Bulb Failure rechterachterlicht
Bulb Failure rechterachterlicht
Sinds een week of wat geeft het canbus systeem aan dat er een bulb failure is aan het rechterachterlicht (stadslicht).
Als je een klap op het achterlicht geeft dan springt hij van het remlicht die op dat moment brand, naar het stadslicht.
De foutmelding is dan ook weg.
Ik heb gekeken of er water in de kofferbak aanwezig is en dit is niet het geval.
Het vermoeden bestaat dat de storing veroorzaakt word door het kentekenverlichting.
De stekker heb ik gecontroleerd en vertoont geen afwijkingen net als de lampenhouden die er prima uitziet.
Iemand dit probleem al eens aan de hand gehad of suggesties waar het aan zou kunnen liggen.
Als je een klap op het achterlicht geeft dan springt hij van het remlicht die op dat moment brand, naar het stadslicht.
De foutmelding is dan ook weg.
Ik heb gekeken of er water in de kofferbak aanwezig is en dit is niet het geval.
Het vermoeden bestaat dat de storing veroorzaakt word door het kentekenverlichting.
De stekker heb ik gecontroleerd en vertoont geen afwijkingen net als de lampenhouden die er prima uitziet.
Iemand dit probleem al eens aan de hand gehad of suggesties waar het aan zou kunnen liggen.
Laatst gewijzigd door Docklands op zo aug 09, 2015 8:43 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Bulb Failure rechterachterlicht
ik had het met de ztt ook.
Klap er op ,en het was weer over.
Toch uiteindelijk de lampjes vervangen(ze waren zwart)
En toen was het probleem weg.
Klap er op ,en het was weer over.
Toch uiteindelijk de lampjes vervangen(ze waren zwart)
En toen was het probleem weg.
Re: Bulb Failure rechterachterlicht
En dat is het mooie die heb ik dus vervangen probleem is daar nog steeds.
Kan het wellicht nog een keer proberen.
Wel frapant dat de ZT-T het ook had omdat die licht unit toch net wat anders is en de kans op lekkage bij een ZT-T kleiner is dan bij een ZT zou je denken.
Kan het wellicht nog een keer proberen.
Wel frapant dat de ZT-T het ook had omdat die licht unit toch net wat anders is en de kans op lekkage bij een ZT-T kleiner is dan bij een ZT zou je denken.
Re: Bulb Failure rechterachterlicht
ik vind wel dat de zt en de 75 best veel elec storingen hebben.
maakt mijn wat huiverig om er zelf ooit één te willen.
maakt mijn wat huiverig om er zelf ooit één te willen.
Re: Bulb Failure rechterachterlicht
Ja opzich valt het wel mee ik denk niet meer dan andere merken.
Maar dat canbus is gewoon uiterst gevoelig en zodra er ook maar ergens niet iets helemaal 100% meer waterdicht is dan komen de problemen.
Ze rijden als geen ander...
Maar dat canbus is gewoon uiterst gevoelig en zodra er ook maar ergens niet iets helemaal 100% meer waterdicht is dan komen de problemen.
Ze rijden als geen ander...
Re: Bulb Failure rechterachterlicht
Ik neem aan dat je goede lampjes gekocht hebt, dus niet uit een doosje van jean de pantalon of A-C tion.
Je zou de contacten kunnen reinigen of inspuiten met contact spray.
Je zou de contacten kunnen reinigen of inspuiten met contact spray.
Jaguar XE
MG ZS 120 MKII
Re: Bulb Failure rechterachterlicht
Lampjes van Action!!!
De lampjes die ik koop zijn van Philips of Osram en zeker niet het goedkope rotzooi van Action.
Wat trouwens ook niet alles wil zeggen natuurlijk.
Ik vermoed dat er ergens een weerstand niet helemaal lekker is of dat de aarde ergens lekt.
Dit komt veelal voor vanuit het kentekenverlichting (thans als ik de Engelse fora moet geloven)
Waar zou ik dan contact spray moeten gebruiken?
De lampjes die ik koop zijn van Philips of Osram en zeker niet het goedkope rotzooi van Action.
Wat trouwens ook niet alles wil zeggen natuurlijk.
Ik vermoed dat er ergens een weerstand niet helemaal lekker is of dat de aarde ergens lekt.
Dit komt veelal voor vanuit het kentekenverlichting (thans als ik de Engelse fora moet geloven)
Waar zou ik dan contact spray moeten gebruiken?
Re: Bulb Failure rechterachterlicht
De contact spray zou je kunnen spuiten op de raakvlakken van de lamp fitting.
En idd ik heb bij mijn beide 75's de kentekenverlichting onder handen genomen. Dat wil zeggen schoonmaken en contacten reinigen. (en ik geloof zelfs dat ik draden gesoldeerd heb.)
En idd ik heb bij mijn beide 75's de kentekenverlichting onder handen genomen. Dat wil zeggen schoonmaken en contacten reinigen. (en ik geloof zelfs dat ik draden gesoldeerd heb.)
Jaguar XE
MG ZS 120 MKII
Re: Bulb Failure rechterachterlicht
Dus de spoiler met lampenunit loshalen en de contactpunten die loszitten vast solderen.
Die zijn inderdaad wel erg zwak en er zit ook spelling in.
Contact punten zien er goed uit maar kan ze altijd even inspuiten.
Was het lastig om alles er goed af te krijgen en weer terug te monteren?
Die zijn inderdaad wel erg zwak en er zit ook spelling in.
Contact punten zien er goed uit maar kan ze altijd even inspuiten.
Was het lastig om alles er goed af te krijgen en weer terug te monteren?
-
- MG-R Addict
- Berichten: 392
- Lid geworden op: wo jul 13, 2011 4:25 pm
- Woonplaats: België
Re: Bulb Failure rechterachterlicht
Herkenbaar, idd zeer gevoelige contactjes! Had laatst met m'n 75 ook een bulb failure daar, lampje vervangen en dat bleef maar aangeven 'bulb failure'. Een dagje ermee rondgereden + een klap en sindsdien helemaal in orde:-)
Re: Bulb Failure rechterachterlicht
Een klap doet wonderen, Jeremy CLarkson was toch niet zo fout met zijn hamer om alles te repareren
>MG ZT 135 CDTi MKII - MGF 1.8 - *Rover 200 Tdic*<
- arjan_m
- MG-R Core
- Berichten: 3505
- Lid geworden op: ma jul 18, 2005 10:13 am
- Woonplaats: Vlodrop
- Contacteer:
Re: Bulb Failure rechterachterlicht
Veel elektrische storingen? Euhm, dat vind ik echt wel meevallen hoor. Bij andere merken had ik er zelfs meer, bij de 75 zelden (op de krukassensor en oliedruksensor na). De Vectra was een elektronisch rampje, daar brandde altijd wel iets niet, of toch wel, of nee wacht ff toch niet (en het was niet mijn knipperlicht ). De Volvo (V50) blonk ook niet echt uit, heel vaak elektronische meldingen en storingen, de dealer resette dan het systeem en kon ik er weer 3 maanden tegenaan.MARVON schreef: ik vind wel dat de zt en de 75 best veel elec storingen hebben.
maakt mijn wat huiverig om er zelf ooit één te willen.
Dus laat je niet tegenhouden om een ZT te halen, Martin
Overigens komt bovenstaande waarschijnlijk door vocht in de lampjeshouder, corrosie dus.
En alsjeblief, geen Action-lampjes, koop gewoon goede. Het is toch al lastig bij een Tourer of ZT-T om een achterlampje te vervangen, dat wil je zo min mogelijk doen.
Laatst gewijzigd door arjan_m op wo aug 19, 2015 1:41 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
My MG-Rover history:
Rover 75 2.0 CDT Business Edition - bj. 2000 - Midnight Blue (JQW)
Rover 75 Tourer 2.0 CDT Sterling - bj. 2003 - British Racing Green (HFF)
Rover 75 1.8 Classic - bj. 2002 - Midnight Blue (JQW)
MG TF 135 - bj. 2002 - Antracite (LQW)
MG ZT 190 2,5 v6 - bj. 2002 - Raven Black (PMF)
Rover 75 2.0 CDT Business Edition - bj. 2000 - Midnight Blue (JQW)
Rover 75 Tourer 2.0 CDT Sterling - bj. 2003 - British Racing Green (HFF)
Rover 75 1.8 Classic - bj. 2002 - Midnight Blue (JQW)
MG TF 135 - bj. 2002 - Antracite (LQW)
MG ZT 190 2,5 v6 - bj. 2002 - Raven Black (PMF)
Re: Bulb Failure rechterachterlicht
Deze storing word waarschijnlijk veroorzaakt door een slechte verbinding in de kentekenverlichting.
Ik zal deze eerdaags eens los gaan maken en de houder goed vast solderen.
Heb gelezen of de Engelse fora dat dit nog weleens het probleem wil zijn.
Lampjes en houder gecheckt ingespoten met contact spray en niets mocht baten.
Klap helpt wel maar als het geregend heeft of het is vochtig geweest dan gaat hij net zo hard elke keer dat je de auto start in bulb failure.
We zullen zien of dit soelaas gaat bieden.
Daarnaast de lek op sporen want het vermoeden is dat deze via de kitrand in de linkerhoek onder het achterraam licht lekt.
Hier staan ze ook wel een beetje bekend om.
Maar storingen verders.... los van het airbag lampje en deze bulb failure nooit elektrisch ergens last van.
Airbag lampje was stekkertjes vernieuwen en nooit meer last de koelvin staan ze om bekend is vervangen ook (hopelijk) nooit meer last.
Wat mij betreft een oerdegelijk wagen met wat kinderziektes van de vorige gebruiker die de zwakke punten nooit juist heeft aangepakt.
Misschien een lijstje beginnen net als Martin met zwakke plekken van de 75/ZT en deze vergelijken met die van een 45/ZS
Ik zal deze eerdaags eens los gaan maken en de houder goed vast solderen.
Heb gelezen of de Engelse fora dat dit nog weleens het probleem wil zijn.
Lampjes en houder gecheckt ingespoten met contact spray en niets mocht baten.
Klap helpt wel maar als het geregend heeft of het is vochtig geweest dan gaat hij net zo hard elke keer dat je de auto start in bulb failure.
We zullen zien of dit soelaas gaat bieden.
Daarnaast de lek op sporen want het vermoeden is dat deze via de kitrand in de linkerhoek onder het achterraam licht lekt.
Hier staan ze ook wel een beetje bekend om.
Maar storingen verders.... los van het airbag lampje en deze bulb failure nooit elektrisch ergens last van.
Airbag lampje was stekkertjes vernieuwen en nooit meer last de koelvin staan ze om bekend is vervangen ook (hopelijk) nooit meer last.
Wat mij betreft een oerdegelijk wagen met wat kinderziektes van de vorige gebruiker die de zwakke punten nooit juist heeft aangepakt.
Misschien een lijstje beginnen net als Martin met zwakke plekken van de 75/ZT en deze vergelijken met die van een 45/ZS