Ervaringen met de 416Si: Vakantie in Frankrijk

414 416 418 420 45
Gebruikersavatar
dolomite1850
MG-R Regular
Berichten: 74
Lid geworden op: za apr 07, 2012 2:47 pm
Woonplaats:
Locatie: Gemert
Contacteer:

Bericht door dolomite1850 »

Thanks all! Ondanks de pech is het toch wel weer erg leuk om engels te rijden. Met mijn vorige Rovers (216SE en 414SI) heb ik niet zo veel pech gehad, maar ik hoop dat ik nu even klaar ben.
Ik heb vandaag meteen maar even doorgepakt met de montage van spatlappen voor, oplappen van de ongespoten kunststof delen en het monteren van winddeflectors. Over dat laatste heb ik een vraag: zitten die met een beetje lijm of dubbelzijdige tape vast aan het raamrubber? Vooral die in de achterdeuren hebben zoiets nodig, maar wat is het beste?
Gebruikersavatar
basjebas
MG-R Core
Berichten: 1189
Lid geworden op: wo jul 14, 2010 9:16 pm
Woonplaats: Den Haag
Contacteer:

Bericht door basjebas »

bij mij op mn 400 zaten ze vast met dubbelzijdig tape...
Groet, Bas
Gebruikersavatar
dolomite1850
MG-R Regular
Berichten: 74
Lid geworden op: za apr 07, 2012 2:47 pm
Woonplaats:
Locatie: Gemert
Contacteer:

Bericht door dolomite1850 »

Afgelopen zondag terug gekomen uit Frankrijk. We hadden een leuk huisje in de Morvan. Met vier personen en een volle aanhanger had de Rover soms wat moeite met hellingen. Dat was met mijn vorige auto (Saab 9000) wel anders.
Maar verder heeft de Rover zich uitstekend gedragen. Een gemiddeld verbruik van 1:12,5 is ook niet bepaald verkeerd! De pokdalige binnenwegen waren niet altijd een pretje, maar dat ging ook allemaal zonder protest. Enige opvallende ding: rammelende deurknopjes....
Wat wel vreemd is: gisteren ging ik de auto wassen en toen ik daarna naar huis reed, brandde ineens het rode lampje van de remmen. Dat had ik onderweg vanuit Frankrijk niet. Thuis bleek het remvloeistofniveau onder MIN te staan. Zouden die bergen zo veel remvoering hebben gevreten? Dan had het lampje al eerder moeten gaan branden. Vandaag eens naar kijken.
Ondanks dat de Rover in de bergen niet veel vermogen over heeft, is het toch erg leuk sturen. Vooral de D944, van Chateau Chinon naar Lormes, was een feest (misschien wat minder voor de passagiers).
Een paar foto's:

Tijdens een tussenstop op de heenreis, net voorbij Dijon

Afbeelding

Een erg leuke Austin, zomaar in het wild

Afbeelding

Mooie natuur!

Afbeelding
Plaats reactie