Kunststof-lassen of toch een andere bumper?

414 416 418 420 45
JB45
MG-R Freak
Berichten: 818
Lid geworden op: wo apr 18, 2012 7:58 pm
Woonplaats: 's Gravenhage

Kunststof-lassen of toch een andere bumper?

Bericht door JB45 »

Ik heb mijn R45 gekocht met een scheur in de voorbumper (extra optie... :mrgreen: )
Nu zit ik te twijfelen wat het meest voordelige is om dit op te lossen.
Ik heb gehoord dat je tegenwoordig kunststof ook kunt lassen, maar hoor daar ook weer negatieve verhalen over dat het na een paar jaar weer losscheurt e.d. En ik weet niet wat dan de kosten zijn natuurlijk.
Andere optie is een andere bumper plaatsen, alleen is me opgevallen dat van deze kleur per definitie weinig plaatwerk onderdelen zijn.
Op de sloop bij ons in de buurt (emmeloord) staan geen R45, en als ze er staan dan is het zonder voorbumper... :|

Daarnaast is het rooster wat in de bumper zit niet origineel. Het is soort kippengaas ofzo. Die roosters zijn nogal duur heb ik begrepen. Iets van €150 excl. btw.

Ik heb een poosje terug bij een groot autoschade herstelbedrijf een offerte laten maken voor de voor- en achterbumper restylen. Dat zou neerkomen op 800€ excl. btw. (zonder dat rooster). Dat is mij een beetje teveel van het goede.

Misschien hebben jullie een idee hoe ik dit op een voordelige manier kan oplossen?
Een paar foto's van de schade:
Afbeelding
Afbeelding
En achteraan heeft men een paaltje niet gezien ofzo, terwijl er wel PDC in zit.
Afbeelding
Afbeelding
mvg, John
Gebruikersavatar
roland
MG-R Core
Berichten: 1799
Lid geworden op: zo nov 14, 2010 3:25 pm
Woonplaats: Berghem

Bericht door roland »

even verder zoeken wandt zo iets lassen en dan weer spuiten is niet rendabel. zoek er een in kleur dan maar iets langer :roll:

800 euro ex :shock: ik vraag me af wat van spuiters jullie hier hebben.
voor mijn koste het 1000-1100 euro VOOR de neus (2x voor scherm + voor bumper+motorkap)en dan +1x achter zij scherm + koffer klep scharnieren wat ik gedaan heb.

ik weet niet wat de bumpert van kunststof is :?:
ik kan wel polyprop lassen.

Afbeelding
Een mgb verliest geen olie hij markeert alleen zijn territorium.
Mitchell

Bericht door Mitchell »

Zelfde probleem gehad, voorbumper was gescheurd na een betasting met een trekhaak van de auto voor me. :(

Heb op de sloop gezocht en voor 70€ een bumper gevonden in mijn auto kleur. Was even zoeken, maar deze heeft niks geen gekke dingen.

Goedkoper gaat je niet lukken denk?
JB45
MG-R Freak
Berichten: 818
Lid geworden op: wo apr 18, 2012 7:58 pm
Woonplaats: 's Gravenhage

Bericht door JB45 »

Oké, dus toch voor een andere bumper in dat geval.
Waar zou ik dan nog een sloop kunnen vinden waar nog Rovers staan? In Emmeloord bij GAOS staan alleen 200 en 400 modellen. De enige MG die ze daar hebben is een wagen uit 1972... :shock:
mvg, John
Gebruikersavatar
basjebas
MG-R Core
Berichten: 1189
Lid geworden op: wo jul 14, 2010 9:16 pm
Woonplaats: Den Haag
Contacteer:

Bericht door basjebas »

misschien dat van noort nog iets heeft?? en anders kan je altijd via http://www.onderdelenlijn.nl/ proberen...
Groet, Bas
Mitchell

Bericht door Mitchell »

zoek op marktplaats, ik ben zelf naar Friesland gereden om hem op te halen.
Evt, kun je op onderdelenzoeker een request plaatsen.
JD
MG-R Core
Berichten: 5082
Lid geworden op: di okt 07, 2008 6:23 pm
Woonplaats: Gelderland

Bericht door JD »

roland schreef:
ik weet niet wat de bumpert van kunststof is :?:
ik kan wel polyprop lassen.
denk dat het abs is, kun je zo ongeveer net zo lassen als polypropyleen, alleen heb je even ander lasdraad nodig.

Maar laten lassen kost je ook zo minimaal €50,- plus dat het een vrij grote bars is en hij op te duur weer opnieuw kan gaan scheuren.
andere bumper lijkt me het beste.

Denk dat een andere bumper + spuiten voor en achter bij een beunhaas voor zo'n €550,- wel moet lukken.
Rover 25 vi 2001

Afbeelding
Gebruikersavatar
Mr, B
MG-R Core
Berichten: 351
Lid geworden op: di jan 25, 2011 10:57 pm
Woonplaats:
Locatie: culemborg

Bericht door Mr, B »

ik werk zelf bij een schade bedrijf, voor allen spuiten word ongeveer €200 per deel gevraagd.
scheur repareren is geen punt, je kunt het met speciale nietjes laten doen(nietjes worden in de bumper gesmolten)
daar kan je dan nog met lijm over (2k lijm sterk maar toch flexibel) of je kan het met kunststof lassen doen.
gas is alles remmen is angst
p@p@zs
MG-R Core
Berichten: 7163
Lid geworden op: vr jun 26, 2009 5:28 am
Woonplaats: Barneveld

Bericht door p@p@zs »

Dr stond tot voor kort een witte 45 voor onderdelen op MP.
Voor de voorbuper vroeg tie 100 euro meen ik.

Het 'kippengaas' is bij mijn weten voor de 45 origineel, bij de ZS is het standaard, je zou een ZS grille (Mk1) op moeten snorren, dan heb je onder en boven hetzelfde gaas. De neus van de ZS is ook wat 'venijniger' tov de 45.
Bij demontage van je bumper, voorzichtig met de mistlampen, daar is erg moeilijk aan te komen!!
In Bruinisse staat een schade ZS met een kofferspoiler(tje), en als je dan toch bezig bent ;)..
JB45
MG-R Freak
Berichten: 818
Lid geworden op: wo apr 18, 2012 7:58 pm
Woonplaats: 's Gravenhage

Bericht door JB45 »

Dat kippengaas wat ik er in het zitten is heus niet origineel. Dat ziet er net ietsje anders uit, maar ach, voor mij maakt het niet zo heel veel verschil.
Als ik m'n bumper vervang en er zit geen rooster bij, dan spuit ik dit gaas gewoon matzwart.
mvg, John
p@p@zs
MG-R Core
Berichten: 7163
Lid geworden op: vr jun 26, 2009 5:28 am
Woonplaats: Barneveld

Bericht door p@p@zs »

Alle MG's hebben dat gaas wel, dus dat is origineel.
Hoe het dan precies bij jouw 45 weet ik niet, maar feit is wel dat dat stuk bij jou voor de 45/ZS is
Gebruikersavatar
MARTIN
MG-R Core
Berichten: 9049
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 4:27 pm
Woonplaats: in de loods

Bericht door MARTIN »

:mrgreen: bij de 45 V6 is rvs gaas standaard , bij de 1.6 en 1.8 was het matzwart ijzergaas.
Afbeelding
JB45
MG-R Freak
Berichten: 818
Lid geworden op: wo apr 18, 2012 7:58 pm
Woonplaats: 's Gravenhage

Bericht door JB45 »

Oeps, ik heb me verkeken.
Ik dacht te hebben gezien dat het gaas een iets andere structuur had dan wat ik erin heb zitten, maar een aantal andere V6 voorbumpers gezien te hebben blijkt het toch hetzelfde te zijn.
Dus Nathan, je hebt gelijk, ik zit er naast. :fiew:
mvg, John
p@p@zs
MG-R Core
Berichten: 7163
Lid geworden op: vr jun 26, 2009 5:28 am
Woonplaats: Barneveld

Bericht door p@p@zs »

Geeft niet, ik begon zelf intussen ook te twijfelen.
Weet ik nu ook dat het alleen bij de V6 is ;)
Gebruikersavatar
Robert-220TC
MG-R Freak
Berichten: 1618
Lid geworden op: za nov 30, 2002 1:13 am
Woonplaats: rijswijk(zh)(réswék)
Contacteer:

Bericht door Robert-220TC »

en al wat wijzer????

Wil wel ff mededelen datg er wel makkelijk wordt gelult van dat spuitwwerk duur is de meeste weten niet wat er allemaal voor handelingen moeten worden vericht iom het weer tot een optimaal resultaat te krijgen en 4 jaar garantie te geven..


Btw wij lassen nu kunststof met stiksto van LAsCare dat gaat ook perfect en zo niet lijmen met nietjes wat heir gemeld werdt...
JB45
MG-R Freak
Berichten: 818
Lid geworden op: wo apr 18, 2012 7:58 pm
Woonplaats: 's Gravenhage

Bericht door JB45 »

Ik heb me er verder nog niet echt in verdiept vanwege persoonlijke omstandigheden.
Ik ben van plan om in de toekomst (kan binnenkort zijn, maar ook iets langer duren) bezig te gaan om het zelf op te lossen. De delen van de scheur sluiten goed op elkaar aan, dus wil het zelf nog gaan proberen met twee-componenten. Veel te verliezen heb ik toch niet.
Spuitwerk kan ik zelf wel dat is het probleem niet. Alleen heb niet veel ervaring met het herstellen van scheuren in kunststof. Leuke uitdaging. :mrgreen:
mvg, John
Plaats reactie