Geen alarmlichten bij openen/sluiten deurslot met sleutel.

414 416 418 420 45
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Sander02
MG-R Freak
Berichten: 700
Lid geworden op: ma mei 10, 2004 11:08 am
Woonplaats: Alphen a/d Rijn

Geen alarmlichten bij openen/sluiten deurslot met sleutel.

Bericht door Sander02 »

Bij het vergrendelen of ontgrendelen van de bestuurdersdeur gaan de lampen niet meer knipperen zodat je weet dat alarm in/uit geschakeld is. Daarnaast doet verlichting middenconsole het al een tijd niet meer. Is daar een overeenkomst? Een bepaalde zekering soms? Heb nog niet gekeken.

Met afstandsbediening kan ik niet testen, die is al jaren defect.
Laatst gewijzigd door Sander02 op di mei 28, 2013 10:44 am, 1 keer totaal gewijzigd.
416SI 1996
Gebruikersavatar
Sander02
MG-R Freak
Berichten: 700
Lid geworden op: ma mei 10, 2004 11:08 am
Woonplaats: Alphen a/d Rijn

Bericht door Sander02 »

Iemand een idee? Zag wel eenmalig richtingwijzers voor knipperen bij openen duren.
416SI 1996
Gebruikersavatar
Johan
MG-R Addict
Berichten: 358
Lid geworden op: di jan 22, 2008 10:56 pm
Woonplaats: Assen

Bericht door Johan »

Dat de auto knippert bij ontgrendelen betekent alleen dat ie daadwerkelijk ontgrendeld. Als de auto dat niet doet bij vergrendeling dan 'ziet' de alarmcomputer een van de inputs niet. Dat zijn 4x deuren, kofferbak, motorkap en de volumetrische sensor. Wordt dus even zoeken wat het is. Kofferbak en motorkap zijn vrij makkelijk te controleren, zet deze een voor een open, vergrendel het slotmechanisme alsof de motorkap op kofferklep dicht is en zet vervolgens de auto op slot. Open nu het betreffende mechanisme. Begint de auto te toeteren dan werkt deze input. Spuit ook alle contacten hier even schoon met een contactspray en controleer de aansluitingen.

Aangezien je je auto op slot zet met de sleutel via de bestuurdersdeur verwacht ik eerder dat het probleem hier ergens zit. Ik kan me van mn eigen 420 herinneren dat er een kabelbreuk zat in de doorvoer van de deur, welke ook dit soort storingen opleverde. Je ziet deze doorvoer als je de duer opendoet, een rubber slang of iets dergelijks. Je kan de deur geheel verwijderen en de rubber slang loshalen (is een stekker) en vervlogens achter beide delen van de connectie alle draden en contacten nalopen. Kans is dat je hier beschadigingen aantreft.
Voor zover ik weet te herinneren zit de daadwerkelijke alarmunit ook in de bestuurdersdeur en kan het zijn dat deze zelf kuren heeft. Ik heb echter geen idee of je dit apparaat ook kan testen en hoe. Daarvoor zal je even moeten zoeken op het forum. Dit soort vergrendelingsproblemen zijn wel eerder langs gekomen.

Je spreekt van een niet werkende consoleverlichting, voor zover ik weet heeft dit geen direct verband met je alarmsysteem dus dit zou een ander 'probleem' zijn. Kijk even naar zekering 19 in de bijrijderskast, deze zou de binnenverlichting beschermen.
Johan
Gebruikersavatar
Sander02
MG-R Freak
Berichten: 700
Lid geworden op: ma mei 10, 2004 11:08 am
Woonplaats: Alphen a/d Rijn

Bericht door Sander02 »

Dank je wel Johan voor de uitgebreide uitleg! Ik ga binnenkort op onderzoek uit.
416SI 1996
Plaats reactie