MG ZT-T 160 of 190 (stiekem toch V8?)
-
- MG-R Core
- Berichten: 2526
- Lid geworden op: do dec 19, 2002 12:36 pm
- Woonplaats: Nieuwegein
- Locatie: NIEUWEGEIN
MG ZT-T 160 of 190 (stiekem toch V8?)
Leuk vraagstukje
gezien het feit dat ik nu veel minder km ga rijden dan voorheen is het zo dat de 45 ruimte zal gaan maken voor een andere auto, nu wil ik wel een station en een auto die de caravan kan trekken.
Op mijn lijst staat namelijk nog wel de ZT echter komt dan het vraag stuk van welke auto nu uiteindelijk de beste keus zal zijn.
de 1.8 T - de2.5 V6 - of toch stiekem de V8.
voor jullie indicatie zal ik waarschijnlijk rond de 10K op jaarbasis gaan rijden omdat ik mijn woon werk verkeer met een bedrijfsbus ga doen.
Wat zouden jullie kiezen en waarom?
gezien het feit dat ik nu veel minder km ga rijden dan voorheen is het zo dat de 45 ruimte zal gaan maken voor een andere auto, nu wil ik wel een station en een auto die de caravan kan trekken.
Op mijn lijst staat namelijk nog wel de ZT echter komt dan het vraag stuk van welke auto nu uiteindelijk de beste keus zal zijn.
de 1.8 T - de2.5 V6 - of toch stiekem de V8.
voor jullie indicatie zal ik waarschijnlijk rond de 10K op jaarbasis gaan rijden omdat ik mijn woon werk verkeer met een bedrijfsbus ga doen.
Wat zouden jullie kiezen en waarom?
To catch me, you gotta be fast...
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!
DAMN! You must be kidding!
filmpjes op: http://www.youtube.com/rover623Gsi
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!
DAMN! You must be kidding!
filmpjes op: http://www.youtube.com/rover623Gsi
De V8 is natuurlijk heel erg leuk, maar de V6 is meer dan voldoende om een caravan te trekken.
De 135 cdti is nog beter om de caravan te trekken natuurlijk.
Maar ik begrijp dat dit vanwege de mindere km's niet meer doende is.
De 1.8 zou ik niet doen als je er iets achter wil hangen.
waar op te letten.
onderhouds history en je gezond verstand gebruiken.
en vooral je ogen en je oren als je gaat proefrijden.
rij er desnoods langer dan een paar uur mee en breng een bezoek aan iemand die alle ins en outs kent van dit type.
De 135 cdti is nog beter om de caravan te trekken natuurlijk.
Maar ik begrijp dat dit vanwege de mindere km's niet meer doende is.
De 1.8 zou ik niet doen als je er iets achter wil hangen.
waar op te letten.
onderhouds history en je gezond verstand gebruiken.
en vooral je ogen en je oren als je gaat proefrijden.
rij er desnoods langer dan een paar uur mee en breng een bezoek aan iemand die alle ins en outs kent van dit type.
-
- MG-R Core
- Berichten: 2526
- Lid geworden op: do dec 19, 2002 12:36 pm
- Woonplaats: Nieuwegein
- Locatie: NIEUWEGEIN
Martin,
wat is het verbruik van de ZS als jij rustig rijdt
wat is het verbruik van de ZS als jij rustig rijdt
To catch me, you gotta be fast...
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!
DAMN! You must be kidding!
filmpjes op: http://www.youtube.com/rover623Gsi
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!
DAMN! You must be kidding!
filmpjes op: http://www.youtube.com/rover623Gsi
zou voor de 1.8 turbo gaan en die eventueel laten chippen.
de 1.8 is goedkoper in wegenbelasting, zuiniger en onderhoud
als je hem laat chippen heeft hij ongeveer dezelfde specificaties qua pk's en koppel als de v6.
max trekgewicht is 1450kg dus daar kan een gemiddelde caravan achter.
als het financiële gebeuren je geen reed interesseert zou ik voor de v8 gaan
de 1.8 is goedkoper in wegenbelasting, zuiniger en onderhoud
als je hem laat chippen heeft hij ongeveer dezelfde specificaties qua pk's en koppel als de v6.
max trekgewicht is 1450kg dus daar kan een gemiddelde caravan achter.
als het financiële gebeuren je geen reed interesseert zou ik voor de v8 gaan
-
- MG-R Freak
- Berichten: 747
- Lid geworden op: do okt 11, 2007 9:11 am
- Woonplaats: Deinum
-
- The Big Boss
- Berichten: 8398
- Lid geworden op: do mei 06, 2004 1:16 pm
- Woonplaats: Steenbergen NB
Niet veel minder.
Ik zou voor de gulden middenweg gaan, de V6
Ik zou voor de gulden middenweg gaan, de V6
'03 MG ZT 190+ -> My forever car
'03 MG ZS 180 -> Tracktoy
"You don't park a ZT, you simply allow it to rest until next time."
https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland
'03 MG ZS 180 -> Tracktoy
"You don't park a ZT, you simply allow it to rest until next time."
https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland
- arjan_m
- MG-R Core
- Berichten: 3505
- Lid geworden op: ma jul 18, 2005 10:13 am
- Woonplaats: Vlodrop
- Contacteer:
Met 10.000 km per jaar zou ik gaan voorde funfactor... de ZT v8 dus.
Achterwielaandrijving, lekker geluidje.... Heerlijk!
Ijzersterk blok, wel wat bekende issues met het koelsysteem.
Achterwielaandrijving, lekker geluidje.... Heerlijk!
Ijzersterk blok, wel wat bekende issues met het koelsysteem.
My MG-Rover history:
Rover 75 2.0 CDT Business Edition - bj. 2000 - Midnight Blue (JQW)
Rover 75 Tourer 2.0 CDT Sterling - bj. 2003 - British Racing Green (HFF)
Rover 75 1.8 Classic - bj. 2002 - Midnight Blue (JQW)
MG TF 135 - bj. 2002 - Antracite (LQW)
MG ZT 190 2,5 v6 - bj. 2002 - Raven Black (PMF)
Rover 75 2.0 CDT Business Edition - bj. 2000 - Midnight Blue (JQW)
Rover 75 Tourer 2.0 CDT Sterling - bj. 2003 - British Racing Green (HFF)
Rover 75 1.8 Classic - bj. 2002 - Midnight Blue (JQW)
MG TF 135 - bj. 2002 - Antracite (LQW)
MG ZT 190 2,5 v6 - bj. 2002 - Raven Black (PMF)
- RickO
- MG-R Addict
- Berichten: 253
- Lid geworden op: di nov 07, 2006 9:52 pm
- Woonplaats: Sambeek (NL)
- Locatie: Sambeek (NL)
- Contacteer:
Ik heb een auto van de zaak die ik niet privé meer rij. In de wintermaanden rij ik meer met de ZT en in de zomer heb ik ook mijn Fje nog.mixtuurorgel schreef: Ben er ook wel eens over aan het nadenken maar schrik altijd weer terug van het benzine gebruik, tenminste wanneer ik dat lees.
Hoe gebruik je die auto, dagelijks of alleen op zondag?
Tja het verbruik, daar kijk ik niet zo veel naar. In de stad denk ik 1 op 5/6 en op de snelweg 1 op 8/9.
MGF Britisch Racing Green 1997
MG ZT 260 Pearl Black 2004 (sold)
MG ZR 160 Starlight Silver 2004 (sold)
MG ZT 260 Pearl Black 2004 (sold)
MG ZR 160 Starlight Silver 2004 (sold)
- Roverforever
- MG-R Freak
- Berichten: 774
- Lid geworden op: di sep 14, 2004 7:55 pm
- Woonplaats: heist op den berg/wi
V8 is best wel super te noemen om in te rijden maar persoonlijk vind ik hem meer aanzetten tot relaxed te rijden dan een KV6
1988 Rover Vitesse & 1994 Rover 620i & 1994 Rover 827Si Coupé & 1995 Rover 827Si Saloon & 1998 Rover 620Si & 2003 Rover 45 1.8 & 2005 MG ZT CDTi+ & 2003 Rover 75 CDTi Tourer & 2004 Rover 75 4.6 V8 RHD & 2015 Volvo V70 T4 Nordic full option
- arjan_m
- MG-R Core
- Berichten: 3505
- Lid geworden op: ma jul 18, 2005 10:13 am
- Woonplaats: Vlodrop
- Contacteer:
Na een ritje kan ik daar pas echt over oordelen....
Maar ik denk dat je idd gelijk hebt, sowieso omdat de 75 een automaat heeft. De ZT V8 lijkt me qua sportiviteit wat meer uitnodigen.
Maar ik denk dat je idd gelijk hebt, sowieso omdat de 75 een automaat heeft. De ZT V8 lijkt me qua sportiviteit wat meer uitnodigen.
My MG-Rover history:
Rover 75 2.0 CDT Business Edition - bj. 2000 - Midnight Blue (JQW)
Rover 75 Tourer 2.0 CDT Sterling - bj. 2003 - British Racing Green (HFF)
Rover 75 1.8 Classic - bj. 2002 - Midnight Blue (JQW)
MG TF 135 - bj. 2002 - Antracite (LQW)
MG ZT 190 2,5 v6 - bj. 2002 - Raven Black (PMF)
Rover 75 2.0 CDT Business Edition - bj. 2000 - Midnight Blue (JQW)
Rover 75 Tourer 2.0 CDT Sterling - bj. 2003 - British Racing Green (HFF)
Rover 75 1.8 Classic - bj. 2002 - Midnight Blue (JQW)
MG TF 135 - bj. 2002 - Antracite (LQW)
MG ZT 190 2,5 v6 - bj. 2002 - Raven Black (PMF)