleef volgas draaien met een heftige rookwolk uit de uitlaat ,stopte na een tijdle hoog toeren draaien vanzelf.
Olie gepeild was oke daarna nogmaals gestart liep weer perfect tot ik een beetje gas gaf ,het ritueel herhaalde zich: ophol, contact uit ,roken en afslaan.
Weer olie peil gecheckt iets lager, weer gestart liep perfect wel roken geen gas gegeven om herhaling te voorkomen en uit gezet.
Conclusie "kapotte turbo.
Morgen naar huis slepen en turbo vervangen .
Ik heb de orginele dti bassisblok vervangen voor een 20 di bassisblok uit een 420 na het breken van de snaar, en alles overgezet van de dti (verstuivers niet) turbo welke nu defect is ( (80.000 km na ombouw 390.000 km totaal )iets hogere druk gegeven.
Van de 20 di heb ik nog de garret turbo leggen past deze op de idt omgebouwde dt en kan ik de druk van deze ook weer verhogen?
bvd reactie groet Fons
Olie gepeild was oke daarna nogmaals gestart liep weer perfect tot ik een beetje gas gaf ,het ritueel herhaalde zich: ophol, contact uit ,roken en afslaan.
Weer olie peil gecheckt iets lager, weer gestart liep perfect wel roken geen gas gegeven om herhaling te voorkomen en uit gezet.
Conclusie "kapotte turbo.
Morgen naar huis slepen en turbo vervangen .
Ik heb de orginele dti bassisblok vervangen voor een 20 di bassisblok uit een 420 na het breken van de snaar, en alles overgezet van de dti (verstuivers niet) turbo welke nu defect is ( (80.000 km na ombouw 390.000 km totaal )iets hogere druk gegeven.
Van de 20 di heb ik nog de garret turbo leggen past deze op de idt omgebouwde dt en kan ik de druk van deze ook weer verhogen?
bvd reactie groet Fons
De oude turbo variant heeft een outlet elleboog die van de turbo af geschroefd kan worden.
de nieuwe variant niet dat is tevens het turbo huis.
je kan wel de downpipe wisselen
goed kijken dan zie je het verschil tussn los en vaste elleboog.
de nieuwe variant niet dat is tevens het turbo huis.
je kan wel de downpipe wisselen
goed kijken dan zie je het verschil tussn los en vaste elleboog.
Een mgb verliest geen olie hij markeert alleen zijn territorium.
Auto vandaag terug gereden , eerst de slang van de intercooler los gehaald en een tijdelijk luchtfilter gemonteerd de wastegate van de turbo open gezet met ijzerdraad , intercooler afgeplugd met houten prop olie bij gevuld en 45km binnendoor naar nhuis gereden .
Eerst stuk een aardige rookpluim uit de uitlaat daarna zonder probleem door kunnen rijden af en toe gestopt om olie peil te checken maar deze bleef goed.
Op terug weg gelijk bij de sloop langs en daar een goede turbo van een dti gehaald voor 100 euro, morgen monteren.
De oorzaak van de defecte turbo zal de 4 ton zijn die er mee gereden is , de turbo van de sloop had maar 2 ton gedraait dus kan nog wel even mee.
Eerst stuk een aardige rookpluim uit de uitlaat daarna zonder probleem door kunnen rijden af en toe gestopt om olie peil te checken maar deze bleef goed.
Op terug weg gelijk bij de sloop langs en daar een goede turbo van een dti gehaald voor 100 euro, morgen monteren.
De oorzaak van de defecte turbo zal de 4 ton zijn die er mee gereden is , de turbo van de sloop had maar 2 ton gedraait dus kan nog wel even mee.
-
- MG-R Core
- Berichten: 1647
- Lid geworden op: di jul 03, 2007 6:23 pm
- Woonplaats: Oosterwolde (fr)
Verkeerde carterdruk kan ontstaan door vervuiling, teveel motorolie, versleten zuigerveren etc. Wanneer er veel olie in het inlaat circuit zit kan de turbo zijn olie waarschijnlijk niet goed kwijt.
controleer in iedergeval altijd de aan en afvoer van olie naar de turbo en maak het in en uitlaat circuit goed schoon.
controleer in iedergeval altijd de aan en afvoer van olie naar de turbo en maak het in en uitlaat circuit goed schoon.