cruise control bedrading

Plaats reactie
mixtuurorgel
MG-R Freak
Berichten: 747
Lid geworden op: do okt 11, 2007 9:11 am
Woonplaats: Deinum

cruise control bedrading

Bericht door mixtuurorgel »

Nadat mijn 100th anniversery Rover 75, door een aanvaring met een trekker met grasmaaier na de sloop is gegaan, heb ik maar besloten nog een V6 aan te schaffen, die soort heb ik nog niet gehad.
Het is een ZT met van alles en nog wat, traction control, open dak , verwarmde stoelen maar tot mijn verbazing geen cruise control .
Mijn huidige leenauto heeft dat ook niet, vind ik vervelend wanneer je dat gewend bent.
Bij het plaatsen van de standkachel in een vorige ZT was de bedrading er wel, geen kachel. Weet iemand of de bedrading van een cruise control al wel aanwezig is of moet alles worden aangeschaft?
zwelgje
MG-R Addict
Berichten: 248
Lid geworden op: vr nov 05, 2010 7:13 pm
Woonplaats: België

Re: cruise control bedrading

Bericht door zwelgje »

Cruise control op de benzines is een volledig apart systeem, zelfs het gasklephuis is anders met een extra gasklep....
Dus of alles nodig van een KV6-sloper, inclusief bedrading, stuurbediening, sensoren, etc, of misschien is er een aftermarket kit die het net zo goed doet en makkelijker te installeren is. Beide oplossingen nooit zelf nodig gehad, misschien is er hier iemand die er ervaring mee heeft. Anders is de Engelse website handig, daar hebben ze meestal alles al uitgeprobeerd.

Rob
75 KV6 2.5 automaat, 3 x 75 CDT (2 schakel, 1 automaat), 620i, SD1 2300S, P6 2000SC, TVR 350i, ex-75 CDTi,ex 416Si
Wenslijst: P5B coupé en een grote schuur
Gebruikersavatar
MARTIN
MG-R Core
Berichten: 9046
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 4:27 pm
Woonplaats: in de loods

Re: cruise control bedrading

Bericht door MARTIN »

Het mooiste is natuurlijk De originele.
Maar achteraf inbouw van webasto en John gold doen het prima.
Afbeelding
KeesB
MG-R Newbie
Berichten: 15
Lid geworden op: di aug 06, 2019 8:44 pm
Woonplaats: Deil

Re: cruise control bedrading

Bericht door KeesB »

In mijn 75 zit ook een aftermarket cruise control, werkt prima :drive:
mixtuurorgel
MG-R Freak
Berichten: 747
Lid geworden op: do okt 11, 2007 9:11 am
Woonplaats: Deinum

Re: cruise control bedrading

Bericht door mixtuurorgel »

De '75 100th anniversery was in mijn beleving de mooiste en meest luxe MG-Rover die ik heb gehad. Vanaf 2001 heb ik op 1 "Audi jaar"na alleen MG-Rover gereden.
Het wrak, zoals de verzekering er over spreekt, moet nu nog wat geld opbrengen zodat ik weer wat anders kan kopen. De MG-Rover's die nu op het internet staan brengen me niet in verleiding er weer 1 te kopen, de laatste was een waardige afsluiting van mijn Rover- gekte.Het is wel een vreemde gewaarwording dat je bij het zoeken alleen maar kijkt of je een auto mooi of lelijk vindt, wanneer ik vroeger bij een dealer kwam, Damen en Kroes , Rovee Veenis of Hofstee kon je zo half in katzwijm vallen van al dat moois.
Tegenwoordig heeft Terpstra in Kollum nog een aantal mooie bolides staan volgens zijn zeggen onverkoopbaar.
Ik denk dat ik nu voor Volvo ga, niet de nieuwste. Eerst maar eens afwachten wat het "wrak" nog opbrengt .
Gebruikersavatar
MARTIN
MG-R Core
Berichten: 9046
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 4:27 pm
Woonplaats: in de loods

Re: cruise control bedrading

Bericht door MARTIN »

:VerySad:
Afbeelding
Pim
MG-R Addict
Berichten: 496
Lid geworden op: ma apr 27, 2009 6:27 am
Woonplaats: Heiloo

Re: cruise control bedrading

Bericht door Pim »

Rover 75 Tourer CDTi Club - 615.000 km 1/09/2023
Rover Streetwise 1.8 CVT - 99.000 km 1/09/2023
mixtuurorgel
MG-R Freak
Berichten: 747
Lid geworden op: do okt 11, 2007 9:11 am
Woonplaats: Deinum

Re: cruise control bedrading

Bericht door mixtuurorgel »

:twisted: Prachtige auto, ben van mijn geloof gevallen en heb een Volvo S80 gekocht. Verstand heb ik dit keer voor emotie laten gaan :VerySad:
Gebruikersavatar
MARTIN
MG-R Core
Berichten: 9046
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 4:27 pm
Woonplaats: in de loods

Re: cruise control bedrading

Bericht door MARTIN »

S80 is ook leuk.
Maar ik begrijp dat je ook nog een ZT heb, dus kan je nog steeds genieten.
Afbeelding
rofan
MG-R Addict
Berichten: 265
Lid geworden op: do jan 18, 2018 9:20 pm
Woonplaats: Almere

Re: cruise control bedrading

Bericht door rofan »

ik heb mijn huidige 75 bij van leeuwen automobielen gekocht en ben uiterst tevreden over de auto, eerlijke mensen en de eigenaar heeft ook bij MG/Rover gewerkt en heeft erg veel verstand van de 75 mijn auto was helemaal na gekeken en parkeer schade van andere weggewerkt ,mocht mijn 75 aan vervanging toe zijn < wat ik de eerste 35 jaar niet hoop > dan koop ik zeker bij hem een ander.
gr.
Fred.
Plaats reactie