Rover-25 aankoopadvies

214 216 218 220 25
Plaats reactie
magischerover
MG-R Newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: zo jul 18, 2021 8:35 pm
Woonplaats: Utrecht

Rover-25 aankoopadvies

Bericht door magischerover »

Goedemiddag Rover-rijders,

Na zeer te zijn gecharmeerd door de Rover 75 die in mijn buurt staat ben ik geïnteresseerd in een Rover 25 als eerste auto. Graag vraag ik aan jullie om advies bij het aankopen hiervan. Ik ben niet bekend met de mechaniek van auto's. Ik heb wel op dit forum de volgende adviezen gelezen:
  • Roest!
    Kofferklep scharnierpunt.
    Spatbord randen.
    Hangende hemel en Deurbekleding.
    Let op schoon expansievat.
    Roze/rode koelvloeistof.
    Olievuldop, let op sludge binnenkant dop.
    Draaiknoppen verwarming op breuk(loos draaien)
    Alle ventilator standen
    Kabelbreuk passagiers kant rechtsboven in geribbelde doorvoer kofferklep
Nu vroeg ik mij af of iemand nog aanvulling of opmerkingen heeft. Uitleg over hoe ik deze onderdelen kan beoordelen zou ik ook op prijs stellen. Ook ben ik bereid een vergoeding te betalen aan een Rover 25-kenner die mij helpt een goede deal te sluiten.

Ik verneem het graag als iemand advies heeft.

Grt,

magischerover
Pieter
MG-R Regular
Berichten: 79
Lid geworden op: vr dec 16, 2016 11:55 am
Woonplaats: Groningen

Re: Rover-25 aankoopadvies

Bericht door Pieter »

Hallo,

Er zijn een aantal bekende plekken aan de Rover 25 waarvan jij het grootste denk ik wel hebt opgenoemd. Op Engelstalige websites zijn een aantal goeie aankoopadviezen te vinden, bijvoorbeeld https://www.aronline.co.uk/cars/rover/2 ... r-25mg-zr/. Een tip die ik kan geven is zoek de beste binnen je budget, goedkoop kan duurkoop zijn en denk er aan altijd wat budget over te houden na aankoop voor reparaties of achterstallig onderhoud. Veel mensen worden wat laks qua onderhoud als ze weten dat de auto binnen afzienbare tijd verkocht wordt.

Misschien wordt het wat makkelijker van uit de club jou te helpen als je een paar eisen en wensen van je auto opschrijft. Bijvoorbeeld wil je een Mk1 of Mk2? Welke uitvoering? Budget?

Groet,
Pieter
Mista T
MG-R Core
Berichten: 2526
Lid geworden op: do dec 19, 2002 12:36 pm
Woonplaats: Nieuwegein
Locatie: NIEUWEGEIN

Re: Rover-25 aankoopadvies

Bericht door Mista T »

Goedemorgen,

aangezien jij in utrecht woont, kan ik best weleens meekijken of met je een aantal dingen doornemen als je wilt.
Zelf al een aantal jaren een ZR105 in bezit.

Roy
To catch me, you gotta be fast...
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!

DAMN! You must be kidding!

filmpjes op: http://www.youtube.com/rover623Gsi
Plaats reactie