zekering 416 SI 1998

414 416 418 420 45
Lauretta

zekering 416 SI 1998

Bericht door Lauretta »

Help ik heb mijn radio uit mijn oude 214 gehaald en wilde hem in gaan bouwen in de 416. Nu blijkt in de 416 niet zoveel ruimte achter voor de bedrading. Waarschijnlijk heb ik iets te ver naar achteren gedrukt. Gevolg geen spanning meer. Misschien is er ook wel een zekering stuk, want mijn klokje lijkt het ook niet meer te doen. Welke zekering kan het zijn? Ik namelijk geen instructieboekje bij de auto
Wie kan me helpen?
CRualA

Bericht door CRualA »

heb idd ook problemen gehad bij het monteren van men radio,
maar links onder je stuur heb je een minikastje,dat je kan openen,waarschijnllijk ligt er dat al uit want anders kan je niet aan je zekeringen,maar aan de achterkant van dat klepje(dat je dus kan opendoen voor iets in te steken) steekt een plastiek stukje waar opstaat welke zekering voor wat dient

hopelijk ben je met mijn rare uitleg iets :lol:
Dennis

Bericht door Dennis »

Je klokje wordt verlicht door een lampje, wat boven je radiocompartiment zit. Het kan ook zijn dat je het lampje naar de filistijnen hebt gedrukt door je radiokabels naar boven te drukken, om zo de radio erin te schuiven.....daardoor is dat lampje (denk ik) bij mij ook kapot gegaan (2x)....
Helaas zit de radio er nog steeds niet helemaal goed in bij mij... :(
Lauretta

Bericht door Lauretta »

Ik vond ook nog in de opening waar de radio in komt een kabeltje met daaraan een (contra)stekkertje en een apart draadje daarnaast waar een labeltje aan zit met battery. Waar zou dit voor dienen? Is dit soms voor een carkit of zo? In ieder geval ik denk dat mijn radio ook naar de filistijnen is want ik krijg er geen spanning meer op. Als ik een oude radio aansluit op de stekker doet ie het wel. Ik moet nog maar even zien.
Mista T
MG-R Core
Berichten: 2526
Lid geworden op: do dec 19, 2002 12:36 pm
Woonplaats: Nieuwegein
Locatie: NIEUWEGEIN

Bericht door Mista T »

Zit er een zekering op de radio, al dat zo is, dan heb je kans dat deze gesprongen is???


Normaal gesproken zit er toch een ISO stekker op de radio??? Dus zo'n 4 kant blokje dat precies in de achterkant van je radio past??
To catch me, you gotta be fast...
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!

DAMN! You must be kidding!

filmpjes op: http://www.youtube.com/rover623Gsi
Dennis

Bericht door Dennis »

draadje "battery" is wellicht een draadje wat van de accu af komt, wat er voor zorgt dat je radio instellingen bewaard blijven?
Maar zoals Mista T al zegt....vaak heb je wel ISO stekkers :?

Effe een vraagje: zit in de 416 ook een plastic "omhulsel" wat het radio compartiment afschermt van de rest van de rommel achter het dashboard?
Dit compartiment heeft 2 kleine gaatjes achterin (waar ze hadden gedacht dat je de stekkers doorheen kon proppen wellicht?)
Bij mijn 45 is dit wel het geval, en ik krijg met geen mogelijkheid de radio er helemaal in...hoe hebben jullie dit opgelost?
Brutus

radio

Bericht door Brutus »

Hey,
Het probleem met de radio er in te krijgen heb ik gehad..
de opening die erin zit is veel te klein voor al die draden..
heb er ook nog een draad van de cd-wisselaar in dat maakt het feest compleet..
ik heb hem er dus niet zover ingekregen dat hij in de blokkering valt en er dus zo uit kan.. wel handig voor iemand die een radio wil maar er geen wil kopen..
hebben ze in engeland kleinere radio's ofzo?
als iemand hier een oplossing voor weet zet het er ff op ok..

thanks
Gebruikersavatar
MGPete
MG-R Freak
Berichten: 1970
Lid geworden op: ma aug 18, 2003 11:29 am
Woonplaats: Scheveningen
Contacteer:

Bericht door MGPete »

:? Probleem had ik ook met me Civic..
Het rare is dat ik dat niet heb met me ZS, hoewel de consoles nagenoeg gelijk zijn.

C Ya
Pete
AfbeeldingAfbeelding
2005 MG ZS160VVC (aka Gimz)
1973 MG BGT (aka Maddy aka "The Lady")
Dennis

Bericht door Dennis »

Da's wel vreemd :?
Ik denk dus dat ik hetzelfde probleem heb als Brutus..

Zit in de MG ZS ook zo'n "bak" waar je het metalen framepje in klemt, en welke zorgt voor een apart "compartiment" ten opzichte van de rest van de ruimte achter het dashboard (of moet ik zeggen "voor het dashboard")?
Lauretta

klokje en radio

Bericht door Lauretta »

Ik heb het klokje even uit het dashboard geklikt. Als nu het contact aan zet zie ik wel verlichting in het klokje. Alleen de tijd verschijnt niet. Ik zou het niet meer weten. De radio heb ik vermoedelijk om zeep geholpen want een oude radio doet het wel. Trouwens de zekering in de nieuwe is nog wel in tact. Dit is een glaszekering in de draad. Iemand nog ideeen
Mista T
MG-R Core
Berichten: 2526
Lid geworden op: do dec 19, 2002 12:36 pm
Woonplaats: Nieuwegein
Locatie: NIEUWEGEIN

Bericht door Mista T »

@ lauretta,
heb je de antennen wel in de radio zitten, want ik heb weleens meegemaakt dat ik een tijdje aan het zoeken was waarom m nradio het niet deed, toen ik de antenne erin deed, sprong die in 1 keer aan, Was wel 45 min later :wall:
To catch me, you gotta be fast...
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!

DAMN! You must be kidding!

filmpjes op: http://www.youtube.com/rover623Gsi
Lauretta

radio

Bericht door Lauretta »

Neen ook al heb ik de antenne er in dan doet hij het nog niet. Zou het niet een zekering kunnen zijn. Ik heb helaas geen boekje bij mijn rover. Welke zekering (hoeveel amp) zou het kunnen zijn?Is er niet toevallig één zekering waar toevallig en de radio en het klokje op zitten?
Mista T
MG-R Core
Berichten: 2526
Lid geworden op: do dec 19, 2002 12:36 pm
Woonplaats: Nieuwegein
Locatie: NIEUWEGEIN

Re: radio

Bericht door Mista T »

Lauretta schreef: Welke zekering (hoeveel amp) zou het kunnen zijn?Is er niet toevallig één zekering waar toevallig en de radio en het klokje op zitten?
Ja...... volgens mij wel... Ben alleen FF mn CD-ROM kwijt, anders had ik het uitgzocht, maar dacht dat het een 10 Ampere zekering was, in de 200 zekering 7 ofzo.... Maar achterop de klep van de zekeringkast staan toch ook de zekeringnummers?? ANder moet je FF onder de motorkap kijken, dat er misschien eentje daar is gesprongen..
To catch me, you gotta be fast...
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!

DAMN! You must be kidding!

filmpjes op: http://www.youtube.com/rover623Gsi
Lauretta

klokje

Bericht door Lauretta »

Toch raar: in het klokje steekt een stekkertje waarin 4 draadjes. Ik vermoed dat 2 daarvan voor de verlichting zijn en de andere 2 voor de tijd. Ik heb wel verlichting in het klokje maar geen tijd. Ik zal toch maar even in het kastje onder de motorkap gaan kijken.
FCU

Bericht door FCU »

Lauretta mia, bimba adorata,
la serenata la canta pappa',
cara Lauretta vieni in Lambretta,
che questa sera ti voglio baciar'

Is een liedje waarin aan moet denken bij jouw naam. Gaat over Lauretta die bij d'r vader achter op z'n Lambretta zit.

Slaat eigenlijk nergens op. :roll:
Gebruikersavatar
Striker
MG-R Freak
Berichten: 4729
Lid geworden op: ma feb 24, 2003 1:49 am
Woonplaats:
Locatie: Dordrecht

Bericht door Striker »

FCU schreef:Slaat eigenlijk nergens op. :roll:
Goed dat je 't zelf zegt :rofl:.
Afbeelding

Wil je weten hoe je een afbeelding in je post plaatst?? Lees dan hier!!
Plaats reactie