Dat kan inderdaad al zo zijn, de kenners weten het verschil aan te geven. Bij de nieuwe koppakking zou volgens mij ergens een lipje van de koppakking uitsteken...
Rover 214SI
Rover 220 Coupe Turbo
MG ZS 1.8 TURBO!!!
Steven Rover schreef:Een prachtig Rover k-series motor! Super motoren als de koppakking eenmaal is vervangen door een verbeterde versie die er dan standaard in komt
Een 416 is toch niet altijd de K-serie???
Ik meen me te herinneren dat een 416 automaat altijd een Honda motor is. Klopt dat, of zwets ik weer eens in de lucht???
My MG-Rover history:
Rover 75 2.0 CDT Business Edition - bj. 2000 - Midnight Blue (JQW)
Rover 75 Tourer 2.0 CDT Sterling - bj. 2003 - British Racing Green (HFF)
Rover 75 1.8 Classic - bj. 2002 - Midnight Blue (JQW)
MG TF 135 - bj. 2002 - Antracite (LQW)
MG ZT 190 2,5 v6 - bj. 2002 - Raven Black (PMF)
De combi met de automaat kan wel eens kloppen, maar ga je kijken naar een Rover 45 met automaat dan is het ook gewoon een 1.8 k-series blok dus weet niet zeker hoe dit zit met een Rover 400 van bj 2000 eerlijk gezegt. Maar aangezien de meeste Rover 400's toch handgeschakeld zijn ging ik er gewoon vanuit dat er een k-series in zou moeten liggen
V6 blokken hebben er (lekke koppakking) zeker veel minder tot geen last van, die liggen natuurlijk ook alleen in de nieuwere modellen, niet in de 400 serie
Rover 214SI
Rover 220 Coupe Turbo
MG ZS 1.8 TURBO!!!
Klopt. De 416 modellen met een automaat hebben een D serie in het vooronder.
De oudere 416 modellen ( de wedge, zech maar het zelfde als de coupe ) hebben ook een D serie.
De rest heeft gewoon een k serie