erg klep

arjen
MG-R Core
Berichten: 1647
Lid geworden op: di jul 03, 2007 6:23 pm
Woonplaats: Oosterwolde (fr)

Re: erg klep

Bericht door arjen »

Wel of geen foutcode is afhankelijk van de software in de motor ecu. Vanaf 2004 is eobd verplicht en wordt de egr altijd getest door de motor ecu. Waarschijnlijk zijn de auto's die wel een foutcode genereren geproduceerd na 2004 en de auto's die geen foutcode genereren voor 2004.
Gebruikersavatar
Docklands
MG-R Core
Berichten: 1438
Lid geworden op: za jul 26, 2003 10:14 pm
Woonplaats: Midwoud

Re: erg klep

Bericht door Docklands »

Of ik heb een mengelmoes want hij komt echt uit 2004 in februari dat jaar geproduceerd ;)
Nou heb ik lekker mazzel :dance:
arjen
MG-R Core
Berichten: 1647
Lid geworden op: di jul 03, 2007 6:23 pm
Woonplaats: Oosterwolde (fr)

Re: erg klep

Bericht door arjen »

Heb je toevallig ook een eobd uitleesapparaatje? Zoja, kijk dan eens onder readiness tests wat ie aangeeft bij egr.
Ik vermoed dat er bij de auto's zonder foutmelding daar nog 'not available' staat.

Of er staat gewoom dat de readines test voltooid is terwijl de egr is afgedopt, wat zou betekenen dat mg rover ook sjoemelsoftware heeft gebruikt.
Gebruikersavatar
Docklands
MG-R Core
Berichten: 1438
Lid geworden op: za jul 26, 2003 10:14 pm
Woonplaats: Midwoud

Re: erg klep

Bericht door Docklands »

Ik heb (nog) geen OBD apparaat maar ben inderdaad wel benieuwd wat er zou staan.
Onlangs heeft hij nog aan de T4 gehangen en daar kwamen geen foutmeldingen van de EGR naar boven.
zwelgje
MG-R Addict
Berichten: 248
Lid geworden op: vr nov 05, 2010 7:13 pm
Woonplaats: België

Re: erg klep

Bericht door zwelgje »

+1

Zoals eerder geschreven, ook een sensor in de slang naar de EGR, bouwjaar november 2003 (mk1), dus misschien hebben de latere een nog ander motor/controle management.
Kwestie van sensor signalen controleren en programmatie, maar zie nog niet in hoe er een link kan zijn met een inlaat-temperatuur en de luchtmassameter.... en dan een foutmelding op basis daarvan geven.
Zal aan mij liggen ;)

Rob
75 KV6 2.5 automaat, 3 x 75 CDT (2 schakel, 1 automaat), 620i, SD1 2300S, P6 2000SC, TVR 350i, ex-75 CDTi,ex 416Si
Wenslijst: P5B coupé en een grote schuur
Plaats reactie