Pagina 1 van 1

Revisie koppen en nieuwe opbouw hiervan

Geplaatst: vr feb 09, 2018 12:07 pm
door Patient Zero
Hallo.
Ik ben tamelijk nieuw hier en wil mijn ervaringen die ik opdoe en de vragen die ik heb met jullie delen.
Het verhaal in het kort.
Mg zt 190 gekocht als hobby.
Voordat ik de kans kreeg iets te doen is waarschijnlijk de spanner van de riem losgekomen.
Einde maand ga ik beginnen aan de klus.
Veel gelezen en de al dan niet benodigde gereedschappen bezorgt.
Einde maand dus afbouwen en de koppen wegbrengen om te reviseren.
Als ik de koppen heb weggebracht weet ik meer wat voor de rest te bestellen is.
Zo voor nu was het dat even.
Ps ik snap niet goed hoe fotos te uploaden want dat maakt de boel eigenlijk alleen maar leuker toch?
Groeten peter

Re: Revisie koppen en nieuwe opbouw hiervan

Geplaatst: zo feb 11, 2018 9:18 pm
door Patient Zero
hallo.
hier een kleine update .
ik was op zoek naar cam locking plates voor mijn zt 190 en heb geluk gehad.
een meneer genaamd stephen aan wie ik al gemaild had en die mij het advies gaf deze 2e hands te kopen als mogelijk omdat ze niet meer gemaakt worden heeft mij drie dagen later gemaild dat hij de originele fabrikant heeft aangeschreven en dat deze bereid is een setje voor mij te maken.
dus dat is super!.
even afwachten totdat ze er zijn maar dat zou geweldig zijn.
nu ben ik me aan het inlezen in het originele werkplaats handboek en daar ben ik iets raars tegengekomen.
bij de wijze van aanhalen van de kop staat dat dit in vier stappen gebeurt.
drie keer op moment en een keer op verdraaiing.
zover zo goed, maar bij alle drie de stappen van aanhalen op moment staan dezelfde nm getallen.
dus niet oplopend.
is dit correct?.
dus als iemand ervaring heeft met dit , graag een reactie.
dit was het voor nu .
iedereen een prettige werkweek gewenst

Re: Revisie koppen en nieuwe opbouw hiervan

Geplaatst: zo feb 11, 2018 11:40 pm
door MARTIN
normaal is 20 nm
En dan nog eens nalopen met 20 nm.
Dan 180 graden draaien
En dan nog eens 180 graden.

Re: Revisie koppen en nieuwe opbouw hiervan

Geplaatst: ma feb 12, 2018 11:48 am
door Patient Zero
Hallo.
Bedankt voor de reaktie
Het ging mij erom of drie keer aanhalen met in dit geval 25nm normaal was.
Zoals je het beschrijft schijnt het dus te kloppen.
Ik leer iedere dag weer een beetje.
Tot de volgende keer.
Peter

Re: Revisie koppen en nieuwe opbouw hiervan

Geplaatst: ma feb 12, 2018 2:31 pm
door MARTIN
:mrgreen: bv bij de 4 cillinder begin je in het midden en dan kruislings naar buiten.

De mls pakking is enigzins samendrukbaar.
Doe je dus maar 1 x 20 nm aanhalen. Dan komt de kopbout in het midden weer enigszins los.

Als je dan de 180 graden cyclus gaat doen klopt de kracht verdeling niet meer.

Daarom 2 of 3 x die 20 nm herhalen,zodat alle kopbouten ook werkelijk net 20 nm beginnen aan de 2 x 180 graden cyclus.

Bij de 4 cillinder is dit wat meer aanwezig dan bij de 3 cillinder vanwege de lengte van de kop.


Re: Revisie koppen en nieuwe opbouw hiervan

Geplaatst: ma feb 12, 2018 8:50 pm
door Patient Zero
Hallo.
Heb je ervaring specifiek met zt 190?
Zijn er nog dingen waarvan je zegt absoluut niet of wel doen.
Nog 3 weken dan gaat het gebeuren
Toch wel spannend.
Nu ben ik niet a technisch maar zonder mijn pa zou ik toch niet zelf durven.
Maar als ie dan loopt ben ik wel apetrots.
Nou tot de volgende keer maar weer.
Peter

Re: Revisie koppen en nieuwe opbouw hiervan

Geplaatst: vr mar 09, 2018 7:51 pm
door Patient Zero
Hallo.
Morgen gaat het gebeuren.
Deze week de garage netjes gemaakt zodat ik gewoon lekker sleutelen kan.
Hoe precies ik te werk ga beslissen we tijdens het werk
Mijn pa helpt me en hij heeft meer ervaring als ik
De dingen die ik gedaan heb zal ik achteraf berichten .
Samen met fotos.
Aan het weer zal het in ieder geval niet liggen .
Hert zou morgen 17 graden worden.
Tot de volgende keer dan weer

Re: Revisie koppen en nieuwe opbouw hiervan

Geplaatst: vr mar 09, 2018 9:49 pm
door MARTIN
:mrgreen: succes

Re: Revisie koppen en nieuwe opbouw hiervan

Geplaatst: za mar 10, 2018 9:34 pm
door Patient Zero
Hallo
Hier een kleine update en een vraagje.
Vandaag begonnen en de eerrste dingen zijn gebeurt.
Niet supersnel maar alle begin....
Zo als je aan het demonteren bent vind je ook weer nieuwe dingen
Op het nieuw te kopen lijstje staan al setje vis motors( was al bekend) abs sensor 2x verslijt indicator 2x.
De abs sensor liet zich niet heel verwijderen dus die moet ik op een of andere manier nog verwijderen.
Hopelijk zonder de poot te hoeven uitbouwen.
Is namelijk helemaal vastgebakken.
Wiel eraf spatscherm eruit luchtfilter accu accubak en nog diverse kleine zaken.
Vraagje , morgen ga ik verder met hulpriem demonteren en ik kan niet echt een spanner duiden
Is het die die dicht dij de krukas zit?
Fotos zijn gemaakt en moeten alleen nog online gezet worden
Ook dit gaat morgen gebeuren.
Zo dat was het voor nu .
Zometeen nog filmpje pakken.
Groeten en tot de volgende keer
O ja wat voor olie is het best om mee te rijden.