Probleem met mijn ouders ZT-T

arjen
MG-R Core
Berichten: 1647
Lid geworden op: di jul 03, 2007 6:23 pm
Woonplaats: Oosterwolde (fr)

Re: Probleem met mijn ouders ZT-T

Bericht door arjen »

Duidelijke mening in ieder geval. Wel een beetje jammer dan dat ook jou MG voor een groot deel uit BMW onderdelen bestaat.
Zonder BMW was er überhaupt nooit een 75 of Zt op de markt gekomen.
mixtuurorgel
MG-R Freak
Berichten: 747
Lid geworden op: do okt 11, 2007 9:11 am
Woonplaats: Deinum

Re: Probleem met mijn ouders ZT-T

Bericht door mixtuurorgel »

Ach om BMW nu als de boze buurman voor te stellen , de Engelsen hebben het vooral aan zich zelf te wijten.
Met de 400 en 600 hadden ze goud in de handen maar met een levertijd van een jaar of meer ga je al gauw naar de buren( verhaal van een voormalige dealer)
De 600 had een logische opvolger moeten hebben, ze hadden niet met een retro '75 moeten komen die opeens compleet anders was dan de 600, ze hadden de 400 en 600 verder moeten ontwikkelen en de '75 en MG eventueel voor de exclusieve markt moeten bestemmen.
Gebruikersavatar
arjan_m
MG-R Core
Berichten: 3505
Lid geworden op: ma jul 18, 2005 10:13 am
Woonplaats: Vlodrop
Contacteer:

Re: Probleem met mijn ouders ZT-T

Bericht door arjan_m »

De 75 kwam in plaats van de 600 en 800, daar is op zich niet zo veel mis mee. En als je een hekel hebt aan BMW, rijdt dan geen 75/ZT, want de auto is geheel door BMW ontwikkeld.
Het barst van de BM onderdelen (ook in een 1.8/2.0/2.5 benzine) en techniek. Vandaar ook dat de betrouwbaarheid zo hoog ligt... Maar goed, je mening is duidelijk..
Wel ongenuanceerd, dat is dan weer mijn mening...

BMW kun je niet alles verwijten, dat is echt te simpel.
Er zit behoorlijk wat Engelse eigenwijsheid bij, maar verdiep je eerst eens in het hele verhaal alvorens met 3 feiten je hele mening te vormen.

Wat men onder andere is vergeten is nieuwe, aantrekkelijke modellen aan te bieden voor de 25 en 45. Blijven faceliften is natuurlijk geen optie.
Daarbij opgeteld de lange levertijden, en nou niet echt de beste marketing strategie....

Vervolgens "Project Drive", wat er voor heeft gezorgd dat de auto's alleen maar verder werden uitgekleed.
Daaropvolgend wat behoorlijk misbeleid van de Phoenix 4 (je wil niet weten wat het prestigeproject 75/ZT V8 heeft gekost en de MG SVR).
Dat geld had gestoken moeten worden in autotjes voor het volk...

En uiteindelijk de CityRover, oftwel een Tata... Tja, daar win je de strijd niet mee.
My MG-Rover history:

Rover 75 2.0 CDT Business Edition - bj. 2000 - Midnight Blue (JQW)
Rover 75 Tourer 2.0 CDT Sterling - bj. 2003 - British Racing Green (HFF)
Rover 75 1.8 Classic - bj. 2002 - Midnight Blue (JQW)
MG TF 135 - bj. 2002 - Antracite (LQW)
MG ZT 190 2,5 v6 - bj. 2002 - Raven Black (PMF)
Bart-K
The Big Boss
Berichten: 8398
Lid geworden op: do mei 06, 2004 1:16 pm
Woonplaats: Steenbergen NB

Re: Probleem met mijn ouders ZT-T

Bericht door Bart-K »

En om nou Honda de hemel in te schrijven is ook zwaar overdreven, zeker ook omdat zij er onder andere voor verantwoordelijk zijn dat de mkI 800 nooit in de USA is geleverd.

Makkelijk om alleen naar aankoop en verkoopprijs van de diverse divisies van de Rover group te kijken, maar vergeet niet alle investeringen die de door u zo gehate duitsers hebben gedaan om onze merken boven water te houden.
Vergeet ook niet de invloed van BMC/British Leyland/de UK regering/vakbonden in de uiteindelijke ondergang van MG Rover.

Ik zou me toch eerst eens wat verder verdiepen in de uitgebreide en woelige historie van onze merken door o.a. dit boek eens te lezen:

Afbeelding
'03 MG ZT 190+ -> My forever car :inlove:
'03 MG ZS 180 -> Tracktoy

"You don't park a ZT, you simply allow it to rest until next time."

https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland
Gebruikersavatar
Edgar
MG-R Freak
Berichten: 1108
Lid geworden op: za okt 14, 2006 5:27 pm
Woonplaats:

Re: Probleem met mijn ouders ZT-T

Bericht door Edgar »

Ook al zou de Rover 75 / MG ZT het enige goede, dat door BMW gekomen is, zijn, dan mijn dank daarvoor. Had deze wagens niet willen missen in het straatbeeld en in mijn garage :cool:
Maar dat BMW sluw was met de aankoop, dat ook, maar het heeft ze toch ook aardig wat geld gekost. De Engelsen hebben hun budget laten exploderen bij de ontwikkeling van de 75 zoals ik gehoord heb ooit, ook niet erg aardig tegenover BMW ;) Maar goed, bij doorverkoop van Land Rover en het behouden van Mini, zijn ze er niet slecht af gekomen, maar Mini is wellicht ook zo'n enorm succesnummer nu omdat men weet dat men een soort BMWtje koopt. Ja, Mini was populair voordat BMW het had, maar zou niet zo over populair zijn als nu onder de hoed van BMW. Laten we dat niet vergeten. BMW was sluw, ja, maar haten? Ik kan SAIC meer haten!## :cry:

Trouwens, bedankt voot alle adviezen :lol:
>MG ZT 135 CDTi MKII - MGF 1.8 - *Rover 200 Tdic*<
Bart-K
The Big Boss
Berichten: 8398
Lid geworden op: do mei 06, 2004 1:16 pm
Woonplaats: Steenbergen NB

Re: Probleem met mijn ouders ZT-T

Bericht door Bart-K »

Adviezen?? voor wat??

O ja, even terug naar de openingspost scrollen ;oP
'03 MG ZT 190+ -> My forever car :inlove:
'03 MG ZS 180 -> Tracktoy

"You don't park a ZT, you simply allow it to rest until next time."

https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland
zwelgje
MG-R Addict
Berichten: 248
Lid geworden op: vr nov 05, 2010 7:13 pm
Woonplaats: België

Re: Probleem met mijn ouders ZT-T

Bericht door zwelgje »

Terug naar het onderwerp: is het opgelost?
Of heb ik dat over het hoofd gezien?

Hopelijk geen smeulende bedrading aan de onderkant van de zekeringskast (onder de motorkap...., niet onder het dashboardkastje)
Lastig te zien en als het mis gaat geeft het een hoop ellende.

Of dat de aansluiting van de uitlaat met de EGR-klep niet goed afsluit.
Dit laatste zou normaal bij een monteur, met lopende motor kijken of je iets kunt ontdekken, normal wel opvallen.

Rob
75 KV6 2.5 automaat, 3 x 75 CDT (2 schakel, 1 automaat), 620i, SD1 2300S, P6 2000SC, TVR 350i, ex-75 CDTi,ex 416Si
Wenslijst: P5B coupé en een grote schuur
Gebruikersavatar
Edgar
MG-R Freak
Berichten: 1108
Lid geworden op: za okt 14, 2006 5:27 pm
Woonplaats:

Re: Probleem met mijn ouders ZT-T

Bericht door Edgar »

Niks opgelost, beste man in Polen kon niets zien nog vinden. Advies was "in de gaten houden". Begin oktober komen ze terug, dus dan naar Drachten om even extra door te checken. Op dit moment geen smeulende geur meer en toeren doen weer normaal. Raar...
>MG ZT 135 CDTi MKII - MGF 1.8 - *Rover 200 Tdic*<
Gebruikersavatar
MARTIN
MG-R Core
Berichten: 9046
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 4:27 pm
Woonplaats: in de loods

Re: Probleem met mijn ouders ZT-T

Bericht door MARTIN »

:mrgreen: misschien gewoon een stuk plastic(zak) opgepikt tijdens het rijden op de uitlaat.
En dat ruik je dan 1 of 2 dagen .
Afbeelding
Gebruikersavatar
bam
MG-R Core
Berichten: 5974
Lid geworden op: vr dec 20, 2002 8:36 pm
Woonplaats: Almere-Buiten

Re: Probleem met mijn ouders ZT-T

Bericht door bam »

Klopt dat heb ik ook al eens gehad duurt inderdaad een dag of een 2

Jaguar XE
MG ZS 120 MKII
Gebruikersavatar
Edgar
MG-R Freak
Berichten: 1108
Lid geworden op: za okt 14, 2006 5:27 pm
Woonplaats:

Re: Probleem met mijn ouders ZT-T

Bericht door Edgar »

Laten we dat hopen! Alleen dat met de toeren was wat raar, althans voor zover ik mijn vaders uitleg begreep.

Het is een 2003 ZT-T, nieuw besteld, altijd in de garage geparkeerd en altijd onderhoud wanneer het moet en maar rond 160-170.000km gereden. Dus ik heb goede hoop dat het daarom niks ernstigs was daar alles bekend is. Ze hebben hem bij MG ROVER JaapDik in Assen gekocht/besteld en daar de eerste 3jaar onderhouden en daarna overgegaan naar Hofstee Drachten :)
>MG ZT 135 CDTi MKII - MGF 1.8 - *Rover 200 Tdic*<
Plaats reactie