Problemen met het schakelen. Rover 416 SI 1998.

414 416 418 420 45
Plaats reactie
Matowzki

Problemen met het schakelen. Rover 416 SI 1998.

Bericht door Matowzki »

Ik rij momenteel een Rover 416SI.
Laatst al problemen gehad met de koppeling. Nieuwe koppelings cilinders erin. Bleek de steun ook gescheurd te zijn van de cilinder aan de bak. Deze ook vervangen, alles loopt weer lekker.

Tot begin deze week toen ik instapte. Ik wilde hem in de achteruit schakelen en dit lukte niet. Ik hoorde het geluid van het 'tandenpoetsen' zoals ik dat altijd noem. Net alsof ik de koppeling niet ver genoeg in had gedrukt. Echter de koppeling had ik tot op de bodem in. Als ik hem met licht geweld doortrok ging hij wel in de achteruit. Ik rij dus achteruit, vervolgens wil ik naar de 1 schakelen. Ook niet. 2? Met heel veel pijn en moeite wel en toen maar in de twee opgetrokken. Twee straten verder moest ik weer stoppen en toen ging hij makkelijker van 3 naar 2 en wel in de 1 maar met dezelfde moeite als dat hij eerst in de 2 ging.

Hopelijk is het nog te volgen.
Ik vroeg me dus af waar dit aan ligt en hoe dit verholpen kan worden. Heeft dit weer iets te maken met de druk? Het viel me namelijk ook op dat de koppeling (die eerst erg laat aangreep) opeens extreem vroeg aangreep. Echt 1.5cm en hij had hem al, normaal was het eerder 1,5cm voor het eind.

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is wat dus mijn probleem is.
Hopelijk heeft er iemand snel een oplossing!
Gebruikersavatar
matthias117
MG-R Freak
Berichten: 757
Lid geworden op: za jun 26, 2010 7:51 pm
Woonplaats: waasmunster

Bericht door matthias117 »

mischien niet goed ontlucht?
aangezien ik zie dat je ze net ontlucht hebt zou het mischien kunnen zijn dat er nog ergens lucht in zit?
Matowzki

Bericht door Matowzki »

Dan had ik het toch al veel eerder gemerkt? Ik heb er nu al twee weken en bijna 500km mee gereden..
Gebruikersavatar
matthias117
MG-R Freak
Berichten: 757
Lid geworden op: za jun 26, 2010 7:51 pm
Woonplaats: waasmunster

Bericht door matthias117 »

nou ja mischien door warmte vrijgekomen ofzo?
ik ben zeker geen kenner, ik giste maar wat :oops:
Plaats reactie