Startonderbreker/afstandbediening

414 416 418 420 45
DVN

Startonderbreker/afstandbediening

Bericht door DVN »

Een raar iets, wij hebben 1 autosleutel met een los kastje/afstandbediening, daar start de auto op, en de cv werkt. De 2 reservesleutels met allebei een kastje, daar was de batterij van leeg, vervangen, in de auto gaan zitten, en de vergrendelknop minimaal 4 keer ingedrukt, van beide, dan zou hij het moeten doen volgens het instructieboekje, maar nee hoor, helemaal niks. Hoe kan ik deze werkend krijgen??
JB45
MG-R Freak
Berichten: 818
Lid geworden op: wo apr 18, 2012 7:58 pm
Woonplaats: 's Gravenhage

Bericht door JB45 »

Had je de wagen ook op contact?
mvg, John
DVN

Bericht door DVN »

Ja de sleutel erin, er brand een rood lampje in het dashboard, bij de goede sleutel gaat dit direct uit en starten maar, bij de twee andere sleutels blijft dat branden en wil ik starten klinkt er een soort alarmsignaal.
JB45
MG-R Freak
Berichten: 818
Lid geworden op: wo apr 18, 2012 7:58 pm
Woonplaats: 's Gravenhage

Bericht door JB45 »

Arjen van Diagnose Service Noord heeft het voor mij gedaan, hij had de wagen ook aan de computer hangen tijdens het inleren.
Wellicht dat dat meespeelt?

Maar je zegt een soort alarmsignaal. Het alarm is zover ik weet op de hoorn/toeter aangesloten. Bedoel je dit?
mvg, John
DVN

Bericht door DVN »

Een soort vergeten verlichting signaal, maar dan uitgebreider!
Gebruikersavatar
roland
MG-R Core
Berichten: 1799
Lid geworden op: zo nov 14, 2010 3:25 pm
Woonplaats: Berghem

Bericht door roland »

de startblokkering maakt een alarm geluidje

http://www.youtube.com/watch?v=4l33yUsr5Cw
Een mgb verliest geen olie hij markeert alleen zijn territorium.
DVN

Bericht door DVN »

Dat is ie :D
JB45
MG-R Freak
Berichten: 818
Lid geworden op: wo apr 18, 2012 7:58 pm
Woonplaats: 's Gravenhage

Bericht door JB45 »

Maar de kastjes werken ook nog niet, neem ik aan?
mvg, John
DVN

Bericht door DVN »

Ondanks de nieuw geplaatste batterij, helemaal niks. Ik heb het instructieboekje gelezen, en daar staat in dat ik in de auto minimaal 4 x op de vergrendelknop moet drukken, en dan is hij ingeleerd, maar niet heus.
JB45
MG-R Freak
Berichten: 818
Lid geworden op: wo apr 18, 2012 7:58 pm
Woonplaats: 's Gravenhage

Bericht door JB45 »

Wat jij aangeeft met dat alarmsignaal staat beschreven in het instructieboekje op blz. 9 (bij mij, dat is twee bladzijden voor waar beschreven wordt hoe je de kastjes inleest) Je moet dus de het kastje aan de sleutelring hebben hangen, zodat je de wagen zonder problemen kunt starten.

Over het inleren van de kastjes:
Er staat minstens 4 keer. Wat ik weet is dat je door moet blijven drukken op de vergrendelknop totdat je eenmalig de claxon hoort. Dan is het ingeleerd.
Je hebt daarbij de wagen op contact.
mvg, John
DVN

Bericht door DVN »

Constant drukken?
JB45
MG-R Freak
Berichten: 818
Lid geworden op: wo apr 18, 2012 7:58 pm
Woonplaats: 's Gravenhage

Bericht door JB45 »

Niet ingedrukt houden, maar elke keer het knopje indrukken. Totdat je de claxon even hoort.
mvg, John
DVN

Bericht door DVN »

Sleutel op contact, hetzelfde signaal als op het youtube filmpje hoor je, blijf herhaalde malen tot wel 40 keer toe op het vergendel knopje drukken, bij beide sleutels geen positief resultaat :?:
JB45
MG-R Freak
Berichten: 818
Lid geworden op: wo apr 18, 2012 7:58 pm
Woonplaats: 's Gravenhage

Bericht door JB45 »

Dan weet ik het helaas ook niet meer.
Wellicht dat je één kastje tegen de sleutel kunt houden wanneer je de wagen op contact zet en dan het andere kastje proberen in te leren en dan vise versa.

Maar misschien is het verstandiger om verdere frustraties (als die er zijn ;) ) te voorkomen en via een PB contact op te nemen met Arjen.
Hij heeft het destijds bij mijn R45 gedaan, waarvan ik dus het één en ander afgekeken heb.
mvg, John
arjen
MG-R Core
Berichten: 1647
Lid geworden op: di jul 03, 2007 6:23 pm
Woonplaats: Oosterwolde (fr)

Bericht door arjen »

Waarschijnlijk zijn je afstandsbedieningen defect of werken ze al lange tijd niet meer waardoor het nodig is om na het vervangen van de batterijen de zenders met een computer aan te programmeren.

In jou geval zouden moet dat alarm bliepje bij op contact er gewoon af gaan na enkele keren drukken.
Dat claxonsignaal bij het opnieuw aanleren krijg je alleen wanneer je ze met de computer programmeert.
DVN

Bericht door DVN »

Hmmm, oke, waar kan ik terecht, woon in Eindhoven?!
Plaats reactie