Welke zondagmiddag mod's heb jij

214 216 218 220 25
Gebruikersavatar
bam
MG-R Core
Berichten: 5974
Lid geworden op: vr dec 20, 2002 8:36 pm
Woonplaats: Almere-Buiten

Welke zondagmiddag mod's heb jij

Bericht door bam »

In navolging van wie rijdt er 200 dacht ik vertel eens wat voor simpele modificatie jij aan je auto hebt uitgevoerd.
Het moeten wel simpel uit te voeren mod's zijn en mogen niet meer dan 50 euro en zo'n 4 uur kosten!


Om met mijzelf te beginnen;
voor/achterzijde;
de-oranged knipperlichten, gaas in de gril en chroom van de voor en achterbumper zwart gemaakt.
Afbeelding
Afbeelding

Interieur;
Houtlook zilver gespoten met velgenspray: ik heb ze geschuurd ontvet en op hun kop opgehangen daarna gespoten (komt er nl. geen stof in je spuitwerk)

Afbeelding

Bam

Jaguar XE
MG ZS 120 MKII
Ramses

spuiten

Bericht door Ramses »

is dat spuiten veel werk? demonteren en zo bedoel ik vooral?

dit al eens gezien: www.showhunter.nl

is dat niet makkelijker?
No Comment Boy

Bericht door No Comment Boy »

Hmm even denken...

Ruitenwisser weggenomen..
Antenne ingekort...
Grill gespoten...
Debadged...
rover 216

Bericht door rover 216 »

No Comment Boy schreef:Hmm even denken...

Ruitenwisser weggenomen..
Antenne ingekort...
Grill gespoten...
Debadged...
Zelfde hier :mrgreen:
Gebruikersavatar
bam
MG-R Core
Berichten: 5974
Lid geworden op: vr dec 20, 2002 8:36 pm
Woonplaats: Almere-Buiten

Re: spuiten

Bericht door bam »

Ramses schreef:is dat spuiten veel werk? demonteren en zo bedoel ik vooral?
Die strip aan de bijrijderskant wip je los met een schroevendraaier.
Die bij de kachel bediening daar moet je je console voor demonteren.

als je je antenne inkort gaat dat niet ten koste van het ontvangst???

Bam.

Jaguar XE
MG ZS 120 MKII
rover 216

Re: spuiten

Bericht door rover 216 »

bam schreef: Die strip aan de bijrijderskant wip je los met een schroevendraaier.
Die bij de kachel bediening daar moet je je console voor demonteren.

als je je antenne inkort gaat dat niet ten koste van het ontvangst???

Bam.
Nope
Fallout

Bericht door Fallout »

Ik wil ook een alu look grill (onderin) in mn bumper, maar daar heb ik eerst wat vraagjes over:
- Spuiten of beter kopen?
- Spuiten.... welke stappen moet ik ondernemen?
- Hoe zit de grill vast? klemmen of schroeven?

Korte antenne... Kan ik die bij autostyle bestellen? En weet iemand nog het artikelnummer van dit onderdeel?
MarkBRM

Bericht door MarkBRM »

Fallout schreef:Ik wil ook een alu look grill (onderin) in mn bumper, maar daar heb ik eerst wat vraagjes over:
- Spuiten of beter kopen?
- Spuiten.... welke stappen moet ik ondernemen?
- Hoe zit de grill vast? klemmen of schroeven?

Korte antenne... Kan ik die bij autostyle bestellen? En weet iemand nog het artikelnummer van dit onderdeel?
nog makkelijker: je originele antenne kun je inkorten. gewoon dopje eraf halen, antenne op gewenste maat knippen en dopje er weer oplijmen. heb ik ook gedaan en geeft hetzelfde goede ontvangst op je radio.

Mark
Fallout

Bericht door Fallout »

Oh cool! dat gaan we op deze zondagmiddag meteen effe regelen :)
Hoe krijg ik trouwens die rover badges het makkelijkst los?
rover 216

Bericht door rover 216 »

Fallout schreef:Oh cool! dat gaan we op deze zondagmiddag meteen effe regelen :)
Hoe krijg ik trouwens die rover badges het makkelijkst los?
Met de föhn
Fallout

Bericht door Fallout »

Ik krijg die dop van de antenne er niet af :(
Moet hier een werkbank aan tepas komen?
Laatst gewijzigd door Fallout op za feb 26, 2005 7:48 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Fallout

Bericht door Fallout »

Aangezien het morgen weer zondag is :P heb ik me voorbereid door wat "racegaas" en een uitlaatsierstuk te kopen. Nu ging ik vanmiddag even kijken hoe de huidige grill vast zit en hoe ik het geheel zou kunnen vervangen. Volgens mij is de enige optie het demonteren van de gehele bumper. Heeft iemand hier toevallig een walktrough met foto's van?
Hoe krijg ik die bumper eraf? Ik zie 4 schroeven zitten als ik de motorkap open doe, maar ik gok dat er wel meer schrijven verborgen zitten. Sorry dat ik deze simpele vragen hier op het forum stel, maar ik heb niet echt vrienden die kennis van auto's hebben, dus moet ik het hier vragen.
rover 216

Bericht door rover 216 »

Fallout schreef:Aangezien het morgen weer zondag is :P heb ik me voorbereid door wat "racegaas" en een uitlaatsierstuk te kopen. Nu ging ik vanmiddag even kijken hoe de huidige grill vast zit en hoe ik het geheel zou kunnen vervangen. Volgens mij is de enige optie het demonteren van de gehele bumper. Heeft iemand hier toevallig een walktrough met foto's van?
Hoe krijg ik die bumper eraf? Ik zie 4 schroeven zitten als ik de motorkap open doe, maar ik gok dat er wel meer schrijven verborgen zitten. Sorry dat ik deze simpele vragen hier op het forum stel, maar ik heb niet echt vrienden die kennis van auto's hebben, dus moet ik het hier vragen.
Die 4 onder uwe capo, dan nog een deel onderaan uwe bumper en ook nog 1 aan de binnekant van u wielkas waar de bumper en de zijkant samekome.
Gebruikersavatar
bam
MG-R Core
Berichten: 5974
Lid geworden op: vr dec 20, 2002 8:36 pm
Woonplaats: Almere-Buiten

Bericht door bam »

De stomste vraag is een vraag die niet gesteld word!!! :oops:

Afbeelding

Suc6

Bam.

Jaguar XE
MG ZS 120 MKII
rover 216

Bericht door rover 216 »

Hehe, in het begin is het effe zoeke, maar ik heb die van mij der al zoveel keer afgedaan da ik het zo goed als blindelings kan :lol:
Fallout

Bericht door Fallout »

zjoest danku! Dan gaan we morgen maar ns aan de slag, nadat ik mn kater heb uitgeslapen :)
Ik heb overigens ergens gelezen dat het wit maken van de knipperlichten iets meer tijd en vakmansschap benodigd heeft. Iets wat ook in mijn todo lijstje staat. Wat zijn jullie ervaringen?
Plaats reactie