startonderbreker rover 416. Hoe code invoeren en welke

414 416 418 420 45
Plaats reactie
houvanrover

startonderbreker rover 416. Hoe code invoeren en welke

Bericht door houvanrover »

Hallo iedereen,

Ik sta in panne met mijn wagen (te amsterdam maar ik ben van Belgie dus Big problem). Ik was 7 dagen op reis en toen ik bij mijn terugkomst de wagen wpu starten ging dat niet omdat de batterij leeg was. IK wou hem met startkabels starten; maar toen sloeg het alarm aan, en daarna niks meeer omdat de startonderbreker in gang was geschoten. Ik heb een kaartje gevonden in mijn rover map met veiligheidsinformatie waarop een sleuteltoegangscode staat (4 cijfers) oook een sleutelnummer (1 letter en 4 cijfers) en ook een VIN nummer. Maar ik heb geen idee hoe ik deze code dien in te voeren. <Ikkocht deze wagen 1 jaar geleden van een verkoper die me twee sleutels gaf maar daar zat geen sleutel bij waar ik op kon klikken og zo. Hopelijk kunt u me raad geven. Groeten
Gebruikersavatar
MARTIN
MG-R Core
Berichten: 9048
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 4:27 pm
Woonplaats: in de loods

Bericht door MARTIN »

:mrgreen: in je instruktie boekje staat dit precies omschreven.
Afbeelding
houvanrover

Bericht door houvanrover »

MARVON schreef::mrgreen: in je instruktie boekje staat dit precies omschreven.
Vond ik nergens iets over terug. Wel staar er dat ik 4 keer op mijn sleutels moet klikken maar ik heb eenvoudige sleutels.
houvanrover

Bericht door houvanrover »

houvanrover schreef: Vond ik nergens iets over terug. Wel staar er dat ik 4 keer op mijn sleutels moet klikken maar ik heb eenvoudige sleutels.
Teruggevonden. Nu moet ik terug naar Amsterdam geraken.
Gebruikersavatar
tomcat.t16
MG-R Core
Berichten: 2443
Lid geworden op: di okt 14, 2008 9:25 pm
Woonplaats: Omgeving Helmond

Bericht door tomcat.t16 »

Heb je de EKA code teruggevonden? Anders kan ik m uitlezen en aanpassen voor je.

Op de volgende pagina vind je hoe de code in te voeren.
http://www.mgf.ultimatemg.com/group2/DI ... /index.htm
Afbeelding˙˙˙ɹǝʌoɹ uɐʌ uǝʌoqǝʇsɹǝpuo
Rover 216 coupe 1993
MG ZT135 2003
VW POLO 1.9D 1997
houvanrover

Bericht door houvanrover »

Ja, ik denk dat ik de code heb. Ik heb een kaartje waarop staat: veiligheids informatie (op beide zeiden, achterkant is info over de radiocode). Op het kaartje staat: sleutel toegangscode 4589 (fictief nummer natuurlijk), een sleutelnummer (r1414,ook fictief nummer behalve de r), een nummer afsluitbare wielmoer (3 cijfers) en een VIN nummer.
houvanrover

Bericht door houvanrover »

Ik ga morgen de trein nemen naar schiphol luchthaven maar van daaruit moet ik nog vier km overbruggen naar de parking. Iemand enig idee hoe ik dat kan doen. Zijn er daar taxi's die deze korte afstand zullen willen doen en wat zou dat kunnen kosten.
En wat is de kans dat het systeem met de eak-code niet werkt?
Ik heb namelijk een platte of lege batterij / accu. Ik neem aan dat ik eerst de jumper aansluit, en dan? ALs ik die aansluit, volg ik dan gewoon de procedure alsof de jumper de batterij vervangt?
Gebruikersavatar
basjebas
MG-R Core
Berichten: 1189
Lid geworden op: wo jul 14, 2010 9:16 pm
Woonplaats: Den Haag
Contacteer:

Bericht door basjebas »

vanaf schiphol kan je een bus nemen naar de parking...

ga er vanuit als je de jumpstarter op de accu aansluit dat hij de code gewoon moet pakken..
Groet, Bas
Gebruikersavatar
tomcat.t16
MG-R Core
Berichten: 2443
Lid geworden op: di okt 14, 2008 9:25 pm
Woonplaats: Omgeving Helmond

Bericht door tomcat.t16 »

Of vraag of iemand je auto wil overstarten. Ja, hij pakt de EKA code waarschijnlijk wel meteen...
Afbeelding˙˙˙ɹǝʌoɹ uɐʌ uǝʌoqǝʇsɹǝpuo
Rover 216 coupe 1993
MG ZT135 2003
VW POLO 1.9D 1997
houvanrover

Bericht door houvanrover »

Superblij, het is in één keer gelukt.
Bedankt iedereen voor de goede raad.

Waar kan ik nu eigenlijk nog dat zendertje kopen van de cv? Dat heb ik er namelijk niet bijgekregen toen ik de wagen tweedehands kocht.
Gebruikersavatar
bam
MG-R Core
Berichten: 5974
Lid geworden op: vr dec 20, 2002 8:36 pm
Woonplaats: Almere-Buiten

Bericht door bam »

Probeer van Noort eens (zie de advertentie onderaan de pagina)

Jaguar XE
MG ZS 120 MKII
Gebruikersavatar
tomcat.t16
MG-R Core
Berichten: 2443
Lid geworden op: di okt 14, 2008 9:25 pm
Woonplaats: Omgeving Helmond

Bericht door tomcat.t16 »

Bij mij
Afbeelding˙˙˙ɹǝʌoɹ uɐʌ uǝʌoqǝʇsɹǝpuo
Rover 216 coupe 1993
MG ZT135 2003
VW POLO 1.9D 1997
Gebruikersavatar
tomcat.t16
MG-R Core
Berichten: 2443
Lid geworden op: di okt 14, 2008 9:25 pm
Woonplaats: Omgeving Helmond

Handzender

Bericht door tomcat.t16 »

Hallo!

Ik heb handzenders te koop... ook speciale klapsleutels van Rover met ingebouwde handzender. Ik kan ze inleren en tevens diagnose uitvoeren op je auto.
Ook kan ik de EKA code veranderen in een code die voor jou makkelijk te onthouden is.

Groetjes Peter
Afbeelding˙˙˙ɹǝʌoɹ uɐʌ uǝʌoqǝʇsɹǝpuo
Rover 216 coupe 1993
MG ZT135 2003
VW POLO 1.9D 1997
houvanrover

Re: Handzender

Bericht door houvanrover »

peter.evers schreef:Hallo!

Ik heb handzenders te koop... ook speciale klapsleutels van Rover met ingebouwde handzender. Ik kan ze inleren en tevens diagnose uitvoeren op je auto.
Ook kan ik de EKA code veranderen in een code die voor jou makkelijk te onthouden is.

Groetjes Peter
Hoe gaat dat dan in zijn werk? Moet ik dan met mijn wagen tot bij jou komen? En wat kost dat allemaal?
Trouwens iemand een idee waar ik mijn wagen eens deftig kan laten onderhouden? In mijn buurt zijn de meeste garagisten niet echt vertrouwd met Rover.
Gebruikersavatar
tomcat.t16
MG-R Core
Berichten: 2443
Lid geworden op: di okt 14, 2008 9:25 pm
Woonplaats: Omgeving Helmond

Bericht door tomcat.t16 »

Ik heb je een persoonlijk bericht gestuurd. Het kan per post, maar als je hier komt dan is het makkelijker.
Afbeelding˙˙˙ɹǝʌoɹ uɐʌ uǝʌoqǝʇsɹǝpuo
Rover 216 coupe 1993
MG ZT135 2003
VW POLO 1.9D 1997
Plaats reactie