Kapotte afstandsbediening vervangen en inleren?

214 216 218 220 25
Plaats reactie
sassipior
MG-R Newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: di apr 16, 2019 4:12 pm
Woonplaats: Nieuwkoop

Kapotte afstandsbediening vervangen en inleren?

Bericht door sassipior »

Beste Allemaal,

Ik ben nieuwe op het forum. Ik woon in Nieuwkoop (ZH) en rijdt met veel plezier een Rover 25. De garage waar mijn auto in onderhoud is heeft mij geadviseerd contact te zoeken met de leden van de MG-Rover club.

Helaas heb ik het volgende probleem met de afstandsbedieningen en het alarm. 1 afstandsbediening is kapot, de printplaat lijkt defect. Nu heb ik 1 werkende afstandsbediening waarvan de hoesjes van de knoppen versleten zijn. Omdat ik bang ben dat er vocht bij komt wil ik deze vervangen door het hoesje van de kapotte afstandsbediening. Omdat ik nog maar 1 werkende a.b. heb vind ik dat eng, als ik de hoes vervang komt ook de printplaat los van de batterij. Ik ben bang dat ik dat als het vervangen niet goed gaat het alarm niet meer werkt met de a.b., ik heb geen backup dus dan kan ik mijn auto niet meer gebruiken.

Mijn vraag, wat adviseren jullie. Ik vind het sowieso prettig om een reserve a.b. te hebben. Nu vertelde de automonteur mij dat er waarschijnlijk nog wel bedrijven en mogelijk particulieren te vinden zijn die kunnen helpen bij het bestellen van een nieuwe a.b. en het 'inleren' van de afstandsbediening?

Bij voorbaat hartelijk dank voor jullie reacties!

Met vriendelijke groet,

Sebastiaan
Gebruikersavatar
arjan_m
MG-R Core
Berichten: 3505
Lid geworden op: ma jul 18, 2005 10:13 am
Woonplaats: Vlodrop
Contacteer:

Re: Kapotte afstandsbediening vervangen en inleren?

Bericht door arjan_m »

Het ligt aan het type afstandsbediening die je hebt, met de losse afstandsbediening met twee knopjes moet het vrij eenvoudig gaan.


Hoesjes ervoor zijn op E-bay makkelijk te krijgen, dan heb je weer een mooie afstandsbediening en frisse knopjes.
My MG-Rover history:

Rover 75 2.0 CDT Business Edition - bj. 2000 - Midnight Blue (JQW)
Rover 75 Tourer 2.0 CDT Sterling - bj. 2003 - British Racing Green (HFF)
Rover 75 1.8 Classic - bj. 2002 - Midnight Blue (JQW)
MG TF 135 - bj. 2002 - Antracite (LQW)
MG ZT 190 2,5 v6 - bj. 2002 - Raven Black (PMF)
sassipior
MG-R Newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: di apr 16, 2019 4:12 pm
Woonplaats: Nieuwkoop

Re: Kapotte afstandsbediening vervangen en inleren?

Bericht door sassipior »

Beste Arjan,

Hartelijk dank voor je snelle reactie! Het gaat om een afstandsbediening met drie knopjes. Mijn zorg zit vooral in het niet hebben van een backup. Daarom vooral het laatste deel van mijn vraag, zijn er particulieren of bedrijven liefst in de regio ZH/UT die kunnen helpen bij het inleren en/of repareren van de niet werkende printplaat van de tweede afstandsbediening zodat ik ook weer een reservesleutel heb.

Groet,

Sebastiaan
Gebruikersavatar
MARTIN
MG-R Core
Berichten: 9046
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 4:27 pm
Woonplaats: in de loods

Re: Kapotte afstandsbediening vervangen en inleren?

Bericht door MARTIN »

:mrgreen: ik kan je wel helpen met de reparatie van de ab en nieuwe behuizing.
Maar dan zal je langs moeten komen.
Afbeelding
sassipior
MG-R Newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: di apr 16, 2019 4:12 pm
Woonplaats: Nieuwkoop

Re: Kapotte afstandsbediening vervangen en inleren?

Bericht door sassipior »

Bedankt voor je reactie Marvon, ik stuur je een bericht.
Plaats reactie